In 2018 heb ik mijn motorrijbewijs A behaald en toen heb ik als eerste motorfiets een Suzuki TL 1000 S gekocht alhoewel veel mensen in mijn omgeving mij vertelden dat dit geen goede motorfiets was om op te beginnen, heb ik mij daar niet zoveel van aangetrokken

Ik heb hier 1 1/2 jaar met veel plezier op gereden maar helaas gebruikte ik de motor te weinig. Ik heb uiteindelijk besloten om de motor te verkopen en daar heb ik eigenlijk nog steeds spijt van. Nu wil het geval dat ik afgelopen zomer weer proef heb gereden op een Suzuki TL 1000 S, maar ik betrapte mij zelf erop dat ik het niet vertrouwde. Het voelde vreemd misschien dat dit ook kwam omdat ik al ruim drie à vier jaar niet meer heb motor gereden.
Ik ben nu 45 jaar en ik moet eerlijk zeggen dat voor mij dat harde racen allemaal niet meer hoeft. Op mijn werk rijdt men ook op BMW Motor fietsen en zodoende ben ik gaan kijken naar een BMW motor. Ik heb me enigszins ingelezen en dan met name op de 1150 RT. Nu moet ik zeggen dat ik daar een beetje van schrok met alle verhalen over de ABS.
Wat mij ook aanspreekt bij BMW is de cardanaandrijving. Hebben alle motoren deze eigenlijk van BMW?
Ik ben dus aan het kijken voor 1150 RT maar ik moet zeggen dat ik andere modellen ook mooi vind om te zien. Ik heb nog geen ervaring in het rijden op een BMW bij mij. In de buurt staat ook nog een BMW Motor een R2 100 S T. Van bouwjaar 2005 Maar die heeft ook al ruim 80.000 km op de teller. Deze motorfiets lijkt mij iets sportiever dan een RT is dit hetzelfde motorblok?
Mochten jullie nog ideeën hebben voor een motorfiets die misschien interessant is voor mij, dan mag je dat zeker laten weten. Ik ga me inlezen op het forum dank je wel voor jullie reacties alvast