Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Onlangs probeerde ik een van de zijkoffers van mijn R1200RT van 2007 te openen, maar toen ik het klepje omhoog trok schoot aan de binnenzijde iets los. Hierdoor kan ik de koffer niet meer ontgrendelen.
Weet iemand hoe ik dit kan herstellen? Alvast bedankt voor de reacties.
Toen ik de beschadigde koffer uit mekaar haalde van mijn 2009 RT zag ik ook dat de haakse opstand van dat staafje (net waar die meneer zijn duim zit op de video link hierboven) dat de koffervergrendeling opent, ook niet meer 90°haaks was en wat verbogen. Dus een aanrader als je koffers wat moeilijk beginnen doen om alle schroeven van de binnenschaal te verwijderen, inclusief de onderste van het kofferdeksel, die er uit te halen en die opstand weer haaks te plooien met een goede tang. Half uurtje werk per koffer.
Die van het oprolmechanisme laat je best zitten of het kost je een half uur extra op die veer weer op zijn plaats te krijgen.