Chigee AIO-5 for BMW of Carpuride W702BS BMW icm MRA Navigation Next
Moderator: RT_Patrick
- Lone Rider
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nederland
Chigee AIO-5 for BMW of Carpuride W702BS BMW icm MRA Navigation Next
1x per jaar mag ik mij buigen over een cadeautje voor mijn verjaardag.
En met het verstrijken van de jaren, wordt het steeds moeilijker om iets te vinden, tot frustratie van mijn wederhelft.
Maar ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren op de duurdere Chigee AIO-5 for BMW of de iets goedkopere en grotere Carpuride W702BS BMW.
Zelf ben ik al jaren een fervent gebruiker van de Garmin navigatie en de laatste die ik nu gebruik is de Zumo XT.
Ook Garmin is niet heilig en al jaren zit ik met geluidsproblemen die maar niet worden opgelost.
In dit laatste geval rijdt ik zonder Garmin geluid, maar heb de telefoon rechtstreeks op de helm aangesloten en dat voldoet prima.
Nadeel is wel, ben je onderweg en heb je de muziek vergeten aan te zetten, moet je weer stoppen.
Nu met de komst van boven genoemde apparaten die beide Carplay en Andriod auto ondersteunen, is mijn interesse hierin gewekt.
Routes rijdt ik altijd als track, dus een optie zou zijn een lifetime abbo op MRA Navigation Next die dit schijnt te ondersteunen.
Mijn vraag, wie rijdt met een van de boven genoemde apparaten icm MRA Navigation Next op een R1200RT LC van 2015?
Past alles, ook de grotere Caprude (7 inch) op de standaard voorbereide navigatie aansluiting?
P.S.
De grotere 7 inch Caprude gaat niet passen in mijn uitsparing, zag ik net door het opmeten.
En met het verstrijken van de jaren, wordt het steeds moeilijker om iets te vinden, tot frustratie van mijn wederhelft.
Maar ik ben mij nu een beetje aan het oriënteren op de duurdere Chigee AIO-5 for BMW of de iets goedkopere en grotere Carpuride W702BS BMW.
Zelf ben ik al jaren een fervent gebruiker van de Garmin navigatie en de laatste die ik nu gebruik is de Zumo XT.
Ook Garmin is niet heilig en al jaren zit ik met geluidsproblemen die maar niet worden opgelost.
In dit laatste geval rijdt ik zonder Garmin geluid, maar heb de telefoon rechtstreeks op de helm aangesloten en dat voldoet prima.
Nadeel is wel, ben je onderweg en heb je de muziek vergeten aan te zetten, moet je weer stoppen.
Nu met de komst van boven genoemde apparaten die beide Carplay en Andriod auto ondersteunen, is mijn interesse hierin gewekt.
Routes rijdt ik altijd als track, dus een optie zou zijn een lifetime abbo op MRA Navigation Next die dit schijnt te ondersteunen.
Mijn vraag, wie rijdt met een van de boven genoemde apparaten icm MRA Navigation Next op een R1200RT LC van 2015?
Past alles, ook de grotere Caprude (7 inch) op de standaard voorbereide navigatie aansluiting?
P.S.
De grotere 7 inch Caprude gaat niet passen in mijn uitsparing, zag ik net door het opmeten.
May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.
- Tieflaar
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Re: Chigee AIO-5 for BMW of Carpuride W702BS BMW icm MRA Navigation Next
Als je altijd routes als track rijdt dan is MRA navigation niet direct de juiste keuze omdat die vooral ontwikkeld is om routes te rijden vanwege de mogelijkheid om enorm veel extra informatie in de routes te tonen..Lone Rider schreef: 03 jan 2025, 12:13 Routes rijdt ik altijd als track, dus een optie zou zijn een lifetime abbo op MRA Navigation Next die dit schijnt te ondersteunen.
De MRA planner is wat mij betreft wel een aanrader. Maar voor het rijden van van een track zou ik absoluut TomTom Go, die ook geschikt is voor CarPlay en AndroidAuto, aanbevelen.
Grrrroet, Jack
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik rijd met de Carpuride 702 en die past prima met een adapter.
Zie:
https://www.google.com/aclk?sa=L&ai=DCh ... ECY&adurl=
Zie:
Laatst gewijzigd door HansD op 04 jan 2025, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lone Rider
Ik lees hier en daar en natuurlijk ook bij MRA zelf, dat het rijden van tracks wel degelijk mogelijk zou zijn, vandaar dat ik dit hier ook ff vraag.Tieflaar schreef: 03 jan 2025, 19:40Als je altijd routes als track rijdt dan is MRA navigation niet direct de juiste keuze omdat die vooral ontwikkeld is om routes te rijden vanwege de mogelijkheid om enorm veel extra informatie in de routes te tonen..Lone Rider schreef: 03 jan 2025, 12:13 Routes rijdt ik altijd als track, dus een optie zou zijn een lifetime abbo op MRA Navigation Next die dit schijnt te ondersteunen.
De MRA planner is wat mij betreft wel een aanrader. Maar voor het rijden van van een track zou ik absoluut TomTom Go, die ook geschikt is voor CarPlay en AndroidAuto, aanbevelen.
Van TomTom heb ik altijd begrepen, dat je het herberekenen niet kunt uitschakelen, waarmee je track flink verpruts wordt wanneer gedwongen moet afwijken van je track.
May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.
- Lone Rider
Ik heb je verwijzing even bekeken, maar het plaatje en de link doen het beide niet (in dat topic).HansD schreef: 03 jan 2025, 20:16 Ik rijd met de Carpuride 702 en die past prima met een adapter.
Zie:
viewtopic.php?p=176658#p176658
- Tieflaar
Ik lees hier en daar en natuurlijk ook bij MRA zelf, dat het rijden van tracks wel degelijk mogelijk zou zijn, vandaar dat ik dit hier ook ff vraag.Lone Rider schreef: 03 jan 2025, 22:35 Als je altijd routes als track rijdt dan is MRA navigation niet direct de juiste keuze omdat die vooral ontwikkeld is om routes te rijden vanwege de mogelijkheid om enorm veel extra informatie in de routes te tonen..
Van TomTom heb ik altijd begrepen, dat je het herberekenen niet kunt uitschakelen, waarmee je track flink verpruts wordt wanneer gedwongen moet afwijken van je track.
[/quote]
Het vervelende is dat je van iedere navi negatieve en positieve ervaringen zult kunnen vinden.
Ik rij met de ConnectedRide App op m'n RT en de TomTom app op mijn andere motoren en heb geen slechte ervaringen.
Ik heb ook met de MRA navigatie gereden maar vind daar een overkill aan informatie in beeld. Dat leid mij af van de essentiële taken tijdens motorrijden

Grrrroet, Jack
- wannesie
- 2024
- Type: R1200RT
- Bijz: R1200RT LC uit 2014
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
- Contacteer:
Afgelopen maand heeft MRA een grote update geïntroduceerd waarin het onder andere mogelijk is om met tracks te rijden alsof het routes zijn. De engelstalige video daarover moet ik nog een keer extra bekijken aangezien ik ze met al hun enthousiaste verhalen af en toe kwijt raakte.Tieflaar schreef: 04 jan 2025, 08:03 Ik lees hier en daar en natuurlijk ook bij MRA zelf, dat het rijden van tracks wel degelijk mogelijk zou zijn,

- Tieflaar
Misschien kun jet makkelijker volgen als je de beschrijving kunt lezen?
Het is een aardige functie maar ik kom nog steeds niet in de verleiding MRA nav te gaan gebruiken.
Het is een aardige functie maar ik kom nog steeds niet in de verleiding MRA nav te gaan gebruiken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grrrroet, Jack
- HansD
Ik zie het ja. Het is dit ding, werkt deze link wel? (Bij mij wel)Lone Rider schreef: 03 jan 2025, 22:37Ik heb je verwijzing even bekeken, maar het plaatje en de link doen het beide niet (in dat topic).HansD schreef: 03 jan 2025, 20:16 Ik rijd met de Carpuride 702 en die past prima met een adapter.
Zie:
- Lone Rider
Thanks, ik ga mij ff inlezen.Tieflaar schreef: 04 jan 2025, 13:50 Misschien kun jet makkelijker volgen als je de beschrijving kunt lezen?
- Lone Rider
Bedankt Hans, deze link kan ik openenHansD schreef: 04 jan 2025, 15:57Ik zie het ja. Het is dit ding, werkt deze link wel? (Bij mij wel)Lone Rider schreef: 03 jan 2025, 22:37Ik heb je verwijzing even bekeken, maar het plaatje en de link doen het beide niet (in dat topic).HansD schreef: 03 jan 2025, 20:16 Ik rijd met de Carpuride 702 en die past prima met een adapter.
Zie:

Werkt het wonderwiel ook met die adapter?
- HansD
Nee, maar je kunt evt. Siri gebruiken of het Carpuride touch screen.
- HansD
Nee, maar je kunt evt. Siri gebruiken of het Carpuride touch screen.Werkt het wonderwiel ook met die adapter?
- Lone Rider
Ik heb Android, daar werkt Siri niet opHansD schreef: 04 jan 2025, 22:37Nee, maar je kunt evt. Siri gebruiken of het Carpuride touch screen.Werkt het wonderwiel ook met die adapter?

Fijn bedankt

P.S.
Jouw antwoord staat dubbel.
- HansD
Hier een (slechte) foto van de gemonteerde adapter en Carpuride. Je klikt hem zo in de navigatiehouder van de Rt.
Ik heb hem wel aangepast zodat de Carpuride hoger komt te zitten, anders zag ik mijn dashboard niet meer goed.
Ik heb hem wel aangepast zodat de Carpuride hoger komt te zitten, anders zag ik mijn dashboard niet meer goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Lone Rider
Wat en hoe heb je dit aangepast?HansD schreef: 05 jan 2025, 11:57 Hier een (slechte) foto van de gemonteerde adapter en Carpuride. Je klikt hem zo in de navigatiehouder van de Rt.
Ziet er wel goed uit.
- HansD
Ik heb de Carpuride voorzichtig uit elkaar gehaald en nieuwe gaatjes geboord voor de bevestiging van de Carpuride unit op de onderplaat.Lone Rider schreef: 05 jan 2025, 17:40Wat en hoe heb je dit aangepast?HansD schreef: 05 jan 2025, 11:57 Hier een (slechte) foto van de gemonteerde adapter en Carpuride. Je klikt hem zo in de navigatiehouder van de Rt.
Ziet er wel goed uit.
Ik heb ook de steun tussen de unit en de onderplaat weg geslepen zodat ze dichter op elkaar komen.
Door de gaatjes zo laag mogelijk te boren kwam de unit zo hoog mogelijk te zitten en kan ik nu mijn dashboard weer helemaal zien.
Helaas heb ik daar geen fotos van gemaakt.
- Lone Rider
Hans,HansD schreef: 06 jan 2025, 07:30Ik heb de Carpuride voorzichtig uit elkaar gehaald en nieuwe gaatjes geboord voor de bevestiging van de Carpuride unit op de onderplaat.Lone Rider schreef: 05 jan 2025, 17:40Wat en hoe heb je dit aangepast?HansD schreef: 05 jan 2025, 11:57 Hier een (slechte) foto van de gemonteerde adapter en Carpuride. Je klikt hem zo in de navigatiehouder van de Rt.
Ziet er wel goed uit.
Ik heb ook de steun tussen de unit en de onderplaat weg geslepen zodat ze dichter op elkaar komen.
Door de gaatjes zo laag mogelijk te boren kwam de unit zo hoog mogelijk te zitten en kan ik nu mijn dashboard weer helemaal zien.
Helaas heb ik daar geen fotos van gemaakt.
Hartelijk dank voor de info, ik hou het even in mijn gedachten.
Ben er nog niet uit wat ik nu precies wil.
-
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Heeft iemand hier een Chigee -5 for BMW op een analoge RT (1200 of 1250), en wat komt er dan door van toeren, snelheid e.d.
Ik zie heel veel foto’s van de Chigee met de tft schermen, maar ben benieuwd wat er doorkomt op een analoge RT. Voor mij heeft de Chigee de voorkeur ivm het gebruik van het wiel
Ik zie heel veel foto’s van de Chigee met de tft schermen, maar ben benieuwd wat er doorkomt op een analoge RT. Voor mij heeft de Chigee de voorkeur ivm het gebruik van het wiel
- Lone Rider
Ook ik heb nog een vraagje, als de navigatievoorbereiding af fabriek is gemonteerd, werkt de besturing van het wonderwiel dan?
Als ik de beschrijving van de Chigee lees, zou de werking van het wonderwiel voor de R1200RT LC niet werken en heb je een aparte adapter nodig.
Er vanuit gaande, dat de navigatievoorbereiding voor de BMW navigatie (Garmin) dit wel zou moeten kunnen, of sla ik de plank nu mis?
Als ik de beschrijving van de Chigee lees, zou de werking van het wonderwiel voor de R1200RT LC niet werken en heb je een aparte adapter nodig.
Er vanuit gaande, dat de navigatievoorbereiding voor de BMW navigatie (Garmin) dit wel zou moeten kunnen, of sla ik de plank nu mis?
- HansD
Re: Chigee AIO-5 for BMW of Carpuride W702BS BMW icm MRA Navigation
Het wonderwiel werkt niet samen met de Carpuride. Er is een nieuwe versie die wel met het wonderwiel kan werken op bepaalde Bmw’s maar hier staat de Rt niet bij. De nieuwste versie kan ook data van de motor laten zien, maar ik denk wederom niet op de Rt.
Ik heb ook een Bmw navigator (Garmin) die wel met het wonderwiel werkt, maar dit werkt op een zeer merkwaardige manier. Je kunt alleen in en uitzoomen met het wiel. Sterker nog: je kunt alleen inzoomen, of alleen uitzoomen. Om te wisselen van inzoomen naar uitzoomen moet je eerst via het menu een keuze maken. Zeer merkwaardig en onhandig, waardoor ik het niet meer gebruik.
Ik heb ook een Bmw navigator (Garmin) die wel met het wonderwiel werkt, maar dit werkt op een zeer merkwaardige manier. Je kunt alleen in en uitzoomen met het wiel. Sterker nog: je kunt alleen inzoomen, of alleen uitzoomen. Om te wisselen van inzoomen naar uitzoomen moet je eerst via het menu een keuze maken. Zeer merkwaardig en onhandig, waardoor ik het niet meer gebruik.
- Lone Rider
Vandaag een mailtje gehad van WayPoint en ook zij verkopen nu ook de Chigee AIO-5 serie evenals de Carpuride.
Nu even wachten tot het 3 weken warm water heeft geregend zodat de pekel van de straat af is gespoeld om vervolgens een bezoekje te brengen aan WayPoint winkel om de spullen eens te bekijken en mij te laten informeren.
Nu even wachten tot het 3 weken warm water heeft geregend zodat de pekel van de straat af is gespoeld om vervolgens een bezoekje te brengen aan WayPoint winkel om de spullen eens te bekijken en mij te laten informeren.
https://www.gps.nl/motornavigatie/chigee.htmlDe Chigee AIO-5 is één van de nieuwe producten die we getest hebben tijdens onze jubileumreis. De werking is eigenlijk wel bekend, want het betreft een smart display geschikt voor Apple Carplay / Android Auto. Op je telefoon activeer je jouw favoriete navigatieapp met je gekozen route en deze wordt dan getoond op het display. Je telefoon kun je veilig opgeborgen houden. Voor het rijden van de routes hebben we gekozen voor MyRoute App wat in combinatie met Carplay / Android Auto prima werkt. De Chigee is een compact toestel die degelijk aanvoelt. De afleesbaarheid in de zon is prima en in het geval van de Lite versie zitten er ook 2 camera’s bij die voor en achter je motor filmen. Er is ook een speciale BMW versie waarmee het mogelijk is om je wonderwiel te gebruiken voor de bediening.
- Nightstalker
- Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Die Chigee is dan weer niet echt goedkoop.
Althans niet veel goedkoper dan een BMW Navigator.
Althans niet veel goedkoper dan een BMW Navigator.
Veelgitariër
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
De Carpuride W702BS werkt met het Wonderwheel maar past niet op de RT's, wel op de GS etc....
https://carpuride.com/nl/products/carpu ... controller
Zelf ben ik erg teleurgesteld in de Adroid Auto in mijn XC40 icm MRA Navigation Next, mogelijk is de API op de Volvo te ver uitgekleed maar voor mij komt de DMD865X meer in de richting, dan maar geen Wonderwheel, van de gedrochten van Wonderlinq word ik ook niet vrolijk.....
https://carpuride.com/nl/products/carpu ... controller
Zelf ben ik erg teleurgesteld in de Adroid Auto in mijn XC40 icm MRA Navigation Next, mogelijk is de API op de Volvo te ver uitgekleed maar voor mij komt de DMD865X meer in de richting, dan maar geen Wonderwheel, van de gedrochten van Wonderlinq word ik ook niet vrolijk.....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 274 Weergaves
-
Laatste bericht door Mario1962
-
- 25 Reacties