Na veel gedoe zou mij "nieuwe" R1250RT binnenkort ook op kenteken 100kW moeten hebben.
Toen de motor daarvoor bij de garage was gelijk ook gevraagd naar een ander fenomeen.
Bij de proefrit schakelde de motor soepel. Veel beter dan mijn oude RT uit 2005 met 85.000km
Als ik nu, 1500km verder, naar de vrij wil schakelen is die vaak erg lastig te vinden. Ik merk geen slip op de koppeling.
Die het al wel 73.000km heeft gedraaid.
Als ik het koppelinghandel op de stand het verste van het stuur instel lijkt het makkelijker te zijn.
De leenmotor die ik mee kreeg (fijne service trouwens) had hier geen last van. Dat was een R1200RT P LC met ca 100.000km. Die legde ik zo in de vrij.
Dus ik vroeg hun mening. Ze maakten een proefrit en vonden niets vreemds. De verklaring was dat de bak nog niet zo goed was ingelopen.
Ik kan daar niet bij, 73.000 en nog niet goed ingelopen....
Dus ik vroeg of het mogelijk aan een (bijna) versleten koppeling kan liggen, ik lees immers dat deze 80k tot 120k haalt. Temeer omdat als je het handel verder in kunt trekken het beter lijkt te gaan.
Dat werd eigenlijk als niet mogelijk gehouden, die standen waren zeker voor de RT hoger. Bij de GS was dit misscien wel eens mogelijk, maar ook daar was 80.000km extreem laag. Omdat ze verder ook geen enkele slip ervoeren was die oorzaak vrijwel uitgesloten.
Wie van jullie heeft hier verstand van en kan mij verklaren wat de oorzaak zou kunnen zijn???
Ik ben benieuwd......?