Ff voorstellen Filsurs sinds kort eigenaar van een R1100rt
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Graauw
Ff voorstellen Filsurs sinds kort eigenaar van een R1100rt
Hallo forummers,
Ik ben Filsurs en heb sinds een weekje een R1100rt. Lichtblauw metallic met 150K op de teller. Koppeling is ongeveer 30K geleden vervangen. De eigenaar heeft tot voor kort de motor als ww verkeer gebruikt op het traject Breda Terneuzen. Volgens hem werkt de ABS maar de lampjes doen het niet evenals de KM teller. Bij het laatste vermoed ik sterk dat de kabel is gebroken. De motor rijdt relaxed, reageert goed en stuurt strak.
Ik voelde me op mijn gemak tijdens de proefrit. Binnenkort ga ik hem ophalen want bij mij thuis wordt verbouwd dus geen ruimte.
Ik hoop zeker veel van jullie ervaring te leren en wellicht zijn er sleuteldagen waar ik de kunst van onderhoud en reparatie kan leren. Wellicht tot ziens
Ik ben Filsurs en heb sinds een weekje een R1100rt. Lichtblauw metallic met 150K op de teller. Koppeling is ongeveer 30K geleden vervangen. De eigenaar heeft tot voor kort de motor als ww verkeer gebruikt op het traject Breda Terneuzen. Volgens hem werkt de ABS maar de lampjes doen het niet evenals de KM teller. Bij het laatste vermoed ik sterk dat de kabel is gebroken. De motor rijdt relaxed, reageert goed en stuurt strak.
Ik voelde me op mijn gemak tijdens de proefrit. Binnenkort ga ik hem ophalen want bij mij thuis wordt verbouwd dus geen ruimte.
Ik hoop zeker veel van jullie ervaring te leren en wellicht zijn er sleuteldagen waar ik de kunst van onderhoud en reparatie kan leren. Wellicht tot ziens
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: Ff voorstellen Filsurs sinds kort eigenaar van een R1100rt
Welkom hier ,
Veel plezier met je R1100RT
In “volgens hem” heb ik nooit zo’n vertrouwen.
Testen , evt. even vol op de achterrem , of bij lage snelheid op onverhard de voorrem-test.
Veel plezier met je R1100RT

In “volgens hem” heb ik nooit zo’n vertrouwen.
Testen , evt. even vol op de achterrem , of bij lage snelheid op onverhard de voorrem-test.
- EileRT
- Erelid
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hallo Filsurs,
Van harte welkom op ons mooie
en veel plezier op je
Eilert
Van harte welkom op ons mooie

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- PanEuRoel
- 2024
- Woonplaats of omgeving: HULST
Dag Filsurs, -bijna buurman-, van harte welkom op dit prachtige forum!!!
Heel veel plezier met je R100RT en het forum.

Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
-
Dank jullie allemaal... na een Suzuki GS750, Suzuki Intruder 700, Honda VFR1000F Interceptor tussen 1987 en 1996 en een onlangs verkochte Ducati 750 SS ie , die ik 7 jaar heb gereden, nu eens gaan toeren op de BMW.
-
Dank bijna buurman. Waar kom je vandaan?PanEuRoel schreef: 20 mei 2024, 17:07 Dag Filsurs, -bijna buurman-, van harte welkom op dit prachtige forum!!!Heel veel plezier met je R100RT en het forum.
- PanEuRoel
- 2024
- Woonplaats of omgeving: HULST
Kijk eens bij Woonplaats of omgeving aan de rechterkant van het bericht onder de avatar. 

Groeten, Roelof
-
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Op je telefoon kan het zijn dat je het toestel moet draaien (breedbeeld).
-
GeluktPanEuRoel schreef: 21 mei 2024, 15:19 Kijk eens bij Woonplaats of omgeving aan de rechterkant van het bericht onder de avatar.![]()
-
DankPaniekje schreef: 21 mei 2024, 20:57 Op je telefoon kan het zijn dat je het toestel moet draaien (breedbeeld).
- Guardian850
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Welkom, ABS is wel een dingetje. Lampjes kapot hmmmm. Testen zal de werking aan de dag brengen. Toch veel plezier met de aankoop van de 1100 toegewenst.
ex-motoren, K1100RS - Yamaha 850Twin - R850RT - Yamaha FJR1300 - Pan Euro ST1100 - Nu R850RT/R1250RTp/Yamaha MT7
-
Allen dank.
Afgelopen weekend heb de grote beurt afgerond. Naast alle oliën en luchtfilter heb ik een optimate aansluiting gemaakt, kleppen gecontroleerd en bij beide cylinders de inlaat speling van 0.2 naar 0.15 gesteld. De TBs gesynchroniseerd en een nieuwe Poly V snaar. Daarnaast nieuwe bougies en een nieuwe kilometertellerkabel. Remblokken en remolie zijn ok.
Nu nog een aansluiting maken naar de original 12v acc.
Hierbij is de steker weggenomen, waar de draden zijn is nog een raadsel. Wel ligt er een bruine/roodwitte draad met kroonsteentje waar constant 12v staat. Dat lijkt me niet het juiste.... ik heb hiervoor een nieuwe 12v DIn Hella acc connector gekocht die ik dit weekend inbouw.
Afgelopen weekend heb de grote beurt afgerond. Naast alle oliën en luchtfilter heb ik een optimate aansluiting gemaakt, kleppen gecontroleerd en bij beide cylinders de inlaat speling van 0.2 naar 0.15 gesteld. De TBs gesynchroniseerd en een nieuwe Poly V snaar. Daarnaast nieuwe bougies en een nieuwe kilometertellerkabel. Remblokken en remolie zijn ok.
Nu nog een aansluiting maken naar de original 12v acc.
Hierbij is de steker weggenomen, waar de draden zijn is nog een raadsel. Wel ligt er een bruine/roodwitte draad met kroonsteentje waar constant 12v staat. Dat lijkt me niet het juiste.... ik heb hiervoor een nieuwe 12v DIn Hella acc connector gekocht die ik dit weekend inbouw.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!