Even voorstellen Ronald Bouman Veenendaal

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

ronald bouman

Even voorstellen Ronald Bouman Veenendaal

Ongelezen bericht door ronald bouman »

Hallo allemaal,
Bij deze ook even een korte introductie.
Ik ben Ronald Bouman, 51 jaar oud en woon in Veenendaal en ben nog bezig met het halen van m'n rijbewijs.
Theorie heb ik op zak, komende week (18 maart) mag ik de bijz. verrichtingen gaan doen en daarna verkeersdeelname.
Ik ben me vast aan het oriënteren wat voor motor het straks gaat woren en om die reden ben ik lid geworden van dit formum.
Waarom dan het BMW R RT forum? omdat ik toch wel die kan op zit te denken / zoeken. of het RT RS of R wordt daar ben ik nog niet uit.
Ik hoop gebruik te kunnen maken van jullie ervaringen, tips door de artikelen te lezen.
Hartelijke groeten.
Ronald
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen Ronald Bouman Veenendaal

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Ronald
[welkom]
Veel succes met de examens en we horen graag wel wat het geworden is _004
[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Hub

Ongelezen bericht door Hub »

Welkom op het forum en succes met je examen. Verstandige keuze die BMW _004

Groet,
Hub
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Ten eerste: van harte welkom op het forum, hopelijk steek je er veel van op. Stoer dat je je rijbewijs wilt gaan halen en je je nu al orienteert op een motor. Rxxxx is een goede start in ieder geval :D

Wat betreft de keuze, doe als ik en velen voor jou: ga proefrijden (als je je rijbewijs hebt gehaald). Ik twijfelde persoonlijk tussen de RS en RT. Ik ben naar een dealer gestapt met de vraag "wat is goed voor mij?" Hij gaf als antwoord dat hij dat niet kon bepalen en dat ik daarom maar een proefrit moest maken op beide. Heb ik ook (direct) gedaan. Twee keer hetzelfde rondje gereden op de twee modellen, en ik was er vrij snel uit: de RT.

Ga in ieder geval niet over een nacht ijs, tenzij je over een bepaald model heeeeeeeeel erg enthousiast wordt, natuurlijk...

Succes met je keuze en veel plezier hier!
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

[welkom] Ronald!

succes met je keuze....en wie weet......zien we je al vrij snel op één van de de RT-oefendagen... _004
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

welkom op het forum en succes met je examen
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ronald,
Leuk dat je je hier hebt aangemeld. Er is hier heel wat informatie te vinden die je kan helpen met je keuze, en anders zijn er heel wat mensen waaraan je wat kunt vragen.
Succes met je examens, veel plezier hier op het forum, en tot ziens in Amersfoort.
Hans
jancape

Ongelezen bericht door jancape »

Dag Ronald,

Iemand uit de buurt...Ik kom uit Renswoude.
Heb mijn rijbewijs sinds 22 januari...
Heb via marktplaats behoorlijk wat geluk gehad en een hele mooie
R1150RT uit 2002 met 16000 km op de teller gekocht...

Fijne motor!

Hoe is je examen gegaan?
En wanneer moet je afrijden op de weg?
En bij wie les je?

Groet,
J@n.
lange Jaap

Ongelezen bericht door lange Jaap »

Hallo Ronald, idd een kwestie van proefrijden en goed bedenken wat je gaat doen met je beoogde nieuwe aanwinst, heb momenteel zowel de RS als de RT in de schuur staan en allebij hebben ze voor en nadelen; met de RT (met hoge ruit) kun je als je 180 rijd nog een sigaretje opsteken en rij je heel snel heel veel snelweg kilometers.
Rij je veel in de spits dan is de RS in het voordeel, hij is iets smaller en de spiegels zitten hoger zodat ze boven de autospiegels uitkomen. ook is de RS de sportievere stuurfiets en heb ik er in Duitsland rond de Nurburgring heel fijn mee gereden.
Uiteindelijk ben ik toch voor de RT (RS staat te koop) gegaan vanwege zijn comfort vooral in de winter.
Toch hou ik ook altijd nog een warm plekje in mijn hart voor mijn RS dus veel proefrijden zou ik zeggen en bij twijfel gewoon lekker verder kijken.

Groet, Jaap
ronald bouman

Ik mag a.s. vrijdag afrijden. Eerst nog een lesje en 1455 uur begint het. Ik heb er wel vertrouwen in.
Heb nog geen beslissing genomen wat voor motor het gaat worden, ben me nog volop aan het orienteren.
Heb we veel zin in een BMW en wel een boxer. ik laat het wel weten hoe het verder gaat en verlopen is.
Tour-ist

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Veel succes vrijdag Ronald!
RHarryRT

Ongelezen bericht door RHarryRT »

veel succes Ronald _004
Rienk Visser

Ongelezen bericht door Rienk Visser »

Veel succes vrijdag en hopen op wat mooi weer :)
Stingray

Succes, en alvast veel plezier met shoppen voor een motor.
HansD

ronald bouman schreef:Ik mag a.s. vrijdag afrijden. Eerst nog een lesje en 1455 uur begint het. Ik heb er wel vertrouwen in.
Heb nog geen beslissing genomen wat voor motor het gaat worden, ben me nog volop aan het orienteren.
Heb we veel zin in een BMW en wel een boxer. ik laat het wel weten hoe het verder gaat en verlopen is.
Succes !!
Hans
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Succes Ronald.
_004
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
HansD

Stingray schreef:En ?????
Morgen is het pas vrijdag , hoor.
Hans
Stingray

HansD schreef:
Stingray schreef:En ?????
Morgen is het pas vrijdag , hoor.
Hans
Sorry, k'heb vakantie en ben een beetje in de war met de dagen.

Heb ik eens wel mazzel en nog een dag extra zo ..... :lol: :lol: :lol:

Nogmaals succes MORGEN
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

NA UND . . . . :?:
ronald bouman schreef:Ik mag a.s. vrijdag afrijden. Eerst nog een lesje en 1455 uur begint het. Ik heb er wel vertrouwen in.
Jos WRSM
HansD

Heute ist Donnerstag; erst morgen ist es Freitag. Also, nog ein bissel warten ;)
Der Hansel
HansD

En ?? En?? En?? (nu wel) Hoe is het gegaan Ronald?
Hans
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Ronald is (hopelijk) de hele middag en avond rondjes rijden... en geen tijd voor het forum.

Ben benieuwd!!!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Tour-ist

Laten we inderdaad hopen dat het niet iets anders is...
RHarryRT

Misschien examinator zoek gereden! :arrow:
Marianne

Het duurt nu wel erg lang?
Groeten Marianne

Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
ronald bouman

Vrijdag 07 mei de examendag begint miezerig. Nou geen probleem denk ik, ik ben op 5 december (de dag na m’n verjaardag als verjaardagscadeau van m’n eega) begonnen met lessen en sindsdien qua weersomstandigheden alles meegemaakt. Regen, sneeuw, hagel, vorst, het was dit keer de winter wel. Dan dacht je we hebben nu de sneeuw wel gehad….. gaat het nog een keer sneeuwenen nog een keer. In het begin met lessen had ik nog geen kol (zo’n ding om je nek) en KOUD dat het dan is. Gingen we buiten de bebouwde kom, het was -5 of zo, met zo'n 90km/u. Koud joh! Dan hoor je later op het journaal, dat met een beetje wind wat er toen stond, de gevoelstemperatuur -20 is. Watjes denk ik, moet het eens 90 km/u gaan waaien….. Zie je tijdens de les in de verte het stoplicht op rood staan en niet veel weggebruikers zullen denken “heerlijk een rood licht” maar mijn gedachte op dat moment waren “Oh lekker even stoppen en op temperatuur komen”.
Maar met de moderne techniek kom je met de fiets in zo’n weglus en pats GROEN….. Nee hè, sta je anders tot je een ons weegt te wachten omdat die lus te ongevoelig is om de fiets te zien kun je nu terugschakelen en het gas erop…. Genoeg mee gemaakt tijdens de lessen. Opgereden sneeuw, plassen. Ik mag blij zijn, die ervaring heb ik dus al een beetje.

Maar het ging over afgelopen vrijdag. De les (2uur) vooraf ging prima. Plaat op de rijstrook, waar er bij de rijschool veel aandacht aan wordt besteed, ging prima, uitritjes, kruisingen. Alleen een keer vergeten om echt stil te staan (voeten op de grond) bij een stopbord. Toen kwam het examen. Na wat technische vragen over remvloeistof niveau de motor op. Het voelde toch anders, het afrijden ging niet zo soepel als tijdens een les. Toch de zenuwen? Ik had me voorgenomen om er toch ontspannen van te genieten….. Heel veel ging goed, waaronder die positie, terugschakelen, kijken, invoegen op de snelweg (staat er op hoevelaken een file!!) uitvoegen, woonwijkje, bochten. Maar toen we naar boven reden bij het ziekenhuis in Amersfoort (Amersfoortseberg) hoor ik de instructeur zeggen “2 maal links”. Ik ( ben 51 jaar) weet hoe de situatie daar “vroeger” was, je moest toen om het grasveldje heen, want de eerste afslag was voor het tegemoet komend verkeer. Ik rij daar dus nu netjes recht door. Rijdt er nog een auto voor me en die knakker gaat aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel (met pijl) langs en toen naar links. Nou die moet echt naar Hans Anders denk ik, je ziet toch die paal met die pijl met verplichte kant waar je de langs moet? Ik wijs nog naar die auto omdat ik het wel grappig vond en dacht “nou die fout ga ik dus niet maken!!” en ga vervolgens ook links en nogmaals links naar de Stichse Rotonde. Nou de rest van de les ging wel alhoewel ik wel moet zeggen dat de lessen normaal iets beter gingen. Ik kon de uitslag toen we terug kwamen bij het CBR voor mezelf niet opmaken. Daar kreeg ik in de terugkoppeling te horen dat het bij het ziekenhuis niet goed ging. Ik had daar niet naar links gemogen want aan de overkant stond een bord met een verplichte rijrichting naar rechts. Zo zie je maar je bent zo afgeleid door een medeweggebruiker die stuntelt en je aandacht voor de borden is weg. Ik heb die pijl helemaal niet gezien. We hebben een korte evaluatie gedaan van het geheel en ik kreeg wel de felicitaties. Ik ben geslaagd, wat een goed gevoel!!! De conclusie is dat de examinator naar het totaal van de rit en de verrichtingen kijkt. Het komt niet aan op dat ene moment. Dus ik heel tevreden!!
Gisteren (zaterdag) ben ik gelijk op pad geweest om naar een gebruikte motorfiets te kijken. Ben bij van Harten BMW dealer in Amersfoort geweest voor een R1150RT die net ingeruild is. Daarna naar IJsselstein bij Molenaar. Daar heb ik zowel bij BMW als aan de overzijde bij de andere merken rond gekeken. Ik heb nog een vriend hier in Veenendaal die een R1100RS heeft waar ik op proef mag rijden. Ik ga me nu dus oriënteren. A.s. maandag snel naar het gemeentehuis voor m’n bijschrijving op het rijbewijs. Ik wil de mensen met tips als reactie op m´n voorstellen hier in het forum in ieder geval bedanken. Verder was er nog een vraag waar ik gelest heb. Bij Rijschool Ariesen hier in Veenendaal. Zonder reclame te willen maken kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben over hoe het traject verlopen is. Ik heb les gehad met naast het geen wat je verkeerstechnisch moet kennen / kunnen met ook veel nadruk voor m’n persoonlijke veiligheid. Zoals ik al schreef je positie zodat je gezien wordt. Ik durf deze dus aan te bevelen.

Nou een wat langer verhaal. Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb maar de zaterdag was even voor wat motorzaak bezoekjes zal ik maar zeggen.
HenkvanR
Land: Spanje
Woonplaats of omgeving: Torrox Costa

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Nou in ieder geval GESLAAGD
_004 _004 _004 _004
!!!!!GEFELICITEERD!!!!!
en veel plezier
[groet]
HenkvanR -1200-
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Van harte Ronald!! _004

ennuh.....heb je deze van Peter uit Leiden al zien staan??
viewtopic.php?f=7&t=2184

Ik heb bijna exact dezelfde, zelfde bouwjaar,wat minder km's er op en wat meer toeters & bellen.....maar ik heb er vorig jaar bijna 't dubbele voor betaald.... ;)...die van Peter is in mijn bescheiden ogen zéér prettig geprijsd...
Marianne

@Ronald, van harte gefeliciteerd. Je hebt ons wel in spanning laten zitten, hoor. Maar wel begrijpelijk.

Ik heb onlangs 2 lessen bij Ariesen genomen, omdat ik mij, na een ongeval van 4 jaar geleden, nog steeds niet helemaal goed voelde op de motor. Het laatste stukje kwam maar niet terug om lekker te rijden. En ik was er ook heel tevreden over. Geweldig.

En wat leuk dat je bij Van Harten hebt gekeken naar een 1150Rt die net was ingeruild, want zowel mijn man als ik hebben afgelopen vrijdag onze 1150RT's ingeruild voor een 1200RT. Dus misschien heb je wel naar de onze staan kijken. Big RT Smile

Maar in elk geval, ik hoop dat je snel de motor naar je wensen vind en alvast heel veel veilige en mooie kilometers gewenst. _004
Groeten Marianne

RHarryRT

Van harte gefeliciteerd, fijne en veilige km deze zomer.

gr Harry
Tour-ist

Van harte gefeliciteerd Ronald! En nu op zoek naar een R-RT natuurlijk!
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hoi Ronald,
gefeliciteerd met het behalen van je
Afbeelding

veel veilige kilometers gewenst!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Stingray

Van harte gefeliciteerd! _004 _004
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

GEFELICITEERD :!: :!:
Jos WRSM
HansD

Ronald,
Ik stond vanmorgen aan je buro om je de hand te schudden, maar ik kwam er achter dat je vrij was.
Gefeliciteerd!!
Hans
kg.hannema

Ongelezen bericht door kg.hannema »

Hoi Ronald

Ik hoop dat je inmiddels al het rijbewijs hebt gehaald, en natuurlijk op een BMW rijd.
Ik kan je vertellen dat je daar geen spijt van krijgt.
Ik rijd namelijk een paar weken op een BMW R1150RT.
Ik rijd al dertig jaar motor altijd Honda gehad verschillende types.
Nu op die BMW rijd ik nog lekkerder.
Honda is goed hoor erg betrouwbaar maar zoals ik het bekijk en ondervind Rijd Bmw veel lekkerder.
Ik had het veel eerder moeten doen een BMW RT1150 aan te schaffen.
Ik hoop dat juij er ook geen spijt van krijgt, echt waar het rijd geweldig in al zijn opzichten.

Vriendelijke groetjes van;
Karel Hannema uit Veenendaal _004
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Kijk, een examen zoals het hoort! Gefeliciteerd en nu maar gauw op zoek naar de geschikte motor!!!
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Ronald,
Big RT Smile _004

Oftewel... gefeliciteerd! Mooi verhaal over je examen... en zelfs op een examen leer je nog, namelijk dat je altijd zèlf moet kijken ;)...

En dat geldt ook voor 't kiezen van een brommert... veel, héél veel vragen en zèlf gaan kijken en vooral rijden (ook heel veel)! Ik ben er van overtuigd dat 't een RT gaat worden :)
In ieder geval succes met je keuze en heel veel veilige km's ermee!

Eric
Hub

Ongelezen bericht door Hub »

Hallo Ronald,

Van harte gefeliciteerd met je behaalde succes, mooie hobby heb je er nu bij gekregen _004 .
Ik wens je veel mooie routes en heel veel goed weer toe.

[groet]
Hub
Gambit2011
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Ede

Ongelezen bericht door Gambit2011 »

Hoi Ronald,

Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs _004 .

Misschien kunnen we binnenkort eens een stukje rijden.
Kan je me meteen weer op de hoogte brengen van de huidige eisen voor op de motor.

En is het een R....RT geworden??

Voor mij was het een makkelijke keuze, _oo_ oftewel een -1100-
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Motorhistorie:
Suzuki Intruder vs 700 (1986) van 05-05-2004 t/m heden
BMW R 1100 RT (1996) van 07-08-2009 t/m 19-07-2017
Triumph Sprint ST 1050 (2010) van 19-07-2017 t/m heden

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”