Bmw 1100 rt lek/sweet blok
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1100RT
- Bijz: 1996 bouwjaar
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hoofddorp
Bmw 1100 rt lek/sweet blok
Beste mensen mijn blok sweet/lekt een beetje. Heb nu een bout gevonden waar een druppel aan hangt .
Kan ik deze bout gewoon los draaien en dan een koperen ring monteren ?
Info zie foto 's.
Groet Raymond
Kan ik deze bout gewoon los draaien en dan een koperen ring monteren ?
Info zie foto 's.
Groet Raymond
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het is....zals het is.
- Kuijpers
- 2024
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Veldhoven
Re: Bmw 1100 rt lek/sweet blok
Ja dat is de kettingspanner van de distributieketting. Kan je loshalen , maar volgens mij hoort er geen pakking tussen. vastzetten 32Nm
https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=11_2797
https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=11_2797
-
Beste Heer Kuipers , bedankt voor de info.
En inderdaad ....ook volgens de technische tekening zit er geen afdichtingsring op. Maar bij mij zit het er wel op. heb nu ook een strip siliconen gevonden.
Heb deze motor voor een prikkie gekocht in de winter en ben het aan het opknappen. maar mijn voorganger is dus ook bezig geweest met het zweet/lek olie probleem . De bout zit met 32 nm vast (even nagekeken ) en zit op het laagste punt onder de cilinder. Ben al bezig geweest met overal wc papier aan de bovenkant tussen de koelribben in te proppen ( op zoek naar de lekkage ) . Na een testrit bleven de propjes wc papier droog.
Hierbij wat foto's voor info.
En inderdaad ....ook volgens de technische tekening zit er geen afdichtingsring op. Maar bij mij zit het er wel op. heb nu ook een strip siliconen gevonden.
Heb deze motor voor een prikkie gekocht in de winter en ben het aan het opknappen. maar mijn voorganger is dus ook bezig geweest met het zweet/lek olie probleem . De bout zit met 32 nm vast (even nagekeken ) en zit op het laagste punt onder de cilinder. Ben al bezig geweest met overal wc papier aan de bovenkant tussen de koelribben in te proppen ( op zoek naar de lekkage ) . Na een testrit bleven de propjes wc papier droog.
Hierbij wat foto's voor info.
Het is....zals het is.
- Kuijpers
- 2024
weet je zeker dat het niet een kleine benzine lekkage is vanuit de leiding koppelingen ? Samen met de bestaande rommel geeft dat bruin zwarte drabbel. Van de voorkant van de motor kijk je naar linksonder daar moet je ze kunnen zien . Deze koppelingen kunnen nogal eens kapotgaan.
Ander belangrijk punt is om niet te veel olie in het carter te doen, wordt anders via luchtfilterhuis en injectorhuis eruit gespuugd. Warme motor, uitzetten , 10 min wachten en nivo moet dan onder de bovenkant van de ring staan. tjonge back to the basics
Ander belangrijk punt is om niet te veel olie in het carter te doen, wordt anders via luchtfilterhuis en injectorhuis eruit gespuugd. Warme motor, uitzetten , 10 min wachten en nivo moet dan onder de bovenkant van de ring staan. tjonge back to the basics
-
Beste Heer Kuipers , denk niet dat het een benzinelek is. Vanaf de bovenkant cilinders naar boven is alles droog. Maar de benzinetank wil ik ook nog een keer er vanaf halen . Heb trouwens ook gelezen dat een GS 1100 benzine tank ook past op een RT 1100. Is dat zo ?
Rij nu vaak naked ivm de testritten en het gemak met sleutelen maar is eigenlijk geen gezicht met deze tank.
Ik heb een luchtbel aan de bovenkant kijkglaasje dus niet te vol.
Is een sleutel motorfiets en gekocht om op te knappen en wilde wel eens een bmw boxer motor hebben.
Wat ik al gedaan heb.
1. De inlaatrubbers met scheurtjes een vloeibare pakking behandeling gegeven . Is een noodbehandeling maar werkt voor mij uitstekend.
2. Uitlaat was vanuit de binnenkant verrot , opgelost met een stofzuiger pijp ( wel vastgelast aan de buitenkant ) nu weer een stille motor.
3. Nieuwe ventiel in de voorband geplaats , zat vol met scheuren . Voorband nog ok , achterband vernieuwd.
Groet Raymond en tot horens.
Rij nu vaak naked ivm de testritten en het gemak met sleutelen maar is eigenlijk geen gezicht met deze tank.
Ik heb een luchtbel aan de bovenkant kijkglaasje dus niet te vol.
Is een sleutel motorfiets en gekocht om op te knappen en wilde wel eens een bmw boxer motor hebben.
Wat ik al gedaan heb.
1. De inlaatrubbers met scheurtjes een vloeibare pakking behandeling gegeven . Is een noodbehandeling maar werkt voor mij uitstekend.
2. Uitlaat was vanuit de binnenkant verrot , opgelost met een stofzuiger pijp ( wel vastgelast aan de buitenkant ) nu weer een stille motor.
3. Nieuwe ventiel in de voorband geplaats , zat vol met scheuren . Voorband nog ok , achterband vernieuwd.
Groet Raymond en tot horens.
Het is....zals het is.
- Kuijpers
- 2024
"luchtbel erboven" kan iets anders zijn als de stand "max". maar dat is een kwestie van interpretatie.
Dan zit er niets anders op dan schoonmaken en goed kijken waar het lekt. meer is er op afstand niet te doen
groeten,
Dan zit er niets anders op dan schoonmaken en goed kijken waar het lekt. meer is er op afstand niet te doen
groeten,
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
De R1100RT heeft origineel geen snelkoppelingen in de beide benzineleidingen, wel er handig om te plaatsen en dan meteen de metalen varianten..
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
-
Goede tip Bert
Had zelfs iets gedacht van 2 benzinekraantjes er tussen maar zo'n snelkoppeling is handiger .
Groet Raymond
Had zelfs iets gedacht van 2 benzinekraantjes er tussen maar zo'n snelkoppeling is handiger .
Groet Raymond
Het is....zals het is.
- Baird
- 2024
En hou er dan rekening mee dat ze in beide leidingen tegengesteld staan en dus de juiste slang afdoppen als je ze los haalt. Er is er één die van de pomp/tank komt en één overtollig retour van de injectie leiding, kun je ze ook nooit verwisselen bij montage.
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
-
Hi Bert.
Had de leidingen wel gezien (2X ) en gedacht die kan je niet zomaar los halen. Dacht eerst zal wel een reserve en normale benzine leiding zijn.
Ok , weer wat geleerd ....leiding van de pomp en een leiding overtollig retour van de injectie leiding.
Had wel inmiddels kleine klemmen gekocht om de benzine leidingen af te klemmen bij demontage tank.
Ben ook weer doorgegaan op zoek naar de lek en de drukveer distributie ketting los gehaald en voorzien van nieuwe opsluitring.
Wel wat oude pakkingsresten weggeborsteld.
Groet Raymond
Had de leidingen wel gezien (2X ) en gedacht die kan je niet zomaar los halen. Dacht eerst zal wel een reserve en normale benzine leiding zijn.
Ok , weer wat geleerd ....leiding van de pomp en een leiding overtollig retour van de injectie leiding.
Had wel inmiddels kleine klemmen gekocht om de benzine leidingen af te klemmen bij demontage tank.
Ben ook weer doorgegaan op zoek naar de lek en de drukveer distributie ketting los gehaald en voorzien van nieuwe opsluitring.
Wel wat oude pakkingsresten weggeborsteld.
Groet Raymond
Het is....zals het is.
- Baird
- 2024

BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht