additives

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

additives

Ongelezen bericht door WernerB »

Gisteren bij een Motoport-zaak geweest, waar men mij wees op de noodzaak van het toevoegen van een "Motor Flush Treatment" van Forte aan mijn R1100rt. Dit toe te voegen aan je motorolie vlak voordat je deze een beurt laat geven. Gevolg/resultaat zou moeten zijn dat allerlei verontreinigingen uit je blok verdwijnen als sneeuw voor de zon. Verversen van olie daarna met toevoeging van "Top End Treatment" van Forte. Ook dit zou dan bijna magische resultaten teweeg moeten brengen....
Nou ben ik niet zo gemakkelijk over te halen en ook mijn eigen dealer verkoopt het spul wel, maar zegt zelf het nog te hebben gebruikt. Hij twijfelt aan het nut van het spul en denkt dat het zelfs schade kan toebrengen!?

Dus: heeft iemand ervaringen met dit spul (zowel positief als negatief), ik hoor het graag.

have a nice BMW-day!

WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
PaulRS

Re: additives

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Amazing discovery's, Mike. :roll: :D :D :D

M.i. allemaal leuke verkooppraatjes voor rommel die je helemaal niet nodig bent als je regelmatig rijd en het daarbij behorende onderhoud doet.

Spoelolie is leuk als je een brommert hebt die 10 jaar stil heeft gestaan om alle bagger eruit te spoelen, en een fles meuk in de brandstof heeft misschien nut als je van plan bent om een jaar of wat niet te rijden.

Verder is het zinloos. _001

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Gesloten

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”