Verzekeringsboeven

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

BeeeMWee

Verzekeringsboeven

Ongelezen bericht door BeeeMWee »

Zojuist heb ik mijn nieuwe verzekering voor komend jaar ontvangen. In mei ben ik overgestapt op een rt dus toen iets bij moeten betalen, maar nu krijg ik de totale jaarpremie onder ogen: AAAARRRRGHH :shock: . Zonder enige vorm van schaamte wordt er gevraagd of ik even bijna € 700 wil ophoesten :!: Ik ben qua leeftijd en type motor weinig risico, gebruik een ART4 slot, motor staat in een afgesloten ruimte, heb de maximale no claim en de maximale BM trede. En nog een leuke: opzeggen kan pas vanaf volgend jaar, omdat ik nu niet op tijd ben geweest met opzeggen ("sorry meneer, dat had u uiterlijk eind september moeten doen").

Na een aantal online offerte's gedaan te hebben zie ik dat het verschil met de meest uitgebreide dekking van een aantal andere maatschappijen oploopt tot ruim € 300,- :evil:

Ga de boel zo gelijk opzeggen. Wat een boeven!

Sorry, maar ik moest even mijn frustratie kwijt :oops:

Groet,
Ramon

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Verzekeringsboeven

Ongelezen bericht door HansD »

BeeeMWee schreef:Na een aantal online offerte's gedaan te hebben zie ik dat het verschil met de meest uitgebreide dekking van een aantal andere maatschappijen oploopt tot ruim € 300,- :evil:
Vind ik nog veel - ik betaal bij de KNMV rond de Euro 15 per maand (waarom zou je voor uitgebreide dekking gaan?)
Hans
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Ik neem aan dat je bij de KNMV ook nog je lidmaatschap moet optellen?

Ruud
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

RuudRT schreef:Hoi,

Ruud
Ik heb het nog even nakeken: lidmaatschap is denk ik Euro 50, en daarnaast 7,76 Euro per maand. Dus per jaar ongeveer: Euro 143 per jaar.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ook ik ben veeeeeel goedkoper uit. Ongeveer € 10,- per maand.

Gewoon WA + diefstal en als ik het goed is kleding meeverzekerd tot € 2000,-

15000 Km per jaar mag ik rijden.

Mijn motor is van september 1997.

Je moet even opletten op de dagwaarde. Er zijn verzekeringen die de nieuwprijs invullen bij de dagwaarde. Die kan je ook niet lager zetten. Dus je betaald dan meer (misschien krijg je dan ook meer vergoedt als je omkiepert of hij word gestolen).

Verzekeren hem gewoon bij de mij. waar je je inboedel e.d. hebt lopen. Krijg je meestal korting
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Een verzekering kun je in principe beëindigen als het object is verkocht of als er in de polisvoorwaarden iets is veranderd. als de polisvoorwaarden niet zijn vernaderd dan ga je naar plan B.
Simpel schrijf de motor op naam van je vrouw/vriend man en daarna weer op je eigen naam je hebt dan een vrijwaringsbewijs en dan stopt de verzekering. Ik hoop alleen dat je de premie nog niet hebt betaald.
2 x overschrijven is veeeeeeel goedkoper dan de genoemde 300.00 dus je kan er veel mee besparen. en je verzekering moet je een royementsverklaring van de opgebouwde noclain geven dus kun je zo bij een andere verzekering naar keuze terecht.

Succes

Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

HansD schreef:
RuudRT schreef:Hoi,

Ruud
Ik heb het nog even nakeken: lidmaatschap is denk ik Euro 50, en daarnaast 7,76 Euro per maand. Dus per jaar ongeveer: Euro 143 per jaar.
Dat is niet het geval, ik ben al jaren verzekerd bij de KNMV zonder daarvan lid te zijn. Het scheelt wel in premie (vermoed ik) als je lid bent.

gr,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Re: Verzekeringsboeven

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Ik betaal 570 per jaar (nog All-risk)..... KNMV klinkt interessant (hou niet van lidmaatschappen... maar ook niet van verzekeringsmaatschappijen ! :lol: ).).

Aangezien we bezig zijn naar het buitenland te vertrekken, laat ik alles voorlopig maar gewoon doorlopen... maar als dat nog lang duurt..... een tientje klinkt goed !
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!

Gesloten

Terug naar “RT Café”