Adil - Nieuw hier

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Adil1150RT
Type: R1150RT
Bijz: Twin-spark + originele platte koffers.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Adil - Nieuw hier

Ongelezen bericht door Adil1150RT »

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier, dus meteen even voorstellen. Mijn naam is Adil, 35 jaar oud en woonachtig in Rotterdam. Voorheen een chopper/cruiser gehad, en ik rij nu bijna een jaar op een BMW R1150RT uit 2003 (Twin spark model). Ik rij heel het jaar voornamelijk alleen woon/werk ermee. Ook als het buiten -2 is (mits het niet te glad is) Ben dus geen mooi weerrijder -naughty- .

Wil nu voor het eerst zelf een groot onderhoud doen. Voorheen ook altijd zelf onderhoud gedaan bij mijn chopper, maar daar kon ik overal makkelijk bij. Dat betrof een Honda Shadow 1100. De BMW R1150RT heeft aardig wat kappen en schroefjes. Verder zit er ook een ABS systeem op die doorgespoeld moet worden. Moet nog even uitzoeken hoe dat precies te werk gaat.

Hieronder een foto van mijn 1150RT. Ik heb ook een originele topkoffer erbij en de brede deksels. Heb aan beide kanten de platte deksels op de koffer gezet zodat ik makkelijker door de file kan maneuvreren ;) .
Bijlagen
1150RT.jpg
BMW R1150RT Twin spark
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Adil - Nieuw hier

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom bij de club, Adil en leuk dat je je uitgebreid voorstelt! Big RT Smile

De eerste keer al het Tupperware verwijderen (en herplaatsen) is eventjes een klus, maar wanneer je het vaker doet, gaat het steeds sneller.

Misschien een aantal handige tips van een andere RT ervaringsdeskundige:
  • Het zijpaneeltje naast je koffer aan de rechterkant kun je snel verliezen (en een nieuwe kost €75), dus daar boor ik dan gewoon een gaatje in en zet hem vast met een tie-wrap
    KapjeTiewrap.jpg
  • Wanneer je je dashboard wilt verwijderen, dan moet ook de ruit en zwarte bovenkant van de neus (boven de koplamp) los, omdat er onder de linker- en rechterhoek een schroef zit waar je anders niet bij kunt; deze twee laat ik dan bij het herplaatsen van het geheel weg, zodat ik de volgende keer niet weer alles hoef te verwijderen als ik achter het dashboard moet zijn; alleen even de overige schroeven verwijderen, zodat je het plastic van de neus iets op kunt tillen, is dan afdoende.
    VerborgenSchroeven.png
Groeten,

Peter
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: HULST

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Adil, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1150RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Adil,

Van harte welkom op os mooie RT-forum en veel plezier toegewenst BMW -1150- _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”