magneet tanktas ombouwen naar bmw versie??
Moderator: RT_Patrick
magneet tanktas ombouwen naar bmw versie??
Weet iemand of je een conventionele tanktas met magneten ook kunt gebruiken op een 1100 rt. er zitten wel 4 haken (ogen) aan waar eventueel banden oid aan kunnen. Ik heb op de motor aan de voorzijde van de tank al wel de haken zitten en onder het zadel zit een stukje klittenband.
Maar is er iets te koop of te maken waardoor ik die tanktas nog kan gebruiken??
Wie heeft tips of ervaring hierin?
Maar is er iets te koop of te maken waardoor ik die tanktas nog kan gebruiken??
Wie heeft tips of ervaring hierin?
Re: magneet tanktas ombouwen naar bmw versie??
Heb je al een keer gezien hoe de originele tanktas erop zit? Dat scheelt namelijk.
Dat stukje klitteband is een soort houder voor een 'flapje' dat onder de tank vastzit (als je je zadel weghaalt, zie je een hoekje: daar zit dat flapje achter). Aan de bovenkant van het flapje (dat boven het zadel uitsteekt) zit een rits. Dit moet je aan de achterkant van de tanktas vastmaken aan een flap met een stuk stretchmateriaal. De voorkant van de tanktas heeft 2 bandjes die aan die haken vastmoeten. Het is best een uniek systeem (en erg slim).
Ongetwijfeld zul je iets in elkaar kunnen knutselen dat past;het hangt er maar net vanaf hoe handig je bent en welke spullen je hebt. Ik heb zelf een BMW tanktas voor nog geen €100 van marktplaats opgeschept. Die past altijd goed, en zit bv niet in de weg van je stuur. Vooral dat stukje dat onder je zadel komt (het flapje) is erg handig: door de rits kun je 'm snel losmaken en de tanktas voorover klappen om te tanken. Als je zelf met bandjes gaat knutselen krijg je misschien iets waarvoor je steeds je zadel moet losmaken. BMW heeft het nogal ingenieus bedacht, dus je zult even geniaal moeten zijn om iets te maken dat nét zo praktisch werkt.
Dat stukje klitteband is een soort houder voor een 'flapje' dat onder de tank vastzit (als je je zadel weghaalt, zie je een hoekje: daar zit dat flapje achter). Aan de bovenkant van het flapje (dat boven het zadel uitsteekt) zit een rits. Dit moet je aan de achterkant van de tanktas vastmaken aan een flap met een stuk stretchmateriaal. De voorkant van de tanktas heeft 2 bandjes die aan die haken vastmoeten. Het is best een uniek systeem (en erg slim).
Ongetwijfeld zul je iets in elkaar kunnen knutselen dat past;het hangt er maar net vanaf hoe handig je bent en welke spullen je hebt. Ik heb zelf een BMW tanktas voor nog geen €100 van marktplaats opgeschept. Die past altijd goed, en zit bv niet in de weg van je stuur. Vooral dat stukje dat onder je zadel komt (het flapje) is erg handig: door de rits kun je 'm snel losmaken en de tanktas voorover klappen om te tanken. Als je zelf met bandjes gaat knutselen krijg je misschien iets waarvoor je steeds je zadel moet losmaken. BMW heeft het nogal ingenieus bedacht, dus je zult even geniaal moeten zijn om iets te maken dat nét zo praktisch werkt.
Voordeel bij zelf knutselen is wel dat je nu al weet hoe slim Herr BMW is geweest
.

ik weet hoe de BMW tas erop hoort te zitten, maar met deze "tips"' kom ik natuurlijk niet verder. Alhoewel de uitdaging wel steeds groter wordt om het te gaan realiseren. 

Wat houd je dan nog tegen?sanderh schreef:ik weet hoe de BMW tas erop hoort te zitten

Er zijn echt geen kits in de handel om een gewone tanktas 'bmw-geschikt' te maken. Je zult toch echt zelf moeten gaan puzzelen. Het mooiste zou zijn als je even een BMW tanktas hebt om af te tekenen hoe alles precies zit, zodat je de tanktas die je als uitgangspunt zou willen gebruiken zo goed mogelijk kunt uitzoeken.
Ik had (nét verkocht) een oude Held tanktas die zowel met magneten als met bandjes werkte. Die bandjes kon je er zelf op zetten en op lengte instellen.
Persoonlijk vind ik het nog steeds zonde van de tijd. Maar goed, als je daar voldoende van hebt en erg graag knutselt is het misschien leuk om te doen.
misschien eens met hele sterke magneten proberen :-)
tijd over, nee dat niet, maar de meeste tijd zit hem in het denken en daar hebben we wel genoeg tijd voor.
Knutselen doe ik wel graag.
Meestal koop ik ook goede spullen, maar soms wil je wel eens wat proberen, wat soms ook wel eens verkeerde zuinigheid blijkt. Maar ja dan sta je weer met beide benen op de grond. Zoals een headset met bekabeling kopen voor 50 euri's , dan elke dag je telefoon en mp3 speler eraan moeten knopen, waarbij je de telefoon niet hoort met oordoppen in omdat het geluid te zacht is. Dan toch maar een Scala rider G4 aanschaffen en de IMC headset met 2,5 en 3,5 mm aansluiting op MP.
tijd over, nee dat niet, maar de meeste tijd zit hem in het denken en daar hebben we wel genoeg tijd voor.
Knutselen doe ik wel graag.
Meestal koop ik ook goede spullen, maar soms wil je wel eens wat proberen, wat soms ook wel eens verkeerde zuinigheid blijkt. Maar ja dan sta je weer met beide benen op de grond. Zoals een headset met bekabeling kopen voor 50 euri's , dan elke dag je telefoon en mp3 speler eraan moeten knopen, waarbij je de telefoon niet hoort met oordoppen in omdat het geluid te zacht is. Dan toch maar een Scala rider G4 aanschaffen en de IMC headset met 2,5 en 3,5 mm aansluiting op MP.
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Je kan natuurlijk ook een aantal metalen plaatjes aan de achterzijde van de kuipdelen plakken ter hoogte van de magneten. Dan blijft de tanktas ook zitten. Weet iemand trouwens of de tanktas van een R1100R ook op een R1100RT past?
Groetjes Bart
Groetjes Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2919 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
- 5 Reacties