FF voorstellen; Yamaco Charlie
Geplaatst: 21 mar 2010, 15:20
Dag Mensen,
Ik ben Charles en rij al sinds mijn motorrijbewijs (en ook al daarvoor) op een BMW (gestart met een R27).
Na de R27 (altijd geklooi met de dynamo) volgde een R75/5 (uit de voorserie, welke te dunne carters hadden en dus niet bestand waren tegen de krachten van een sportnokkenas) een R100RS (die zo mooi verkleurden van diep metallic rood naar vaal oranje) een R100RT (die met de koffers eraan en de ruit zo laag mogelijk, toch de hele breedte van de weg nodig hadden), toen een uitstapje naar een K100RT (met de te korte bedrading onder het balhoofd wat doorsleed en verbrandde, alsmede de doorzakkende middenbok) en nu alweer meer als 12 jaar een R100RT (die met 12.500km een kapotte versnellingsbak kreeg en na 45000km de koppeling er uit had liggen). Wat een ellende allemaal en toch nog steeds BMW boxer fan !! Naast de BMW's heb ik ook nog een paar jaar met een Yoshimura CB500F (H...A) bij de nationalen 500cc gereden. Sinds 2004 ben ik weer op een racer gestart en rijd nu nog ca 5 classicdemo's per jaar.
Kijk ook eens op http://www.yamaco.tk" onclick="window.open(this.href);return false; waar je mijn espacades kunt zien over de restauratie van een classic racer, het North American Two Stokes, http://www.getphpbb.com/phpbb/viewtopic ... m=2stroker" onclick="window.open(this.href);return false; waar je de bouw kunt volgen van mijn Dieter Braun Mitsui replica of de site van het Classic Motorcycle Demo Team waar onze race-demo's te bekijken zijn http://www.classic-motorcycle-demo-team.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat mijn R1100RT kuren heeft met de ABS, knipperende controlelampen, ben ik benieuwd wat jullie mij daar over kunnen vertellen.
Wel weet ik dat mijn accu aan het eind van het latijn is, wat mede oorzaak is. Verder ik benieuwd wat jullie ervaring met standaard (BMW) accus is en de alternatieven hiervoor.
Ik laat mij verassen.
Groet Charles
Ik ben Charles en rij al sinds mijn motorrijbewijs (en ook al daarvoor) op een BMW (gestart met een R27).
Na de R27 (altijd geklooi met de dynamo) volgde een R75/5 (uit de voorserie, welke te dunne carters hadden en dus niet bestand waren tegen de krachten van een sportnokkenas) een R100RS (die zo mooi verkleurden van diep metallic rood naar vaal oranje) een R100RT (die met de koffers eraan en de ruit zo laag mogelijk, toch de hele breedte van de weg nodig hadden), toen een uitstapje naar een K100RT (met de te korte bedrading onder het balhoofd wat doorsleed en verbrandde, alsmede de doorzakkende middenbok) en nu alweer meer als 12 jaar een R100RT (die met 12.500km een kapotte versnellingsbak kreeg en na 45000km de koppeling er uit had liggen). Wat een ellende allemaal en toch nog steeds BMW boxer fan !! Naast de BMW's heb ik ook nog een paar jaar met een Yoshimura CB500F (H...A) bij de nationalen 500cc gereden. Sinds 2004 ben ik weer op een racer gestart en rijd nu nog ca 5 classicdemo's per jaar.
Kijk ook eens op http://www.yamaco.tk" onclick="window.open(this.href);return false; waar je mijn espacades kunt zien over de restauratie van een classic racer, het North American Two Stokes, http://www.getphpbb.com/phpbb/viewtopic ... m=2stroker" onclick="window.open(this.href);return false; waar je de bouw kunt volgen van mijn Dieter Braun Mitsui replica of de site van het Classic Motorcycle Demo Team waar onze race-demo's te bekijken zijn http://www.classic-motorcycle-demo-team.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat mijn R1100RT kuren heeft met de ABS, knipperende controlelampen, ben ik benieuwd wat jullie mij daar over kunnen vertellen.
Wel weet ik dat mijn accu aan het eind van het latijn is, wat mede oorzaak is. Verder ik benieuwd wat jullie ervaring met standaard (BMW) accus is en de alternatieven hiervoor.
Ik laat mij verassen.
Groet Charles