Voorgeschiedenis:
- Ik heb 4 maanden geleden (
garantie net een maand verlopen) betreffende motor gekocht bij de dealer, was een altijd goed dealer onderhouden motor (onderhouden bij een andere vestiging van zelfde bedrijf), gekocht bij 107k km.
- Ze moet helaas buiten slapen, ik heb geen mogelijkheid tot binnen stallen.
- Ik heb er sinds ik haar in bezit heb geheel probleemloos 3000km bij gezet, ~2 dagen per week woon-werk + een aantal langere ritjes.
- Afgelopen 3 weken ben ik op vakantie geweest, dus heeft ze stil gestaan (buiten).
- Bij terugkomst start de motor niet meer. Startmotor draait rond. Benzine pomp draait. Maar gaat niet lopen. Leek wel een paar keer bijna te willen (een paar plofjes), maar niet meer dan dat.
- Aangezien 3 weken stilstand dacht ik gelijk aan de accu. 3 weken zou normaal denk ik goed moeten gaan, maar goed, ik weet niet hoe oud die accu is. Dus gelijk maar een nieuwe motobat besteld, gezien ik in de winter ook door wil rijden, en dus een goede accu toch wel nodig dacht te hebben.
- Maar, nieuwe accu geïnstalleerd, zelfde probleem. Geeft nu ook geen enkele aanzet tot willen starten meer - alleen startmotor en pomp draaien rondf.