extra opbergvakje
Moderator: RT_Patrick
- Cotton
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Emmen
extra opbergvakje
hallo,
op mijn R1200RT LC zit aan de linkerkant een klein opbergvakje. (veel kleiner dan die op mijn vorige R1200RT (2013).
op de types met een radio zit er aan de rechterkant ook een vakje. waarschijnlijk zit daar de radio in (?)
zou het mogelijk zijn om op die plaats zo'n extra vakje te plaatsen? Beschermplaatje er af en vakje monteren.....???
iemand die hier ervaring mee heeft?
groet, Cotton
op mijn R1200RT LC zit aan de linkerkant een klein opbergvakje. (veel kleiner dan die op mijn vorige R1200RT (2013).
op de types met een radio zit er aan de rechterkant ook een vakje. waarschijnlijk zit daar de radio in (?)
zou het mogelijk zijn om op die plaats zo'n extra vakje te plaatsen? Beschermplaatje er af en vakje monteren.....???
iemand die hier ervaring mee heeft?
groet, Cotton
- Cotton
Re: extra opbergvakje
Was vanmiddag bij Motoplaza. (BMW dealer) Daar stonden twee RT-s met een vakje in de rechterkant van de kuip........Misschien een jonger model RT?
Door drukte vergeten te vragen. Blijkt er dus wel een mogelijkheid te zijn om rechts voor in de kuip een vakje te plaatsen!
Nu eerst maar eens het rechter afdekkapje in de kuip proberen te verwijderen en kijken of er zo een ander vakje ingebouwd kan.
Trouwens, zo'n vakje dat ik nog niet heb
groet, Cotton
Door drukte vergeten te vragen. Blijkt er dus wel een mogelijkheid te zijn om rechts voor in de kuip een vakje te plaatsen!
Nu eerst maar eens het rechter afdekkapje in de kuip proberen te verwijderen en kijken of er zo een ander vakje ingebouwd kan.

Trouwens, zo'n vakje dat ik nog niet heb

groet, Cotton
- ErikS
- 2024
- Type: R1250RT
- Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Contacteer:
Voor zover ik mij nog kan herinneren is de radio een printplaat o.i.d. die ergens onder het zadel zit. Maar dat vakje voor in het rechter kuipdeel zou je wel ergens moeten kunnen verkrijgen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
- ErikS
- 2024
- Type: R1250RT
- Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Contacteer:
Voor zover ik mij nog kan herinneren is de radio een printplaat o.i.d. die ergens onder het zadel zit. Maar dat vakje voor in het rechter kuipdeel zou je wel ergens moeten kunnen verkrijgen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
- Lone Rider
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Nederland
Ik denk dat je deze bedoelt?
https://www.baboon.eu/nl/onderdeel/bmw- ... 0001539501
en dan zou je zoiets willen monteren?
https://www.baboon.eu/nl/onderdeel/bmw- ... 0001632573
May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.
- Henk7777
- Type: R1250GS
- Bijz: 40 jaar GS editie
- Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Meneer Lone Rider,Lone Rider schreef: 19 jan 2025, 15:00 Ik denk dat je deze bedoelt?
Als je dan advies geeft en een link naar een onderdeel, dan is het wel prettig dat je toch een juist advies geeft..
Eerste link is een vakje voor de linkerzijde, terwijl er een rechtervakje gevraagd wordt........ is niet juist..
Tweede link is een opbergvak voor een BMW R 1200 RT 2005-2009 en gaat natuurlijk nooit op een LC passen.... ook niet juist.
Hoe weet ik dat??? Ik heb een RT LC van 2015 gehad......
Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Kawasaki Z750 H ltd 1981
- Lone Rider
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Nederland
Meneer Henk7777Henk7777 schreef: 20 jan 2025, 10:41Meneer Lone Rider,Lone Rider schreef: 19 jan 2025, 15:00 Ik denk dat je deze bedoelt?
Als je dan advies geeft en een link naar een onderdeel, dan is het wel prettig dat je toch een juist advies geeft..
Eerste link is een vakje voor de linkerzijde, terwijl er een rechtervakje gevraagd wordt........ is niet juist..
Tweede link is een opbergvak voor een BMW R 1200 RT 2005-2009 en gaat natuurlijk nooit op een LC passen.... ook niet juist.
Hoe weet ik dat??? Ik heb een RT LC van 2015 gehad......
Henk7777
U heeft helemaal gelijk met het door mij aangehaalde 1e artikel, dat had idd rechts moeten zijn.
Met het 2 artikel, was de mijn vraag in de trend "Bedoel je dan zoiets" als zijnde soortgelijks.
May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.
- wannesie
- 2024
- Bijz: R1200RT LC uit 2014
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
- Contacteer:
Ik denk dan je deze bedoelt: https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=46_1627
Ik heb er zelf ook al eens naar gekeken. Dit vak is standaard bij de RT's die uitgerust zijn met een radio. Los kopen is schreeuwend duur en Baboon heeft ze zelden tweedehands.
Ik heb er zelf ook al eens naar gekeken. Dit vak is standaard bij de RT's die uitgerust zijn met een radio. Los kopen is schreeuwend duur en Baboon heeft ze zelden tweedehands.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Cotton
Wannesie,
dit is idd het vakje (rechts) dat ik bedoel. ik ben in elk geval blij dat ie "los" bestaat!
ik begrijp dat het een zoektocht gaat worden, maar wel een leuke uitdaging.
bedankt voor de informatie,
groet, Cotton
dit is idd het vakje (rechts) dat ik bedoel. ik ben in elk geval blij dat ie "los" bestaat!
ik begrijp dat het een zoektocht gaat worden, maar wel een leuke uitdaging.
bedankt voor de informatie,
groet, Cotton
-
- Bijz: Aubergine, bj 2015
- Woonplaats of omgeving: Purmerend
Hai Cotton,
Ik heb precies dezelfde vraag. Heel raar dat er in het 2015 model zo’n piepklein vakje zit. En helemaal jammer dat aan de rechterkant loze ruimte zit!
Als je een kastje voor rechts vindt: ik hoor graag waar en hoe.
Ondertussen ga ik onderzoeken of ik het kapje dat nu rechts zit kan ombouwen naar een kastje. Dat zal wel wat creativiteit vergen..
Ik heb precies dezelfde vraag. Heel raar dat er in het 2015 model zo’n piepklein vakje zit. En helemaal jammer dat aan de rechterkant loze ruimte zit!
Als je een kastje voor rechts vindt: ik hoor graag waar en hoe.
Ondertussen ga ik onderzoeken of ik het kapje dat nu rechts zit kan ombouwen naar een kastje. Dat zal wel wat creativiteit vergen..
BMW R1200RT 2015 voor dagelijks gebruik in eigen onderhoud
- Cotton
GEVONDEN!!
vrijdag kreeg ik een mailtje van Baboon dat mijn zoektocht naar een opbergvakje (rechts) ten einde was. Ze hadden er eentje!
dinsdag had ik m thuis. voor een redelijke prijs (50 euro) er zat alleen geen slotje in....slopen ze daar motoren en halen dan de slotjes eruit?
dus nu zoeken naar een slotje (en anders bestellen).
en nu maar hopen dat het inbouwen te doen is.....
vrijdag kreeg ik een mailtje van Baboon dat mijn zoektocht naar een opbergvakje (rechts) ten einde was. Ze hadden er eentje!
dinsdag had ik m thuis. voor een redelijke prijs (50 euro) er zat alleen geen slotje in....slopen ze daar motoren en halen dan de slotjes eruit?

dus nu zoeken naar een slotje (en anders bestellen).
en nu maar hopen dat het inbouwen te doen is.....
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
- Cotton
Peter,
na telefonisch contact met Baboon, werd aangegeven dat er geen slotje in het vakje zat,( de slotjes werden meestal alleen bij een contactslot geleverd) dus een incompleet geleverd onderdeel....
Jammer. Waarschuwing voor een volgende die iets koopt bij Baboon, controleer of het onderdeel compleet is bij de aankoop.
na telefonisch contact met Baboon, werd aangegeven dat er geen slotje in het vakje zat,( de slotjes werden meestal alleen bij een contactslot geleverd) dus een incompleet geleverd onderdeel....

Jammer. Waarschuwing voor een volgende die iets koopt bij Baboon, controleer of het onderdeel compleet is bij de aankoop.
- Cotton
Slotje gescoord bij mijn dealer (Anbergen in Slagharen)
Charles van het magazijn heeft m voor mij gemonteerd en voor mijn sleutel geschikt gemaakt.
Daardoor werkt de centrale vergrendeling ook op het nieuwe vakje.
Het heeft even geduurd, mag het wachten heeft geloond
Charles van het magazijn heeft m voor mij gemonteerd en voor mijn sleutel geschikt gemaakt.

Daardoor werkt de centrale vergrendeling ook op het nieuwe vakje.
Het heeft even geduurd, mag het wachten heeft geloond

- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Dat vind ik echt leuk om te horen.
Was het een "Standaard" slotje dan, of miste je alleen de cilinder?
Heb je er nog veel voor moeten betalen of viel het mee?
Veel plezier ermee in ieder geval.

Was het een "Standaard" slotje dan, of miste je alleen de cilinder?
Heb je er nog veel voor moeten betalen of viel het mee?
Veel plezier ermee in ieder geval.

Groeten,
Peter
Peter
- Cotton
QuickFix,
ik weet het verschil niet goed tussen het complete slotje en een cilinder. De magazijn man bij de dealer had een bakje met cilindertjes (slotjes??) die hij paste in het ronde gat waar het slotje in moest.
het was nog wel een werkje, duurde toch wel even tot het geheel klaar was en werkte.
ik heb 25 euro betaald voor het slotje (inclusief het monteren en instellen voor mijn sleutel, wat toch een ontzettend goed systeem is van BMW. zo blijf je gewoon 1 sleutel houden voor al je sloten op de motor zoals contact, koffers, opbergvakje, zadel)
ik weet het verschil niet goed tussen het complete slotje en een cilinder. De magazijn man bij de dealer had een bakje met cilindertjes (slotjes??) die hij paste in het ronde gat waar het slotje in moest.
het was nog wel een werkje, duurde toch wel even tot het geheel klaar was en werkte.
ik heb 25 euro betaald voor het slotje (inclusief het monteren en instellen voor mijn sleutel, wat toch een ontzettend goed systeem is van BMW. zo blijf je gewoon 1 sleutel houden voor al je sloten op de motor zoals contact, koffers, opbergvakje, zadel)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht