Voorstellen: dodojuice1980

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

dodojuice1980
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doetinchem

Voorstellen: dodojuice1980

Ongelezen bericht door dodojuice1980 »

Goedendag allen, mijn naam is Quincy en mijn Nickname leidt af van mijn hobby autodetailing / poetsen in de volksmond.

In 2018 heb ik mijn motorrijbewijs A behaald en toen heb ik als eerste motorfiets een Suzuki TL 1000 S gekocht alhoewel veel mensen in mijn omgeving mij vertelden dat dit geen goede motorfiets was om op te beginnen, heb ik mij daar niet zoveel van aangetrokken :(

Ik heb hier 1 1/2 jaar met veel plezier op gereden maar helaas gebruikte ik de motor te weinig. Ik heb uiteindelijk besloten om de motor te verkopen en daar heb ik eigenlijk nog steeds spijt van. Nu wil het geval dat ik afgelopen zomer weer proef heb gereden op een Suzuki TL 1000 S, maar ik betrapte mij zelf erop dat ik het niet vertrouwde. Het voelde vreemd misschien dat dit ook kwam omdat ik al ruim drie à vier jaar niet meer heb motor gereden.

Ik ben nu 45 jaar en ik moet eerlijk zeggen dat voor mij dat harde racen allemaal niet meer hoeft. Op mijn werk rijdt men ook op BMW Motor fietsen en zodoende ben ik gaan kijken naar een BMW motor. Ik heb me enigszins ingelezen en dan met name op de 1150 RT. Nu moet ik zeggen dat ik daar een beetje van schrok met alle verhalen over de ABS.

Wat mij ook aanspreekt bij BMW is de cardanaandrijving. Hebben alle motoren deze eigenlijk van BMW?
Ik ben dus aan het kijken voor 1150 RT maar ik moet zeggen dat ik andere modellen ook mooi vind om te zien. Ik heb nog geen ervaring in het rijden op een BMW bij mij. In de buurt staat ook nog een BMW Motor een R2 100 S T. Van bouwjaar 2005 Maar die heeft ook al ruim 80.000 km op de teller. Deze motorfiets lijkt mij iets sportiever dan een RT is dit hetzelfde motorblok?

Mochten jullie nog ideeën hebben voor een motorfiets die misschien interessant is voor mij, dan mag je dat zeker laten weten. Ik ga me inlezen op het forum dank je wel voor jullie reacties alvast _004

Suzuki TL 1000
Suzuki TL 1000
RiTje
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: Voorstellen: dodojuice1980

Ongelezen bericht door RiTje »

Welkom, Quincy. Succes met de keuze voor een BMW. Keuze aan modellen genoeg!
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom bij de club, Quincy. Big RT Smile

Om maar met de ABS te beginnen: ja, deze gaan bij de R1150RT allemaal op een gegeven moment stuk, ongeacht het onderhoud; zelfs bij het vervangen van de leidingen door staalomvlochten exemplaren en regelmatig spoelen van de leidingen gaat het op een gegeven moment gebeuren en er is geen pijl op te trekken op welk moment dat is.

Mijn vorige 1150 uit 2004 had het pas na 145.000km, terwijl bij mijn huidige uit 2005, met toen zo'n 85.000km, vorig jaar de geest gaf.

In plaats van weer een "Nieuwe" R1150RT te zoeken (net zoals ik deed toen het bij mijn RT uit 2004 gebeurde), heb ik uiteindelijk toch besloten het advies te volgen om de ABS in z'n geheel te laten verwijderen en daar heb ik tot op de dag van vandaag (een jaar later) nog steeds geen spijt van.

Dus samengevat: je kunt zonder probleem op zoek gaan naar een R1150RT en als dat er eentje is waarvan de ABS al verwijderd is, dan heb je daar zelf geen kind meer aan en anders kun je die altijd op termijn laten verwijderen: dit kost zo'n €650 bij een garage (deze vervangt dan ook de remleidingen door staalomvlochten exemplaren) of praktisch niks als je het zelf kunt en alleen de leidingen omleidt (er zijn instructiefilmpjes op YouTube).

De R1200ST is maar kort geproduceerd (tussen 2005 en 2007) en is de sportievere uitvoering van de R1200RT, welke ook in 2005 uitkwam: deze twee fietsen zijn dus broertjes van elkaar en de opvolgers van de R1150RT, want deze werd tot halverwege 2005 geproduceerd.
De allereerste uitvoeringen, ik meen tot eind 2007, hebben echter ook dezelfde "Minder betrouwbare" ABS, dus daar ontkom je dan ook niet aan (dan moet je een R1200R / RS / RT van ná 2007 zoeken, welke een nieuwe ABS kreeg).

Over de kilometerstand: 80.000km is helemaal niks voor een BMW en al helemaal niet voor een boxer (van de in-lijn motoren, oftewel de "K' weet ik niks, maar dat zal hetzelfde verhaal zijn): er zijn boxers die fluitend de 3 ton hebben gedaan, mits goed onderhouden natuurlijk: mijn eerste R1100RT stond op 220.000km toen ik hem inruilde voor een R1150RT. 8)_

Hoe het ook zij: veel succes bij je zoektocht naar de ideale fiets, al hoop ik natuurlijk dat het een BMW wordt. ;)
Groeten,

Peter
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: HULST

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Quincy, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel succes met de zoektocht naar een mooie R 1***RT en veel plezier met het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”