Handschoenen wel/niet wassen.
Moderator: RT_Patrick
- Jaapvanthoff
- Type: R1250RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Handschoenen wel/niet wassen.
Ben net terug van een zuidelijk rondje VK.
Dagen achter elkaar het mooiste weer van de wereld. Soms wat te warm.
Na het tanken of koffie kreeg ik mijn handschoenen niet makkelijk aan van het zweten.
Mijn Rukka zomer/doorwaai handschoenen hebben een was symbool dat de handschoenen niet gewassen mogen worden. En wat bij een hoosbui? Worden ze ook door en door nat.
Maar voor hetzelfde kleding merk heb ik een speciaal was middel om Gore Tex dingen mee schoon te maken.
Zou het kwaad kunnen als ik de handschoenen op een fijnwas programma met lage temperatuur en Gore Tex wasmiddel laat draaien?
Iemand ervaring?
Dagen achter elkaar het mooiste weer van de wereld. Soms wat te warm.
Na het tanken of koffie kreeg ik mijn handschoenen niet makkelijk aan van het zweten.
Mijn Rukka zomer/doorwaai handschoenen hebben een was symbool dat de handschoenen niet gewassen mogen worden. En wat bij een hoosbui? Worden ze ook door en door nat.
Maar voor hetzelfde kleding merk heb ik een speciaal was middel om Gore Tex dingen mee schoon te maken.
Zou het kwaad kunnen als ik de handschoenen op een fijnwas programma met lage temperatuur en Gore Tex wasmiddel laat draaien?
Iemand ervaring?
R1250RT, Option 719 Blue planet metallic/Ivory.
- PanEuRoel
- 2024
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: HULST
Re: Handschoenen wel/niet wassen.
Geen ervaring, maar wel heel nieuwsgierig naar het eventuele resultaat. 
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
- Jaapvanthoff
@Roelof:
Volgende week ga ik weer werken, maar met de exstreme temperaturen welke beloofd zijn, wordt WW niet met de RT.
Vanaf einde-pekel sond mijn auto in de loods, maar ik ga nu voor koelte op wens uit een ventilatie roostertje.
Dat betekent morgen een BioTex sopje, weken, spoelen en onder de parasol in de wind drogen.
Ik ga niet voor het BH-was programma. Ik heb een slimme wasautomaat, straks wordt ik betrapt op valse informatie verstrekking :-)
Ik hod je/jullie op de hoogte.
Volgende week ga ik weer werken, maar met de exstreme temperaturen welke beloofd zijn, wordt WW niet met de RT.
Vanaf einde-pekel sond mijn auto in de loods, maar ik ga nu voor koelte op wens uit een ventilatie roostertje.
Dat betekent morgen een BioTex sopje, weken, spoelen en onder de parasol in de wind drogen.
Ik ga niet voor het BH-was programma. Ik heb een slimme wasautomaat, straks wordt ik betrapt op valse informatie verstrekking :-)
Ik hod je/jullie op de hoogte.
- PanEuRoel
- 2024
Grensoverschrijdend gedrag met die grijpgrage vingers! 

Groeten, Roelof
- Jaapvanthoff
Ik ben een viespeuk…Kijk naar het sopwater getrokken van twee paar handschoentjes, maat 14, dus niet eens een compleet motorpak.
Vandaag BioTex groen gehaald. € 6.00 per pak van 750 gr.
Sopje in een emmer van 5 liter 40 graden Celsius. 45 gr bio.
https://www.unilever.nl/brands/home-care/biotex/
Na 2 uren weken is dit het resultaat.
Onvoorstelbaar wat een vuil. Het pak zat met een Goretex cleaner in de wasmachine, 40 graden, lage ref centrifugeren.
Pak en handschoenen zitten nu in de wasdroger, lage temperatuur.
Gek genoeg heeft het pak warmte na het wassen nodig om weer waterdicht te worden. (??)
Opvallend; ondergoed, overhemden gaan na elke dag gedragen te hebben in de wasmand.
Dit soort dingen gaan een jaar mee zonder onderhoud.
Bij mij dan hè; zie mijn openingszin.
Vandaag BioTex groen gehaald. € 6.00 per pak van 750 gr.

Sopje in een emmer van 5 liter 40 graden Celsius. 45 gr bio.
https://www.unilever.nl/brands/home-care/biotex/
Na 2 uren weken is dit het resultaat.
Onvoorstelbaar wat een vuil. Het pak zat met een Goretex cleaner in de wasmachine, 40 graden, lage ref centrifugeren.
Pak en handschoenen zitten nu in de wasdroger, lage temperatuur.
Gek genoeg heeft het pak warmte na het wassen nodig om weer waterdicht te worden. (??)
Opvallend; ondergoed, overhemden gaan na elke dag gedragen te hebben in de wasmand.
Dit soort dingen gaan een jaar mee zonder onderhoud.
Bij mij dan hè; zie mijn openingszin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Hahahaha zo hee, dat doet mij ineens terugdenken aan de periode dat ik waterverven op de kleuterschool nog leuk vond: dan zag de inhoud van je glas er na een tijd ook zo uit.

Groeten,
Peter
Peter
- motorman_marc
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: N
Eigenlijk wil je niet weten waar je als motorrijder aan blootgesteld wordt tijdens de ritten.
- Jaapvanthoff
Het Rukka pak is uit de wasmachine en droger.
Voelt veel soepeler en zachter aan??
Dat zijn de moment dat ik me zorgen maak: heb ik het wel goed gedaan?
Het was waterdicht.
Met de komende extreem warme dagen wordt het blik het WW verkeer ding.
Ook niet echt erg, maar die eeuwige file op de A15 Rotterdam zuidkant....
Het was waterdicht.
Met de komende extreem warme dagen wordt het blik het WW verkeer ding.
Ook niet echt erg, maar die eeuwige file op de A15 Rotterdam zuidkant....
- Arjan W
- 2024
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Vergeet niet dat de handschoen ook kleur afgeeft als je hem reinigt. Het zal niet alleen vuiligheid zijn :).
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- Jaapvanthoff
Ja, Arjan.
Dat schoot ook door mijn hoofd, dat de handschoenen zwart geverfd zijn.
Maar de handschoenen hebben van alles meegemaakt: heel warm, hoosbuien en nooit kleurden mijn handen.
Dus, als het oplosbare kleurstof is, dan had ik toch op zijn minst grijze handen moeten krijgen?..
In ieder geval het voelt weer lekker schoon aan, als dat al kan.
Het kleine stukje leer is wat harder geworden. Gisteren in de schoensmeer gezet.
Nadeel van deze hele oefening: BioTex stinkt, puff.
Als ik de koffer opendoe waar de handschoenen tijdens werk in liggen uit te rusten dan springt Unilever je tegemoet.
Ik ga voor elke pekel periode spelen met water-handschoenen-en-BioTex!
Dat schoot ook door mijn hoofd, dat de handschoenen zwart geverfd zijn.
Maar de handschoenen hebben van alles meegemaakt: heel warm, hoosbuien en nooit kleurden mijn handen.
Dus, als het oplosbare kleurstof is, dan had ik toch op zijn minst grijze handen moeten krijgen?..
In ieder geval het voelt weer lekker schoon aan, als dat al kan.
Het kleine stukje leer is wat harder geworden. Gisteren in de schoensmeer gezet.
Nadeel van deze hele oefening: BioTex stinkt, puff.
Als ik de koffer opendoe waar de handschoenen tijdens werk in liggen uit te rusten dan springt Unilever je tegemoet.
Ik ga voor elke pekel periode spelen met water-handschoenen-en-BioTex!
- PanEuRoel
- 2024
Jaapvanthoff schreef: 10 aug 2024, 18:08 Het Rukka pak is uit de wasmachine en droger.
Het was waterdicht.
knip........
Dat is een bekend verschijnsel. Ik moet eerlijk bekennen dat die zelfde gedachte ook door mijn hoofd schoot toen ik het pak uit de wasmachine haalde.
Ik heb wel van tevoren de machine -leeg - op 90 graden gespoeld om eventuele resten van wasverzachter uit de machine
te krijgen.
Groeten, Roelof
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2703 Weergaves
-
Laatste bericht door RsTijn
-
- 5 Reacties