Nu lukt dat bij een R1200RT voorwiel nog wel, maar hoe krijg ik de gemiddelde pomp nippel bij een tankstation op het ventiel van het achterwiel

Of moet ik dan eerst de stang verbuigen ?
Moderator: RT_Patrick
R1200RT-LE schreef:Na de motor weer eens uit de stalling gehaald te hebben, dacht ik ... kom laten we de banden eens oppompen.
Nu lukt dat bij een R1200RT voorwiel nog wel, maar hoe krijg ik de gemiddelde pomp nippel bij een tankstation op het ventiel van het achterwiel![]()
Of moet ik dan eerst de stang verbuigen ?
Zal er eens naar opzoek gaan ...Yobotje schreef: Met een speciaal haaks hulpstukje gaat dat een stuk gemakkelijker.
Je kunt de dop er op draaien zonder dat je de bocht mee laat draaien. Je hebt dus alleen ruimte voor je vingers nodig om hem erop te schroeven.R1200RT-LE schreef:Was benieuwd of je bij deze haakse verlenging de kop er los op kan draaien, zo niet dan zal het rechte gedeelte waarschijnlijk tegen de velg komen.
En dat gaat dan ook niet echt werken.
Om een opzet stuk van 45 graden te gebruiken kom je denk ik niet weg met de schijfrem achter.
Weer wat om even over na te gaan denken ....
Yobotje schreef: Je kunt de dop er op draaien zonder dat je de bocht mee laat draaien. Je hebt dus alleen ruimte voor je vingers nodig om hem erop te schroeven.
Zoals ik het doe: een goeie analoge meter en een kleine goedkope compressor waarmee je thuis regelmatig de spanning bijhoudt. Dat is prettiger dan dat gepruts en getrek aan de slang op je knieen onder de koffers bij het pompstation als die het goed doet.
Tenzij de velgen van een 1200 dikker zijn, zijn mijn haakse ventielen lang genoeg (+/- 1cm). Ik heb er nu een stel in zitten, en dat werkt perfect. Dat BMW (of elke motorfabrikant) ze er niet standaard op zet, snap ik niet. Als je ziet hoe je moet prutsen om een beetje lucht in de band te krijgen...zo'n hulpstukje vond ik ook 3x niks. Je moet dat ding er met 1 hand op houden en dan met de andere hand die nippel er goed op zien te drukken...veel te veel gedoe.R1200RT-LE schreef:Nou het haakse ventiel werkt niet zoals ik had gedacht.
Het schroefdraad van het ventiel is te kort waardoor het niet lukt om het haakse ventiel te plaatsen.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met het gat opboren tot 9mm. Kan je dit eens verduidelijken?R1200RT-LE schreef:Nou het haakse ventiel werkt niet zoals ik had gedacht.
Het schroefdraad van het ventiel is te kort waardoor het niet lukt om het haakse ventiel te plaatsen.
Maaaar, je boort het gat op tot 9 mm en je gaat max 3,5 mm diep dan is dit ook opgelost.![]()
Het orginele ventiel zit stevig op de velg, dus met zijwaardse krachten zal het wel mee vallen.
Het haakse ventiel zit nu bij het nood reparatie setje van de motor, dus bij nood zal dit in iedergeval wel werken.
Je pakt een boor van 9 mm (rond) en je klemt het haakse ventiel vast in een bankschroef. (gebruik een kolomboormachine)poestexas schreef: Heb nl hetzelfde probleem van de schroefdraad van het ventiel dat tekort is.
Ja zo kan het ook, het palletje in het haakse ventiel zal dan een palletje in de velgventiel indrukken.speek schreef:bovenste 3mm er domweg afgevijld.
Is bij mij een prima oplossing.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!