Welgemeende excuses

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Welgemeende excuses

Ongelezen bericht door HansD »

Ik had een maand geleden eindelijk mijn dure, langverwachte zadel binnen voor mijn -1200- . Maar helaas niet in de goede kleur, en ook de stekkers van de verwarming pasten totaal niet. (Leverancier stelde voor om de Canbus stekkers van de motor af te knippen - mijn dealer werd helemaal lijkbleek toen ik dat voorstelde).
Na wat heen en weer mailen was ik behalve een enorme kater helemaal niets op geschoten. Ik heb het inmiddels opgegeven en uit frustratie bijgaande email gestuurd (ik plaats deze hier zonder naam en toenaam).
Behalve mijn hart luchten wil ik ook voorkomen dat jullie de zelfde domme fout maken als ik.....
(Jos, als je dit niet vind kunnen, hoor ik het wel - dan verwijder ik deze email weer...)
Hans

Aan: zadelleverancier
Subject: Welgemeende excuses

Beste ....,

Ik wil nog even mijn welgemeende excuses aanbieden voor al het gedoe rondom de levering van mijn zadel.
Ik realiseer me nu dat dit volledig mijn eigen schuld is, en werd veroorzaakt door naïeve en onrealistische verwachtingen van mijn kant
en niet door enige onvolkomenheid of nalatigheid van jullie kant.

Laat me dit even toelichten.

Allereerst had ik (naïeve) verwachtingen over de levering van het zadel, zoals een leverdatum en informatie over de voortgang van de levering.
Zelfs toen een mogelijk hernieuwde levering aan de orde was, bleef ik dit maar verwachten.
Ik zie nu in dat dit onredelijk was, immers dit is hoogst ongebruikelijk anno 2010 en ik wil daarom mijn excuses daarvoor aanbieden.

Vervolgens heb ik me, volkomen onterecht, boos gemaakt over het feit dat de zadelbiezen na 3 maanden in de verkeerde kleur zijn geleverd
en dat dit door niemand is ontdekt. Dit is een zeer normale menselijke fout waarvoor excuses volstaan.
Ik heb geen enkel recht daar boos over te worden. Mijn excuses daarvoor.
Mijn excuses ook voor het feit dat ik het foutieve zadel wil houden en niet opnieuw wil bestellen.
Als ik niet zulke onredelijke verwachtingen had over de levering, hadden we allang opnieuw kunnen bestellen.
Het is daarbij ook volkomen normaal dat jullie je meer zorgen maken over het retourneren van het foutief geleverde zadel dan over de klant.

Ook begrijp ik nu dat ik voor een zulk prijzig zadel, niet kan verwachten dat de ingebouwde verwarming past
op het type motor waarvoor het zadel besteld is.
Het is volkomen normaal dat ik voor dat geld de juiste stekkers zelf aan mijn motor moet solderen.
Dat mijn motor een Canbus systeem heeft speelt daarbij geen rol; immers zo’n Canbus is simpel
en iedereen kan daarop een verwarming aansluiten.
Dit leidt nooit tot problemen, zeker niet met de garantie van mijn nieuwe BMW R1200RT.

TENSLOTTE
Een zadel van jullie is niet meer of minder dan een zadel waarop je kunt zitten.
Voorspelbare levering, juiste kleur, juiste passing en juiste aansluitingen voor de
verwarming zijn allemaal zaken die daar uiteraard niet bij horen.
Dit had ik meteen moeten begrijpen. Het was bijzonder naïef en onredelijk van mij om deze zaken wel te verwachten.
Ik wil hier nogmaals mijn welgemeende excuses voor aan bieden.

Dat mijn excuses welgemeend zijn, zal blijken uit de volgende akties die ik ga nemen:

Ten eerste is dit absoluut de eerste en laatste keer dat ik een zadel bij jullie koop.
Dit lijkt me de beste oplossing om te zorgen dat ik niet nog een keer mijn excuses hoef aan te bieden.
Want ik merk dat ik hardnekkig blijf volharden in mijn naïeve en onredelijke beeld van wat klantenservice inhoudt.
Daarnaast ga ik er voor zorgen dat ook mijn vrienden en kennissen nooit hun excuses hoeven
aan te bieden door hen uitgebreid te vertellen over mijn ervaringen.
Dit geldt ook voor mijn vrienden op de diverse internet fora waar ik bij aangesloten ben.

Op deze manier kun je er op rekenen dat ik mijn uiterste best zal doen om een vergelijkbaar
voorval te voorkomen en je daarmee een hoop ongemak te besparen.

Met vriendelijke groet,

Hans D
han62
Type: R1200RT

Re: Welgemeende excuses

Ongelezen bericht door han62 »

Hoi Hans,

Dat lucht wel op denk ik, maar je bent er geen fluit mee opgeschoten. Ja ze zeggen wel eens de klant is koning maar sommige leveranciers voelen zich (onterecht) Keizer.

Je zou je doel wat beter bereiken door in een ander iets minder uitgebreid draadje te melden over welk merk zadel en welke leverancier je het hebt zonder hem in dat bericht af te branden want dat mag natuurlijk niet. maar denk eens aan Wim Sonneveld toen zijn dochter met een vrijer thuis kwam die hem niet aanstond. "Ik prees hem regelrecht het graf in"

Maar ook dan zul je(misschien) reacties krijgen van andere kopers die zeggen wel tevreden te zijn of het een geweldige leverancier te vinden.

Ik wens je veel sterket en wijsheid en hoop dat het uiteindelijk wordt opgelost. Rechtsbijstand ???

met vr gr
han
HansD

Han,
Bedankt . Lucht zeker op en ook je reaktie helpt.
Het gaat ook nog over een lease motor, dus eigenlijk helemaal niet mijn probleem.
Als dit mijn eigen motor was, was ik denk ik nu wel echt ontploft _003
Zadel zit overigens prima, maar alles eromheen is _002 _002

HAns
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Ik vind hem in ieder geval leuk bedacht Hans ! :lol:
Ben benieuwd of je reactie van ze krijgt... laat het hier ook ff weten als je reactie krijgt.
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Zulk geknoei geeft heel wat frustratie en ergernis. Temeer omdat je juist verheugd hebt op je aanschaf. _003

Hoewel je reactie erg menselijk en begrijpelijk is betwijfel ik of je bericht het beoogde effect gaat sorteren.

Ik ben geen jurist, maar volgens mij werkt het in grote lijnen zo dat als de leverancier in NL zit, je het beste foto's kunt maken van hetgeen er mis is en aantoonbaar maken (email, fax, brieven) dat ze in redelijkheid voldoende kans hebben gehad om hun fouten recht te zetten. Daarna moet je het foute zadel terugsturen, de opdracht terugtrekken op grond van wanprestatie en je geld terugeisen.
Het foute zadel houden totdat het goede is geleverd werkt in je nadeel, omdat zij dan kunnen stellen dat ze de fout niet hebben kunnen herstellen.
Je Rechtsbijstandverzekering kan je hierbij zeker helpen.

Hoe dit werkt voor het buitenland weet ik niet, maar het zal ongetwijfeld een stuk lastiger zijn.

Sterkte bij de afhandeling.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Nou hans het synisme druipt er van af. Ik vind dat dit als reactie van een ontevrede klant wel kan binnen het redelijk. Ik heb in het verleden wel een mailtjes van klanten ontvangen die "anders" van opzet waren.
Of het help is een tweede maar even dingen van je af schrijven kan gewoon prettig zijn en je laat ze in ieder geval weten hoe je er over denkt.
HansD

Mijn doel is al lang niet meer om gelijk te krijgen of het juiste zadel te krijgen. Ik moet er niet aan denken nog een keer op een levering van deze leverancier te moeten wachten _002
Ik ben er helemaal klaar mee en houd het verkeerde zadel. Ook lijkt het erop dat ik er met de BMW dealer wel uit kom om de verwarming aangesloten te krijgen (zonder de canbus stekkers er af te knippen :D )
Deze email was puur om me af te reageren, ik verwacht of beoog er niets mee.
Hans
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Ik kan me de reactie van Hans en zijn emotie erg goed voorstellen gegeven de situatie en ik vind het bijbehorend cynisme op zijn plek. Ik zou in zo'n situatie datzelfde willen doen. Hans schrijft beter. Rationeel is misschien een ander verhaal. Op enig moment verliest de ratio het van de emotie. Ik kan mij overigens niet voorstellen dat zo'n reactie een leverancier volledig koud laat. Maar wellicht ben ik hier naief.Hans is er nu klaar mee. En daar gaat het volgens mij om.
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Ik had denk ik toch wel even "persoonlijk" mijn excuses aan gaan bieden bij dat bedrijf als ik dit zo allemaal lees.
En eigenlijk ben ik toch wel benieuwd over welk bedrijf het gaat. Ik ben me nu namelijk ook aan het orienteren voor een ander zadel en aangezien we het hier niet over een paar tientjes hebben schrikt het mij toch wel aardig af. Je zult zien dat ik met mijn eeuwige geluk net toevallig daar een zadel wil kopen. En ik denk niet dat ik de enige ben die dat kan overkomen.
Jos BMW

Ongelezen bericht door Jos BMW »

Hallo,

Ik heb met een bepaalde nuchterheid het verhaal van Hans gelezen. Ik lees uit zijn verhaal dat hij er klaar mee is. Onwillekeurig hangt daaraan vast dat hij vanuit zijn mogelijkheden er alles aan gedaan zal hebben om aanspraak te maken op zijn rechten die hij meent te hebben, bij de leverancier. En gelijk heb je Hans.
Ook lees ik in het verhaal dat Hans iedereen ervoor wil behoeden om eenzelfde ervaring te krijgen als hijzelf.
Nu mijn vraag, Op welke manier kun je zoiets doen, zonder dat dat bedrijf stappen tegen je zou kunnen ondernemen, wegens smaad en/of laster.
• Je verteld een verhaal dat gebaseerd is op waarheid.
• Mag je nu zomaar de naam van het bedrijf noemen?
Dit forum is een besloten forum. Je moet je aanmelden en je moet vervolgens inloggen om je door het forum te kunnen bewegen. Hierdoor verdwijnt m.i. het karakter van ' openlijke verspreiding ' als je een artikel plaatst. Niet zomaar een toevallige passant op internet kan het artikel lezen.
Je verteld een verhaal, niet met de intentie / opzet om iemands eer en goede naam aan te randen, maar om anderen voor e.e.a. te behoeden.
Ik denk dat je in het forum, in je artikel de naam van het bedrijf gewoon kunt noemen. Maar of je dat zelf wil, dat moet je voor jezelf even afwegen. De andere partij, (leverancier) zal roepen dat hij gelijk heeft en voordat je het weet, zit je in een procedure, die je wellicht kunt winnen, maar die verwikkeling zal ik elk geval een hoop rompslomp met zich meebrengen.
Ik denk wel dat iedereen blijft gissen naar de naam van die leverancier (als hij/zij de aanschaf van een zadel overweegt), waardoor andere leveranciers, mogelijk onterecht, argwanend benadert zullen worden door potentiële kopers.
Ik hoop dat je toch van je aankoop kunt gaan genieten.

Gr.
JosBMW
-1100- Big RT Smile Blijven lachen
HansD

JosBMW,
Ik heb er geen moeit mee man en paard te noemen, maar heb gewoon geen zin in meer gedoe/gezeur etc. Daarom ben ik daar voorzichtig mee. Als je het wilt weten en je kunt niet raden wat het duurste zadel op de nederlandse markt is, kun je me altijd benaderen met een pb (zoals een paar mensen al hebben gedaan).

Ondertussen geniet ik elke dag van mijn motor en mijn zadel. Alleen was het vanmorgen toch een beetje jammer dat mijn zadelverwarming het nog niet doet (4 graden, brrr). Maar dat komt dankzij mijn dealer bij de volgende beurt goed _004
HAns
BRS07
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Ongelezen bericht door BRS07 »

Hallo mensen,

Mag een derde waarbij de naam wel bekend is, :$ dit wel op het forum plaatsen? Ook ik wil het zadel aan laten passen in Dordrecht, of in Rijswijk, omdat Roelofarendsveen waarschijnlijk te duur is.

Groetjes Hans, -1200-
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Han,

Ga naar de bron met jouw verhaal een laat de tussen instelling (lees leverancier) hun beslissingen aan de top verantwoorden. Mensen met de portomonee kijken ontevreden klanten anders aan! Toets eerst 001 en ben je in de VS.
Mijn voorstel als goed gebaar tijdens onderhandeling zou zijn om een kleine bijdrage te doen om de zadel naar jouw specificatie aan te laten passen.
Uiteindelijk dat is het grote doel.

Gr,
Kenny

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”