Zoekopdrachten werken niet

Hulp, meld storingen, melding modificaties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Wolk9
Type: R1150RT
Bijz: twinspark, zwarte velgen, ztechnik ruit
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Zoekopdrachten werken niet

Bericht door Wolk9 »

Hoi,

Ik ben nieuw hier, en ik zal me eerdaags nog even goed voorstellen, maar ik krijg bij het zoeken bij alle termen dat er geen resultaten getoond worden omdat het gezochte woord te vaak voorkomt. Nou kan ik me dat bij een woord zoals 'een' wel voorstellen, maar bijvoorbeeld 'ztechnik' of 'stationair toerental' zou dat toch niet zo moeten zijn.

Het is in iedergeval niet gebruiksvriendelijk en het noopt mij óf ellenlange fora lijsten door te struinen óf de vraag misschien dan wel opnieuw te stellen.
36 Jaar Motorrijbewijs
32 Jaar Autorijbewijs

Ooit:
Honda CM400T
Yamaha XJ750Seca

Nu:
Yamama XJ900f 31a 1984.
BMW R1150RT Twinspark 2003
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Zoekopdrachten werken niet

Bericht door QuickFix »

Het viel mij inderdaad laatst ook al op, hopelijk leest Patrick (de systeembeheerder) dit oproepje. ;)
Groeten,

Peter
siebke
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Bericht door siebke »

Het zou ook handig zijn om suggesties aangereikt te kunnen krijgen. Soms zoek je op een bepaalde bewoording, zonder resultaat, en dan scheelt het -achteraf- maar één letter.... .
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
RT_Patrick
Traditiebewaker en Beheerder
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Ede

Bericht door RT_Patrick »

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie feedback over de zoekfunctie. Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn als je geen resultaten krijgt, zeker bij specifieke zoektermen. Dit is iets wat we zeker willen verbeteren.

Ik ga dit verder onderzoeken en kijken of we de instellingen kunnen aanpassen om de zoekresultaten relevanter en gebruiksvriendelijker te maken. Ook de suggestie om zoekvoorstellen te krijgen is een goede, ik zal nagaan of dat mogelijk is binnen ons systeem.
Met vriendelijke groet,

Patrick Falize

De motor draait, het forum leeft - laten we samen de beste ritten en verhalen delen!
RT_Patrick

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie opmerkingen en suggesties! We hebben inmiddels een andere zoekmachine geïmplementeerd, namelijk MySQL FULLTEXT Search. Dit heeft een positief effect gehad op de zoekresultaten, waardoor zoekopdrachten nu beter werken en minder vaak worden geblokkeerd door de ‘te vaak voorkomend’-melding.

Wat betreft de suggestie voor zoekvoorstellen bij typefouten: dit is binnen ons huidige systeem helaas niet mogelijk. Mocht je een specifiek woord niet vinden, probeer dan varianten of synoniemen.

Laat het ons gerust weten als je verdere verbeteringen ziet of nog ergens tegenaan loopt!
Met vriendelijke groet,

Patrick Falize

De motor draait, het forum leeft - laten we samen de beste ritten en verhalen delen!
siebke

Bericht door siebke »

En het resultaat is al meteen zichtbaar onder in het geopende topic _004
RT_Patrick

siebke schreef: 01 mar 2025, 16:11 En het resultaat is al meteen zichtbaar onder in het geopende topic _004
Ja, dat klopt! De sectie "VERGELIJKBARE ONDERWERPEN" is de beste suggestie die ik kon vinden voor gerelateerde topics. Helaas heb ik geen optie kunnen vinden voor suggesties bij foutgetypte zoektermen. Hopelijk helpt dit mensen alsnog om relevante topics te vinden tijdens hun zoektocht.
Met vriendelijke groet,

Patrick Falize

siebke

Bericht door siebke »

Patrick,

Is er een mogelijkheid om een zoekactie met synoniemen als suggesties weer te geven? 't Is maar een suggestie... :geek:
RT_Patrick

siebke schreef: 01 mar 2025, 20:16 Patrick,

Is er een mogelijkheid om een zoekactie met synoniemen als suggesties weer te geven? 't Is maar een suggestie... :geek:
Helaas biedt de forumsoftware op dit moment geen optie om synoniemen als suggesties weer te geven bij een zoekactie. Maar het is zeker een interessante suggestie!
Met vriendelijke groet,

Patrick Falize

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over het forum”