Helaas vond 2 weken geleden een vrachtwagen die voor mij stil stond het nodig om ineens achteruit te gaan rijden en ondanks de enorme claxon die ik gelijk liet gaan, het niet nodig om te stoppen... Wegkomen lukte niet meer, gevolg ik en motor onder de auto, ik gelukkig snel weg kunnen rollen (lang leve de boxer cilinders en koffer...) maar de motor was wel serieus gewond...
Met uitzonder van de topkoffer zijn alle panelen rondom (serieus) beschadigd, binnenkuip, voetsteun afgebroken, kleppendeksel links en rechts stuk, spiegel, remhendel etc etc...
Expert is geweest en om een lang verhaal kort te maken, economisch totall loss

Ik ben een pietleut en hecht veel waarde aan dat de motor er netjes uitziet. Dus rijdend maken en optisch minder nette motor is geen optie... Daarom er een aantal nachtjes over geslapen maar denk dat ik dus op zoek ga naar een vervangende motor...
Het leidt geen twijfel dat het weer een 1200RT moet zijn. Mijn exemplaar had 125.000km ervaring en was van 2005. Tips waar een nette, niet te dure motor gezien is (bij voorkeur NL oorsprong ivm aantoonbaarheid vd kilometers) zijn van harte welkom.
Groetjes Maurice