Nog een keer de Zumo
Geplaatst: 20 mar 2010, 21:01
Donderdag middag bij Digitalstreet een ZUMO 660 besteld voor € 497,50 (incl bezorgen) en een Waypoint mount voor € 90 (incl bezorgen).
De Zumo is de volgende dag om 11:00 bezorgd en de waypoint mount op Zaterdag de 20e. s'middags om 14:00 gestart. Ik wilde e.e.a. zo mooi mogelijk gemonteerd hebben (zo min mogelijk draden zichtbaar. Verder wilde ik ook dat de Zumo alleen geladen wordt als het contact aan staat.
Eerst het linker knipperlicht, toen het zadel en daarna de zijkuip verwijderd. Ook de ruit er afgehaald en de zwarte kap die over het dashboard loopt onder de ruit. Terhoogte van de RAM kogel (iets rechts daarvan) een stripje van 2cm lang en 5mm breed uitgezaagd. De craddle op het stuur gelegd. De kabel door het sleufje laten lopen en helemaal netjes onder de tank door gehaald en zover doorgetrokken dat het in het zekeringenkastje afgemonteerd kan worden. Het draadje van de 2e zekering bloot gemaakt en verbonden met de rode draad van de Zumo. Een nul draad gemaakt net onder het zadel en aan de zwarte draad van de Zumo gesoldeerd.
Toen: Testen! De Zumo geplaatst (hij stond uit) en het contact aangezet....en zie hij ging aan! Prima!
Daarna contact uitgezet en ja hoor, er kwam bericht op de Zumo dat de stroom weggevallen was en de vraag of hij ook uit moest gaan of dat hij aan moest blijven. Mooi, dat werkt zoals ik het bedoel had!
Toen weer alles terug plaatsen. Vooral goed opletten op alle schroefjes van de kuip (19!).
In totaal heb ik 2,5 uur "gesleuteld". Was leuk om te doen!
De foto's zijn hier te zien:
http://picasaweb.google.nl/107683443470794120958" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
J@n.
De Zumo is de volgende dag om 11:00 bezorgd en de waypoint mount op Zaterdag de 20e. s'middags om 14:00 gestart. Ik wilde e.e.a. zo mooi mogelijk gemonteerd hebben (zo min mogelijk draden zichtbaar. Verder wilde ik ook dat de Zumo alleen geladen wordt als het contact aan staat.
Eerst het linker knipperlicht, toen het zadel en daarna de zijkuip verwijderd. Ook de ruit er afgehaald en de zwarte kap die over het dashboard loopt onder de ruit. Terhoogte van de RAM kogel (iets rechts daarvan) een stripje van 2cm lang en 5mm breed uitgezaagd. De craddle op het stuur gelegd. De kabel door het sleufje laten lopen en helemaal netjes onder de tank door gehaald en zover doorgetrokken dat het in het zekeringenkastje afgemonteerd kan worden. Het draadje van de 2e zekering bloot gemaakt en verbonden met de rode draad van de Zumo. Een nul draad gemaakt net onder het zadel en aan de zwarte draad van de Zumo gesoldeerd.
Toen: Testen! De Zumo geplaatst (hij stond uit) en het contact aangezet....en zie hij ging aan! Prima!
Daarna contact uitgezet en ja hoor, er kwam bericht op de Zumo dat de stroom weggevallen was en de vraag of hij ook uit moest gaan of dat hij aan moest blijven. Mooi, dat werkt zoals ik het bedoel had!
Toen weer alles terug plaatsen. Vooral goed opletten op alle schroefjes van de kuip (19!).
In totaal heb ik 2,5 uur "gesleuteld". Was leuk om te doen!
De foto's zijn hier te zien:
http://picasaweb.google.nl/107683443470794120958" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
J@n.