Pagina 1 van 1

zekeringen

Geplaatst: 31 jan 2024, 17:22
door Everhardus
Goedemiddag,

Afgelopen december een 98 R 1100 RS gekocht, mijn derde BMW maar deze bevalt mij wat zithouding en handling betreft veruit het beste,
kom echter een probleem tegen.
Het achterlicht doet het niet, remlicht wel en bij het omwisselen van de bedrading doet het achterlicht het wel.
Wat ik heb kunnen vinden is dat er een 15A zekering is doorgebrand zie foto, de meest rechter zekering, is deze voor het achterlicht of is het puur toeval ?

vast bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Eddy
zekeringkast.jpg

Re: zekeringen

Geplaatst: 01 feb 2024, 10:13
door QuickFix
Dit is het betreffende schema voor de R1100RS en R1100RT:
R1100Rx Frame Circuit.jpg
En hier een overzicht van de zekeringen:
ZekeringenInternet.jpg

Re: zekeringen

Geplaatst: 01 feb 2024, 21:16
door Everhardus
Dankje,

De zekering die er bij mij doorgaat is dus van de handvat verwarming,
dan wordt het even zoeken waarom het achterlicht geen voeding krijgt.

Ben in elk geval een stap verder nu _004

mvg,

Eddy

Re: zekeringen

Geplaatst: 02 feb 2024, 22:06
door Paniekje
Weet je zeker dat ie geen voeding krijgt (in de fitting meten) ?

Re: zekeringen

Geplaatst: 03 feb 2024, 09:39
door Everhardus
De zekering ontvangt geen stroom heb ik net gezien.

Re: zekeringen

Geplaatst: 03 feb 2024, 19:11
door Paniekje
Everhardus schreef: 03 feb 2024, 09:39 De zekering ontvangt geen stroom heb ik net gezien.
En toen had je die bril wel op ? :D ;)

Re: zekeringen

Geplaatst: 03 feb 2024, 19:15
door Paniekje
Everhardus schreef: 03 feb 2024, 09:39 De zekering ontvangt geen stroom heb ik net gezien.
Dat brengt je volgens het schema bij het contactslot

Re: zekeringen

Geplaatst: 04 feb 2024, 07:45
door Everhardus
Ben al een het zoeken geweest naar een beschadiging aan de bekabeling maar nog niets kunnen vinden.
Misschien het contactslot zelf, wordt nog wel even zoeken vrees ik.

Re: zekeringen

Geplaatst: 04 feb 2024, 08:09
door Everhardus
Is het zonder schade te veroorzaken een optie om de stroom voor nood even rechtstreeks aan de koplamp ( dimlicht ) te koppelen met een aparte draad naar het achterlicht ? of gaat die paar watt extra wat voor overbelasting zorgen.
Ben een paar dagen ritten op de motor aangewezen namelijk.