Lange tijd stil gestaan, waar op letten?
Moderator: RT_Patrick
Lange tijd stil gestaan, waar op letten?
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje aan de kenner's:
Vandaag heb ik een R1100RT uit 1996 gekocht die ruim 2 jaar stil heeft gestaan, wel af en toe voor een paar minuten gestart is om te laten lopen.
De motor liep wel netjes toe ik proef ging rijden, en het schakelen gaat super.
Wat ik vandaag gedaan heb; zijn alle olie's vervangen, andere accu erin, alle bewegende delen ingesmeerd, Forte reiniger bij de benzine gedaan, 2 nieuwe bougies erin gedraait. luchtfilter vervangen. Tevens heb ik de voorrem hendel getracht te maken,deze blijft "hangen"
De motor heeft echter veel last van Ruckeln, ik heb geen idee of dit KFR is, of iets niet in orde is. Iemand een tip?
Dan heeft hij in de 3de versnelling na lang rijden een keer geslipt... _003
Niet over na denken, of is dit het begin van de bekende koppelingsperikelen? Er zit trouwens al een nieuw type bak onder....
Heeft iemand nog advies wat ik nu nog meer zou kunnen doen, of is het gewoon nu rijden, en wel zien wat er op mij af komt...?
alvast dank!
Ik heb een vraagje aan de kenner's:
Vandaag heb ik een R1100RT uit 1996 gekocht die ruim 2 jaar stil heeft gestaan, wel af en toe voor een paar minuten gestart is om te laten lopen.
De motor liep wel netjes toe ik proef ging rijden, en het schakelen gaat super.
Wat ik vandaag gedaan heb; zijn alle olie's vervangen, andere accu erin, alle bewegende delen ingesmeerd, Forte reiniger bij de benzine gedaan, 2 nieuwe bougies erin gedraait. luchtfilter vervangen. Tevens heb ik de voorrem hendel getracht te maken,deze blijft "hangen"
De motor heeft echter veel last van Ruckeln, ik heb geen idee of dit KFR is, of iets niet in orde is. Iemand een tip?
Dan heeft hij in de 3de versnelling na lang rijden een keer geslipt... _003
Niet over na denken, of is dit het begin van de bekende koppelingsperikelen? Er zit trouwens al een nieuw type bak onder....
Heeft iemand nog advies wat ik nu nog meer zou kunnen doen, of is het gewoon nu rijden, en wel zien wat er op mij af komt...?
alvast dank!
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Re: Lange tijd stil gestaan, waar op letten?
........ik zou idd gewoon rijden......en wel naar forumlid Kenny in Amersfoort...mats1 schreef:Heeft iemand nog advies wat ik nu nog meer zou kunnen doen, of is het gewoon nu rijden, en wel zien wat er op mij af komt...?
alvast dank!

Inderdaad, naar Kenny;
Mijn fiets zag op het oog er ook netjes uit, maar was nog wel teen-en-tander mis mee.
Zo bleef de choke-kabel hangen.
Kenny heeft het zo op orde gebracht dat ik voorlopig prima kan doorrijden en bij een volgende beurt de kabel vervangen kan worden (want het schijnt dat er dan veel losgenomen moet worden, flinke klus)
Probleem is, je weet de exacte history niet van voor die tijd, en met welke aandacht de vorige beurten gedaan zijn.
Ik heb nu een flink aantal uren Kenny aan het werk gezien, bij mijn eigen fiets en andere fietsen, en ik meen het als ik zeg dat er ruim aandacht aan je fiets gegeven zal worden om deze tip-top op orde te brengen (en te houden).
Kenny zit overigens in Den Dolder om wat exacter te zijn, tussen Amersfoort en Utrecht in.

Mijn fiets zag op het oog er ook netjes uit, maar was nog wel teen-en-tander mis mee.
Zo bleef de choke-kabel hangen.
Kenny heeft het zo op orde gebracht dat ik voorlopig prima kan doorrijden en bij een volgende beurt de kabel vervangen kan worden (want het schijnt dat er dan veel losgenomen moet worden, flinke klus)
Probleem is, je weet de exacte history niet van voor die tijd, en met welke aandacht de vorige beurten gedaan zijn.
Ik heb nu een flink aantal uren Kenny aan het werk gezien, bij mijn eigen fiets en andere fietsen, en ik meen het als ik zeg dat er ruim aandacht aan je fiets gegeven zal worden om deze tip-top op orde te brengen (en te houden).
Kenny zit overigens in Den Dolder om wat exacter te zijn, tussen Amersfoort en Utrecht in.
OK, goed om te weten dat Kenny er is.
Mijn motor is trouwens voor zijn lange winterslaap wel "netjes weggezet", dwz met schone olie, grote beurt vooraf (doos Simako in Elst), en daar is hij ook altijd onderhouden, dzw daar is ook regelmatig onderhoud gedaan. De vorige eigenaar had hem 12 jaar lang, en heeft door ziekte amper 2000 km per jaar gereden.
Ik ga eens een paar uurtjes mee rijden (nog geen tijd voor gehad... _002 ) en dan zien wij wel verder
vrolijke paaseieren!
Mijn motor is trouwens voor zijn lange winterslaap wel "netjes weggezet", dwz met schone olie, grote beurt vooraf (doos Simako in Elst), en daar is hij ook altijd onderhouden, dzw daar is ook regelmatig onderhoud gedaan. De vorige eigenaar had hem 12 jaar lang, en heeft door ziekte amper 2000 km per jaar gereden.
Ik ga eens een paar uurtjes mee rijden (nog geen tijd voor gehad... _002 ) en dan zien wij wel verder
vrolijke paaseieren!
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Mijn motor had ik een tijd stilgestaan toen ik hem kocht, en had ook last van KFR. Begin eens met een flesje Wynn's injector cleaner in de volgende volle tank. De injectoren zijn van binnen waarschijnlijk aardig vervuild en dit kan met een paar dagen al aardig verlichting geven.
En het kost je wel .....Euro 12.
Hans
En het kost je wel .....Euro 12.
Hans
Hey Hans,
bedankt voor jouw reactie, had ik idd al gedaan. Forte dan....
Als het morgen droog blijft dan ga ik 600 km achter elkaar rijden (ff luxemburg op en neer), en dan zien we wel hoe ver ik kom....
Als het morgen droog blijft dan ga ik 600 km achter elkaar rijden (ff luxemburg op en neer), en dan zien we wel hoe ver ik kom....
- HansD
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ok, als het niet echt helpt, kan het aan het merk liggen. Ik heb eigenlijk alleen goeie ervaringen met Wynns (geen aandelen!).mats1 schreef:Hey Hans,
Hans
Zou er persoonlijk niet voor voelen om zo'n rit te gaan maken met een motor die ik pas een paar dagen heb en die blijkbaar niet optimaal loopt.mats1 schreef:
Succes.
Tom.
helemaal gelijk Tom. Echter heb ik een proefrit gemaakt, en de motor al rijden opgehaald (120 km gereden), en vanmiddag nog even 150 km "rondjes gereden".
Dus het wordt morgen toch ff Luxemburg op en neer. Hij loopt trouwens al beter en beter...
Dus het wordt morgen toch ff Luxemburg op en neer. Hij loopt trouwens al beter en beter...

motorisch heb je nu wel naar gekeken, maar wat denk je van een controle van bijv. je banden ?
Ik denk dan aan bijv. de bandenspanning en aan een plat loopvlak vanwege het stilstaan
groet PeeWee
Ik denk dan aan bijv. de bandenspanning en aan een plat loopvlak vanwege het stilstaan
groet PeeWee
Dat zijn natuurlijk de eerste dingen waar ik naar keek, motor stond trouwens 'los' en de banden op lage spanning, dus ideaal. De koppelingskabel hing iets vast, vandaar waarschijnlijk het eenmalige slippertje. Staat nu afgesteld en ingevet, dus allemaal dik in orde.
Vandaag heb ik er in een stuk 420 km mee gereden, geen enkel probleem. Tevens heb ik hem gelijk op de Dynojet bank laten zetten (bij motorport kan dat vandaag gratis vanwege de paasshow), en hij gaf volledig netjes vermogen, koppel, uitstoot en schakel aan.
Dus alles dik in orde concludeer ik maar zo zelf..
Vandaag heb ik er in een stuk 420 km mee gereden, geen enkel probleem. Tevens heb ik hem gelijk op de Dynojet bank laten zetten (bij motorport kan dat vandaag gratis vanwege de paasshow), en hij gaf volledig netjes vermogen, koppel, uitstoot en schakel aan.
Dus alles dik in orde concludeer ik maar zo zelf..

- Willem Rietveld
- Bijz: 2014
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Almere
Nou, zo te lezen dan maar vele en veilige kilometers toegewenst!!
Gr. Willem.
Gr. Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Ik ben nu een kleine 1000 km verder, en heb ondertussen (laten) vervangen:
De hoofdremcilinder, kost circa 90 euro inclusief werk, maar het werkt weer als nieuw
Na Forte een flesje Wynn's bij de benzine gedaan, werkt super
Denso Iridium bougies in. gedraaid, KFR is zo goed als weg
Kortom, mijn motor is nu TOPPPPIIIIIEEEE! Vandaag ff Luxemburg op en neer, heerlijk..
De hoofdremcilinder, kost circa 90 euro inclusief werk, maar het werkt weer als nieuw
Na Forte een flesje Wynn's bij de benzine gedaan, werkt super
Denso Iridium bougies in. gedraaid, KFR is zo goed als weg
Kortom, mijn motor is nu TOPPPPIIIIIEEEE! Vandaag ff Luxemburg op en neer, heerlijk..

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1824 Weergaves
-
Laatste bericht door ErikS
-
- 6 Reacties
- 1527 Weergaves
-
Laatste bericht door DickJe
-
-
Nieuw bericht Waar op te letten bij BMW R1200RT (2010+)
door petervenlo » » in R....RT kopen ja of nee? - 8 Reacties
- 4132 Weergaves
-
Laatste bericht door moh_fan
-
-
- 5 Reacties
- 3350 Weergaves
-
Laatste bericht door moh_fan
-
- 7 Reacties