Startprobleem

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Startprobleem

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Vanmiddag wilde ik met de motor weg, maar hij sloeg direct af ( oeps, de zijstandaard :oops: )

Contact uitgezet, paar tellen gewacht en opnieuw geprobeerd. Motor gaat wel rond, maar slaat niet aan. Paar keer lang op de startknop gedrukt -normaal loopt-ie vrijwel direct- zonder resultaat. Niet doorgegaan tot de accu leeg zou raken maar de RT weer op slot gezet en de auto gepakt.

Komt iemand dit bekend voor ?
Morgen opnieuw proberen, zijn er zaken die ik wel of niet zou moeten doen of controleren ?

R1200RTP-LC, 2015, 115000km
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Ben1200RT
2024
2024
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Zweden
Woonplaats of omgeving: Smalland

Re: Startprobleem

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Kan het zijn dat de beveiliging van de zijstandaard niet goed is uitgeschakeld, zeg maar als het ware iets blijft hangen? Een paar de standaard in- en uitklappen ter controle? Anders de 3 belangrijke dingen controleren: brandstog (doet de pomp het) lucht en vonk.

Groeten Ben1200RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
Isaac
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Ongelezen bericht door Isaac »

Voor zover ik weet kan je met een uitstaande zij standaard niet starten. Dat is een kwestie van testen. Standaard uitzetten en startknop indrukken. Als je dan ook niet kan starten werkt de zij standaard dus goed. Het kan ook zijn dat de bougies even nat zijn geworden. Bij een koude start en huidige buiten temperatuur heb je de eerste 30 seconden een redelijke vocht toename in de verbrandings ruimte. Zodra deze uitslaat binnen die tijd slaat het vocht neer op het koudste materiaal. Dat is dus de buitenzijde cilinder, kop en bougie. Met grote zekerheid kan je morgen ochtend gewoon starten.
Paniekje
Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Ongelezen bericht door Paniekje »

Volgens mij kun je wel starten in zijn neutraal met zijstandaard uit.

Het is een en/en schakeling .
En zijstandaard , en in versnelling trappen resulteert in UIT of niet starten (ook met koppeling in).
Isaac
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Ongelezen bericht door Isaac »

Wat ik probeerde aan te geven is dat als er een veiligheid inwerking gaat de motor uit slaat. Op dat moment is volgens mij ook de startknop geblokkeerd. Of daar een overbrugging in zit afhankelijk van een versnellingsstand, in dit geval z'n vrij, komt ook voor. Dan kan dit geschetste probleem zeker voorkomen door te starten en dan te schakelen terwijl de zij standaard nog uit staat.
AGVerheij

Paniekje schreef: 24 sep 2024, 22:14 Volgens mij kun je wel starten in zijn neutraal met zijstandaard uit. Het is een en/en schakeling .
En zijstandaard , en in versnelling trappen resulteert in UIT of niet starten (ook met koppeling in).
Klopt.
Ik werk 's woensdags altijd vanuit huis en ga straks even kijken. Ik wil er niet op gokken en dan morgenochtend vroeg niet weg kunnen.
Isaac schreef: 24 sep 2024, 22:04 Met grote zekerheid kan je morgen ochtend gewoon starten.
Ik hoop dat je gelijk hebt :D
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
AGVerheij

En Isaac had gelijk _004

Net even langs de motor gelopen en deze startte vrijwel direct. En met ingeklapte zijstandaard kon ik hem ook in de eerste versnelling zetten en gaan rijden (ok, één meter want groter is mijn parkeerplek niet, maar toch)

Gewoon verzopen dus en geen issues met schakelaars, elektronica of andere zaken waar ik MSA voor nodig heb :D

Update donderdag: Zonder problemen gestart en naar mijn werk gereden, en nu die Oia zijstandaard niet meer vergeten.....
Groets, GerbeRT

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”