Een maand geleden kocht ik bij een goed aangeschreven motorzaak een 2017 lc met een ton op de klok.
Proefrit gemaakt, stuurde mooi maar rechts een tik in t blok en banden gecupt. Geen probleem meneer, de motor krijgt een onderhoudsbeurt die hoort bij de km stand en we zullen de kleppen stellen en welke banden had u gewild… doe maar road 6 GT. Regelen we voor u. Tikje was een klep met te veel speling, is verholpen, tik is weg.
6mnd Bovag garantie en daarna nog 6mnd garantie van hen zelf.
Na wat vies weer ritten de motor gewassen, mmm remblokken lijken wel dun..belletje, geen probleem, kom maar langs. Als t (bijna) versleten is krijg je nieuw van ons. Bij aankomst niet alleen blokken bijna af, schijven waren 3,4mm dik waar 4mm het minimum is. Meer dan versleten dus. Heeft de monteur niet opgelet met het uitvoeren van de beurt of hebben ze alleen de kleppen en banden gedaan? Is het cardan wel gesmeerd zoals afgesproken? Had hier specifiek om gevraagd, niet alleen de olie maar ook de verbindingen van de as zelf smeren.
Even later, wat manoeuvreren in de garage, lijkt wel speling… wat pielen en zoeken, met ingeknepen rem motor heen en weer drukken geeft speling/beweging die ik niet verwacht.
Weer bellen, geen probleem meneer, als u er toch bent voor de remmen nemen we het meteen mee…
Mijn vertrouwen in de motorzaak en het geleverde onderhoud zakt begrijpelijk aardig onderuit. Ze herstellen het wel maar ik moet het het iedere keer melden en kan weer 85km rijden voor het herstel.
Hebben jullie een goede tip voor een betrouwbare monteur/garage waar ik naar toe kan gaan voor onderhoud/nazien van de motor. Liefst in de omgeving van Assen aangezien ik daar vlakbij woon.
Graag zou ik de motor door een andere monteur laten nazien, regulier onderhoud laten uitvoeren en versleten zaken die onder garantie vervangen horen te worden aan t licht te krijgen.
Alvast bedankt voor de tips.