De schroefgaten op de brandstoftank zijn niet meer uitgelijnd [R1100RT]
Moderator: RT_Patrick
- Norton
- Type: R1100RT
- Land: Poland
- Woonplaats of omgeving: Warsaw
De schroefgaten op de brandstoftank zijn niet meer uitgelijnd [R1100RT]
De afgelopen weken heb ik mijn R1100RT onderhouden. Gedurende deze tijd werden de zijpanelen nog steeds naar beneden getrokken. Op een gegeven moment realiseerde ik me dat de kleine kuip op de brandstoftank niet meer goed uitgelijnd was met de montagegaten in de tank. Hard op de tankkuip drukken, zelfs heel hard, helpt niet veel. U kunt de zes schroeven op geen enkele manier opnieuw vastdraaien. Het enige dat nu in mij opkomt, is dit paneel met een föhn verwarmen en proberen het nog verder te buigen.
Bent u een dergelijk geval tegengekomen? Wat heb ik verkeerd gedaan? Hoe kan ik de uitlijning van de gaten opnieuw creëren?
Bent u een dergelijk geval tegengekomen? Wat heb ik verkeerd gedaan? Hoe kan ik de uitlijning van de gaten opnieuw creëren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: De schroefgaten op de brandstoftank zijn niet meer uitgelijnd [R1100RT]
De 6 schroeven van de vuldop eens wat losser draaien en kijken of je het paneel een beetje in de juiste richting kunt verschuiven dan de zijpanelen monteren en als laatste de vuldop weer vast zetten. Niks verwarmen, het heeft zo gezeten en moet ook zo weer terug komen
.

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Norton
Ik heb het gedaan. Ik heb de vuldop volledig verwijderd en het paneel losgemaakt. Helaas kwamen de gaten om de een of andere reden niet meer overeen 

- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Ik herken dit wel, zag het ook gebeuren bij mijn R1100RT, maar het was slechts een paar millimeter, dus was nog enigszins te forceren.
De enige oplossing die ik zo gauw kan verzinnen is om de fiets (met de tank) 's nachts in de kou te zetten en het paneel binnen.
Dan de volgende ochtend bij dag en dauw kijken of de gaten wel beter uit te lijnen zijn.
De enige oplossing die ik zo gauw kan verzinnen is om de fiets (met de tank) 's nachts in de kou te zetten en het paneel binnen.
Dan de volgende ochtend bij dag en dauw kijken of de gaten wel beter uit te lijnen zijn.
Groeten,
Peter
Peter
- Norton
Toen ik de stroomlijnkappen losschroefde, was de brandstoftank vol. Momenteel is er minder dan de helft van het aanbod aan benzine. Misschien is dat de reden? Maar is het mogelijk dat de tank zo werkt?
Het idee om de temperatuur te veranderen is ook interessant. Ik heb de stroomlijnkappen gedemonteerd tijdens een hete zomer (in de garage). Momenteel liggen de temperaturen enkele graden Celsius lager. Dit kan ook de reden van het probleem zijn.
Ik wou dat ik dit eerder wist. Ik zou mijn RT niet zo lang zonder stroomlijnkappen laten zitten
Tot nu toe verliep het uit- en aandoen zonder problemen.
Het idee om de temperatuur te veranderen is ook interessant. Ik heb de stroomlijnkappen gedemonteerd tijdens een hete zomer (in de garage). Momenteel liggen de temperaturen enkele graden Celsius lager. Dit kan ook de reden van het probleem zijn.
Ik wou dat ik dit eerder wist. Ik zou mijn RT niet zo lang zonder stroomlijnkappen laten zitten

- Snellecees
- Type: R1200RT
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Woonplaats of omgeving: Breda
Norton,
Deze afdekplaat loop rond en heeft een zekere radius.
Het zou kunnen dat als je de middelste bevestigingen Los/vast vastzet zodat het nog een beetje kan bewegen en dan ter hoogte van de middelste bevestigingspunten de afdekplaat in het midden naar beneden drukken, mogelijk verschuiven de bevestigingspunten onder en boven wat meer boven de schroefgaten. Ik heb geen idee hoe stug de afdekplaat is maar door de buigradius te vergroten door er in het midden druk op uit te oefenen zou het kunnen dat de gaten richting de bevestingspunten op de tank verschuiven.
Succes
Groet
Cees
Deze afdekplaat loop rond en heeft een zekere radius.
Het zou kunnen dat als je de middelste bevestigingen Los/vast vastzet zodat het nog een beetje kan bewegen en dan ter hoogte van de middelste bevestigingspunten de afdekplaat in het midden naar beneden drukken, mogelijk verschuiven de bevestigingspunten onder en boven wat meer boven de schroefgaten. Ik heb geen idee hoe stug de afdekplaat is maar door de buigradius te vergroten door er in het midden druk op uit te oefenen zou het kunnen dat de gaten richting de bevestingspunten op de tank verschuiven.
Succes
Groet
Cees
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Ik blijf dit toch vreemd vinden, na 1 x R1100RT en 2 x R1150RT héééél vaak alle Tupperware eraf gehad, heb ik deze afwijking nog nooit mee gemaakt. Wat wel voorkomt is dat de zijpanelen slecht passen, de oplossing is dan om die ene bout waarmee de tank vastzit wat te lossen en de gehele tank wat verschuiven, maar deze?
??

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Norton
Ik heb mijn geval ook op een ander forum beschreven. Ik kreeg antwoorden die hoop gaven op een terugkeer naar het normale leven.
Het blijkt dat de plastic brandstoftanks van vroege GS's krimpen en uitzetten, afhankelijk van of ze vol brandstof zitten of helemaal leeg zijn.
Ik heb de stroomlijnkappen verwijderd met een volle brandstoftank. Momenteel staat hij op reserve. Dit kan de oorzaak zijn van mijn probleem.
Er is dus hoop
Het blijkt dat de plastic brandstoftanks van vroege GS's krimpen en uitzetten, afhankelijk van of ze vol brandstof zitten of helemaal leeg zijn.
Ik heb de stroomlijnkappen verwijderd met een volle brandstoftank. Momenteel staat hij op reserve. Dit kan de oorzaak zijn van mijn probleem.
Er is dus hoop

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht