Bijna nieuw hier

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

chievous
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Veenendaal

Bijna nieuw hier

Ongelezen bericht door chievous »

Ik struin al ongeveer een maand rond op dit prachtige forum en bij dezen wil ik mij voorstellen als 'bijna' nieuw forumlid: Ik ben Jan Willem Chevalking, en sinds eind oktober eigenaar van een R1100RT uit 1999 met 88000km op de teller. Daarvoor heb ik verschillende Yamahas gehad. Prima voor weer-en-wind gebruik, maar toen eind oktober m'n Diversion 900 al z'n olie eruit gooide' (plotselinge lekkage bij banjobout/opvulring oliekoeler) hield ie er toch mee op :)
Toen op zoek gegaan naar een vervanger. Nog nooit BMW gereden, maar er was een zaak in de buurt die alleen BMW deed, en dus toch maar een keer geprobeerd. Wat een verschil zeg! Dit rijdt! Dit is helemaal af - ook al is het een oudere motor! Ik heb 'm gelijk gekocht en er inmiddels een aardig eind op gereden. Ik ben om - wat een heerlijk ding zo'n boxer! Je zit ook met dit weer goed beschut op zo'n RT.

Ik hoop de motor zelf grotendeels te onderhouden. Of dat net zo eenvoudig is als m'n eerdere Yamaha's valt nog te bezien. Maar een Haynes handleiding en dit forum kunnen daar aardig bij helpen denk ik. Koppelingsplaten en dat soort ingrepen zal me waarschijnlijk niet lukken, maar het reguliere onderhoud moet sowieso wel te doen zijn schat ik zo. Daarover zou ik ook graag mijn ervaring delen hier.
RiTje
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: Bijna nieuw hier

Ongelezen bericht door RiTje »

Dag Willem,

Knap dat je onderhoud zelf wil en kan doen. Op dit forum vind je vast veel info over jouw motor. Welkom hier.

Groet,
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: HULST

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Chievous, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1100RT en het forum.
Groeten, Roelof

R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom bij de club Chievous! Big RT Smile

BMW RT's zijn inderdaad een speciaal ras: veel plezier en veilige kilometers toegewenst. _004
Groeten,

Peter

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”