ESA project wordt Hyperpro set

Instellingen, vervanging en rijcomfort.

Moderator: RT_Patrick

Mario1962
Type: R1200RT
Bijz: Full options op radio na
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Capelle aan den IJss

ESA project wordt Hyperpro set

Ongelezen bericht door Mario1962 »

Na het constateren dat op mijn RT 2009 de 3 verschillende mode settings geen verschil geven qua demping en na telefonisch overleg met Wesley van JJ Suspension, vandaag besloten om met mijn broer beide shocks te demonteren en vervolgens de set meteen richting Vorstenbosch opgestuurd.

Nu maar duimen dat ze te reviseren zijn _001

Wordt vervolgd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mario1962 op 25 mei 2025, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mario1962

Re: ESA project met nog onbekende uitkomst 🤔

Ondertussen is het een en ander duidelijk geworden, Wesley van JJ Suspension heeft in eerste instantie de stappenmotoren van de shocks blootgelegd en dat is teleurstellend, de motortjes zijn schroot :(

Nu heb ik wel een visje uitgegooid bij Ruud Droog zoon van wijlen Jan Droog (J.D. Shocks Repairs) voor donor motortjes (Long-Shot), maar al met al gaat dan de prijs aardig in de papieren lopen omdat die 2e hands motortjes ook goud waard zijn en deze ook omgewisseld moeten worden plus de shock's service beurten brengt het totaal al gauw boven de €1000 totaal, en dan kan het zo maar zijn dat 1 of beide motortjes (zonder garantie) geen lang leven meer hebben.

Alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld heb ik besloten om toch maar voor een Hyperpro Streetbox kit te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit gaat hem worden 8)_

Afbeelding
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Ongelezen bericht door QuickFix »

Ja Mario, het is een dure hobby, maar daar krijg je dan ook een heleboel plezier voor terug.
Gewoon bij ieder bezoek aan de werkplaats één keer huilen/blind pinnen en niet meer aan denken. ;)
Groeten,

Peter
Mario1962

Het is wat het is Peter, ik weet nu iig zeker dat ik qua shocks voorlopig geen problemen hoef te verwachten met als bonus een betere shock set, en dat is ook heel wat waard 8)_

Btw, de bestelling is er uit maar het wordt toch net ff wat anders en tevens ook een stuk goedkoper :D

De front shock blijft gelijk als die in de Streetbox kit, maar de rear shock wordt een versie waar de nog goed werkende ESA hoogte verstelling op overgezet kan worden Big RT Smile

De veren komen in de paarse uitvoering.

Afbeelding
QuickFix schreef: 23 mei 2025, 09:28 Ja Mario, het is een dure hobby, maar daar krijg je dan ook een heleboel plezier voor terug.
Gewoon bij ieder bezoek aan de werkplaats één keer huilen/blind pinnen en niet meer aan denken. ;)
Mario1962

Ik had trouwens op de site van Nr1 motor de R1200RT Hyperpro Streetbox kit voor de zeer scherpe prijs van € 1.119,00 gevonden, na email contact blijkt dat je de set daar echt niet voor gaat krijgen en daar in werkelijkheid €1.421,75 voor moet gaan betalen, een lokkertje dus -naughty-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Vering & ESA”