motor olie temp.
Moderator: RT_Patrick
motor olie temp.
bij fille of in stad rijden dan gaat olie temp. om hoog kan er een koeler op net als bij de politie motoren
motor is voor de rest technies in orde
motor is voor de rest technies in orde
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor olie temp.
Ja het kan wel, of het voor de normale gebruiker nodig is betwijfel ik. In de file kom ik wel eens tot 6 streepjes en belangrijker is dat je dan niet een te dunne olie gebruikt, zie andere stukken op het forum.
Als je op deze site even naar beneden scrollt kom je de ventilator tegen zoals die standaard te leveren is http://www.ascycles.com/Illustrated_cat ... meset.html , diagram 17_0231, bedenk wel dat alle hete lucht naar de binnenkant van de kuip geblazen wordt en daar zit jij dan nog eens extra te koken achter de ruit!
Zelf heb ik de originele BMW lucht-collector achter de oliekoeler gemonteerd en met slangen uit de autohandel de hete lucht naar de zij-roostertjes geleidt, kostte bij elkaar een paar tientjes en heb het niet meer warm achter de ruit.

Als je op deze site even naar beneden scrollt kom je de ventilator tegen zoals die standaard te leveren is http://www.ascycles.com/Illustrated_cat ... meset.html , diagram 17_0231, bedenk wel dat alle hete lucht naar de binnenkant van de kuip geblazen wordt en daar zit jij dan nog eens extra te koken achter de ruit!
Zelf heb ik de originele BMW lucht-collector achter de oliekoeler gemonteerd en met slangen uit de autohandel de hete lucht naar de zij-roostertjes geleidt, kostte bij elkaar een paar tientjes en heb het niet meer warm achter de ruit.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: motor olie temp.
Lijkt me ook niet echt nodig. Ik heb in Marokko gereden met temperaturen tegen de 40 graden en ook best langzaam gereden (heuvel op, zeer slechte wegen) en de motor gaf geen krimp. Het aantal streepjes liep wel op (kweenie precies hoeveel) maar alles bleef gewoon goed lopen. Niet goed om uren te blijven doen, en zodra je weer wat snelheid hebt, koelt ie weer snel af. BMW test dat soort dingen best wel en als het nodig was, was er denk ik wel een modificatie uitgevoerd schat ik zo.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Olie kan + knipperend "!" op display bij boven-normaal temp
door Maarten1985 » » in Elektrische Systemen - 8 Reacties
- 3127 Weergaves
-
Laatste bericht door RhanRT