Na wat heen en weer mailen was ik behalve een enorme kater helemaal niets op geschoten. Ik heb het inmiddels opgegeven en uit frustratie bijgaande email gestuurd (ik plaats deze hier zonder naam en toenaam).
Behalve mijn hart luchten wil ik ook voorkomen dat jullie de zelfde domme fout maken als ik.....
(Jos, als je dit niet vind kunnen, hoor ik het wel - dan verwijder ik deze email weer...)
Hans
Aan: zadelleverancier
Subject: Welgemeende excuses
Beste ....,
Ik wil nog even mijn welgemeende excuses aanbieden voor al het gedoe rondom de levering van mijn zadel.
Ik realiseer me nu dat dit volledig mijn eigen schuld is, en werd veroorzaakt door naïeve en onrealistische verwachtingen van mijn kant
en niet door enige onvolkomenheid of nalatigheid van jullie kant.
Laat me dit even toelichten.
Allereerst had ik (naïeve) verwachtingen over de levering van het zadel, zoals een leverdatum en informatie over de voortgang van de levering.
Zelfs toen een mogelijk hernieuwde levering aan de orde was, bleef ik dit maar verwachten.
Ik zie nu in dat dit onredelijk was, immers dit is hoogst ongebruikelijk anno 2010 en ik wil daarom mijn excuses daarvoor aanbieden.
Vervolgens heb ik me, volkomen onterecht, boos gemaakt over het feit dat de zadelbiezen na 3 maanden in de verkeerde kleur zijn geleverd
en dat dit door niemand is ontdekt. Dit is een zeer normale menselijke fout waarvoor excuses volstaan.
Ik heb geen enkel recht daar boos over te worden. Mijn excuses daarvoor.
Mijn excuses ook voor het feit dat ik het foutieve zadel wil houden en niet opnieuw wil bestellen.
Als ik niet zulke onredelijke verwachtingen had over de levering, hadden we allang opnieuw kunnen bestellen.
Het is daarbij ook volkomen normaal dat jullie je meer zorgen maken over het retourneren van het foutief geleverde zadel dan over de klant.
Ook begrijp ik nu dat ik voor een zulk prijzig zadel, niet kan verwachten dat de ingebouwde verwarming past
op het type motor waarvoor het zadel besteld is.
Het is volkomen normaal dat ik voor dat geld de juiste stekkers zelf aan mijn motor moet solderen.
Dat mijn motor een Canbus systeem heeft speelt daarbij geen rol; immers zo’n Canbus is simpel
en iedereen kan daarop een verwarming aansluiten.
Dit leidt nooit tot problemen, zeker niet met de garantie van mijn nieuwe BMW R1200RT.
TENSLOTTE
Een zadel van jullie is niet meer of minder dan een zadel waarop je kunt zitten.
Voorspelbare levering, juiste kleur, juiste passing en juiste aansluitingen voor de
verwarming zijn allemaal zaken die daar uiteraard niet bij horen.
Dit had ik meteen moeten begrijpen. Het was bijzonder naïef en onredelijk van mij om deze zaken wel te verwachten.
Ik wil hier nogmaals mijn welgemeende excuses voor aan bieden.
Dat mijn excuses welgemeend zijn, zal blijken uit de volgende akties die ik ga nemen:
Ten eerste is dit absoluut de eerste en laatste keer dat ik een zadel bij jullie koop.
Dit lijkt me de beste oplossing om te zorgen dat ik niet nog een keer mijn excuses hoef aan te bieden.
Want ik merk dat ik hardnekkig blijf volharden in mijn naïeve en onredelijke beeld van wat klantenservice inhoudt.
Daarnaast ga ik er voor zorgen dat ook mijn vrienden en kennissen nooit hun excuses hoeven
aan te bieden door hen uitgebreid te vertellen over mijn ervaringen.
Dit geldt ook voor mijn vrienden op de diverse internet fora waar ik bij aangesloten ben.
Op deze manier kun je er op rekenen dat ik mijn uiterste best zal doen om een vergelijkbaar
voorval te voorkomen en je daarmee een hoop ongemak te besparen.
Met vriendelijke groet,
Hans D