De Lente

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

De Lente

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Het voorjaar komt eraan, wat willen we nog meer _004

Gewoon een -1150- tussen je benen en gaan _004

Komop met die leuke voorjaarsplaatjes _005
Peter en Angelique

Re: De Lente

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Een beetje wat betere temperaturen, 15 a 20 graden, zou wel prettig zijn.

Het was vanmorgen best frisjes op de -1150- en dan krijg je ook nogeens een regenbui.

Maar niet getreurd maart is begonnen dus...........................................

Groeten Peter -1150-

see you at RT Treffen
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Peter en Angelique schreef: Maar niet getreurd maart is begonnen dus..........................
....kan deze jongen binnenkort gelukkig z'n -1150- uit zijn winterslaap gaan halen... :D :D

en 'en passant' daardoor eindelijk eens wat zinnige dingen op dit forum schrijven ;)
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Nou Bert,

Zulke beelden heb ik nog niet gezien. Gisteren was het hier zedlfs nog even hartstikke wit ! Even maar, maar toch..
Mag het overigens ook een -1100- zijn ;)
Groet
Jan
Hub

Ongelezen bericht door Hub »

peijsj schreef:Nou Bert,

Zulke beelden heb ik nog niet gezien.
Ik ook niet en ik woon ook nog heel dicht bij jou in de buurt.
Maar hoop doet leven.
[groet] Hub
BeemerBert

Hier schijnt nu het zonnetje, zo meteen lekker rijden met mijn dochter _004

Groet, Bert
peijsj

Zucht......
Hier schijnt de zon nu ook. Zit echter noodgedwongen achter het glas _003
Hoop op zondag.
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Vanmorgen naar het werk was het toch echt brrrrrrrr fris. De mist vroor vast aan mijn jas. Ik kan zeggen dat een uur dan best lang is op de motor. Ik had toch dezelfde tijd oo weer nodig om te ontdooien.

Ik gebruik het woord voorjaar echt nog even niet.
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Zaterdag de brommert bij de dealert halen, want hij is klaar! Kan ik eindelijk die muizenissen uit mijn hoofd laten waaien!

:D
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Vanmorgen even bij Kenny langs geweest voor een check up. Daarna heerlijk binnendoor naar huis gereden.

HET WAS HEERLIJK :!: :!: :!:
hans51

Ongelezen bericht door hans51 »

Zodra de sneeuw en andere prut weg was, de RT weer beklommen en slalommend
over 's Heeren wegen, de kuilen en scheuren ontwijkend, weer aan 't woon/werken.
Ondanks alles toch wel weer lekker, maar kijk wel goed uit!!

Hans.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Recent genomen foto (20 februari), maar jammer genoeg vanuit d'n voiture...

Afbeelding

Maar het goede gevoel komt er wel bij mij van bovendrijven!
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Vandaag van een zakelijke motorrit ook een feestritje gemaakt. Eerst een paar adressen in Amsterdam af en daarna via een feestroute langs de Amstel EN de GPS even uitgeprobeerd. Helaas nog geen foto's.
HET WAS WEER FANTATISCH :!:
Het wordt een mooi motorjaar _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
andrelies

Ongelezen bericht door andrelies »

Wat mij betreft is deze week de eerste mooie motorweek van 2010 (vrijdag a.s. is nog wat onzeker i.v.m. de verwachte neerslag in de vorm van natte sneeuw). Mij bekruipt weer het lekkere gevoel van een aankomende tijd met vele mooie dagen tot zeker november, hmm dat klinkt lekker.

Nog iets leuks van een geheel andere orde; dinsdag j.l. rijd ik in de spits rond 08:00 uur op de A9 richting Amsterdam. Staat er een dame met haar auto stil op de middelste van drie rijbanen alle personenauto's links en rechts om haar heen rijdend. Geen automobilist die even stopt om haar te helpen. Wie denk je dat deze dame helpen, twee motorrijders! en een vrachtwagenchauffeur die zo vriendelijk was de weg even te blokkeren zodat we de dame met haar auto de vluchtstrook op konden duwen. Het wordt vast nog wat die relatie tussen motorrijders en automobilisten.

Andre.
peijsj

Hoi André,

Had je het ook gedaan als de dame geen dame was maar een heer ? _001

Verder alleen maar _004
Donic

Ongelezen bericht door Donic »

Gisterochtend een heerlijk uurtje gereden met de -1100- . Strak blauw, zonnetje en een graad of 6. Perfect.
Ben weer helemaal bijgekomen. In mijn hoofd heb ik al afscheid genomen van de winter.
Daarna 's middags nog lekker in mijn shirt een uurtje of wat in de tuin gewerkt.

Het lentegevoel is gearriveerd!

Gr.
Donic
George Michael

Ongelezen bericht door George Michael »

Ik rij het hele jaar door, maar deze winter was toch bar hoor. De laatse koude winter was ergens in 1995 of zo. Ik werkten toen in Apeldoorn. Vanuit Utrecht was dat een koud ritje hoor bij -10 graden. Woon nu iets dichterbij mijn werk, dus ga ik regelmatig via een omweg naar huis :D Als de zon schijnt wordt alles toch een stuk leuker.
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik had ook de kriebels en ben maar eens binnendoor van Amersfoort naar huis gereden (naar Rotterdam zeg maar).
Ritje via Soesterberg, Utrecht, Nieuwegein, Schoonhoven enzovoort. En gewoon zonder Navigatie. Was alleen even zoeken bij Houten en Nieuwegein, maar een printje van Google maps doet wonderen.
Geen files, wel stoplichten, maar verder prachtig!

Ik heb thuis nog de Garmin 660, Onroute 1000 routes en de Onroute Benelux software liggen, dus het kan alleen nog maar beter worden!!
Hans
Berrybeer
2023
2023

.........aan de andere kant......hoorde net op het journaal dat er een grote kans is dat er aanstaande zaterdag weer
10 tot 15 cm sneeuw ligt.... _003
peijsj

.........klopt, maar zondag wordt het een wat frisse maar verder zonnige dag, begrijp ik. Prima motorweer. Heb nog een ritje liggen van 250 km. en zie er naar uit die zondag te gaan rijden _004 ..................
BeemerBert

Berrybeer schreef:.........aan de andere kant......hoorde net op het journaal dat er een grote kans is dat er aanstaande zaterdag weer

Hier in het Zuiden vrijdag en zaterdag kans op neerslag, beetje natte sneeuw en vanaf zondag...... _004
http://www.meteomaastricht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog plek zat om te rijden in deze tijd van het jaar 8)_

Groet, Bert
Berrybeer
2023
2023

BeemerBert schreef:
Berrybeer schreef:.........aan de andere kant......hoorde net op het journaal dat er een grote kans is dat er aanstaande zaterdag weer

Hier in het Zuiden vrijdag en zaterdag kans op neerslag, beetje natte sneeuw en vanaf zondag...... _004
http://www.meteomaastricht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog plek zat om te rijden in deze tijd van het jaar 8)_

Groet, Bert
....kei mooi. _004 .....want volgens mij woon ik ook in het Zuiden......oké...niet zo Zuid als Heerlen...maar dan toch in Noord-Brabant.....zeg maar ten Noorden van Heerlen....óf ten Oosten van Den Bosch, maar ook ten Westen van Helmond....verhip....volgens mij zit ik altijd goed met het weer... :D :D :D
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik moest gisteren ff naar Kerkrade, maar de n281 bij Heerlen langs is zowiezo bijna onberijdbaar of er nu sneeuw ligt of niet :!: Wat een zootje daar Bert :O
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

vioma schreef:Ik moest gisteren ff naar Kerkrade, maar de n281 bij Heerlen langs is zowiezo bijna onberijdbaar of er nu sneeuw ligt of niet :!: Wat een zootje daar Bert :O
Niet de N281 nemen, maar de A76 volgen en dan afslag Kerkrade nemen. Is iets verder maar een stuk sneller en ook nog verdomd mooi (en 3 baans :twisted: , met zelden of nooit politie).
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ja dat is inderdaad beter , ik moest naar Decathlon en de zumo vond de n281 beter ,wat een trut die zumo :-)
[groet] Peter
BeemerBert

vioma schreef:Ik moest gisteren ff naar Kerkrade, maar de n281 bij Heerlen langs is zowiezo bijna onberijdbaar of er nu sneeuw ligt of niet :!: Wat een zootje daar Bert :O
Blijft nog zo tot Mei, ze hebben "even " nodig om een nieuw toplaag erop te leggen.
Maar Leon heeft gelijk op de a76 blijven, stukje verder maar heerlijk rijden.

Bert
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

vioma schreef:Ja dat is inderdaad beter , ik moest naar Decathlon en de zumo vond de n281 beter ,wat een trut die zumo :-)
[groet] Peter
De Zumo, of beter gezegd MapSource, kun je zo instellen dat hij automatisch de N281 vermijd. Dat heb ik ook gedaan omdat ik in de omgeving van de weg woon en vrijwel altijd over deze weg moet zodra ik naar het noorden ga.

Een andere optie is de A2 Eindhoven - Maastricht verlaten bij de afslag Born/Brunssum/Tüddern en dan Brunssum aanhouden (door de Duitse Selfkant).
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Dat is een mooi (en donker) stukje Duits asfalt (voordat je de Selfkant oprijdt)...
Berrybeer
2023
2023

....geen vlokje sneeuw gezien vandaag.....alleen stralende zon _004 . Was maar goed ook, was al om 08.00 buiten bezig met m'n stoep te verlagen zodat mijn -1150- over drie weken wat gemakkelijker door tuinpoort kan ;)..
(maar goed dat ik een bevriende stratenmaker bij me had......leve de vakmensen!!)
boetsch1
2024
2024
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Leiden

Ongelezen bericht door boetsch1 »

Vandaag voor het eerst sinds oktober op de motor gereden en ik moet zeggen het was heerlijk en hopelijk vanaf nu ieder weekend een paar graden warmer.
Na 5 maanden stil te hebben gestaan in 1 keer starten en weg rijden en nu op weg naar een hopelijk mooi motor jaar.
Groeten uit Leiden.
Peter den Hollander
Geniet nu, het is later dan je denkt.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Groet Peter den Hollander
BeemerBert

Vandaag de laatste sneeuw 8)_
En voor iedereen die zich daaraan stoort:

http://www.dapickel.de/swf/dontworry.swf" onclick="window.open(this.href);return false;

_004

[groet] Bert
braba

Ongelezen bericht door braba »

BeemerBert schreef:Vandaag de laatste sneeuw 8)_
En voor iedereen die zich daaraan stoort:

http://www.dapickel.de/swf/dontworry.swf" onclick="window.open(this.href);return false;

_004

[groet] Bert
Daar sta je dan s'ochtends vroeg in motorkleding. Klaar om naar je werk te gaan. Ik doe het rolluik omhoog en zie dat alles wit is.........sneeuw......oeps. Toch maar met de !JOS! wat zo kom ik de wijk niet uit op de beemer. De grote wegen zijn wel 'schoon' gepekeld. Morgen is er weer een dag. Morgen is het weer beemertijd. _005
Stingray

Nou jongelui, afgelopen 2 weken nu al dagelijks met de motor en ik moet zeggen:

HET IS NOG GEEN LENTE!!!!! _003

Dagelijks kunnen me ze op het werk van de motor afbikken en heb ik zeker een uur nodig om te ontdooien. _002

1 uur is toch lang met -5 graden.

Van mij mag het toch echt snel een 10 graden warmer worden.
Berrybeer
2023
2023

Stingray schreef: Dagelijks kunnen me ze op het werk van de motor afbikken en heb ik zeker een uur nodig om te ontdooien. _002

...et voila.... :D http://www.gerbing.nl/eu/docs/NL_Motor_1997.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ik heb helaas geen handvatverwarming dus mijn handjes hebben wat te lijden. De rest vind ik het eigenlijk best te doen afgelopen twee weken. Goede jas met een dikke trui doet het goed. Jammer van de temperatuur want voor de rest is het veel zon!

Stoffel
BeemerBert

Stingray schreef:Nou jongelui, afgelopen 2 weken nu al dagelijks met de motor en ik moet zeggen:

Dagelijks kunnen me ze op het werk van de motor afbikken en heb ik zeker een uur nodig om te ontdooien. _002

Morgenmiddag mag je naar huis met plus 5 graden, dan toch 10 graadjes warmer als vanmorgen _004
Komop nog een weekje en we gaan echt richting 10 graden.

En anders, lees mijn onderschrift eens 8)_

Groet, Bert
Gert

Ongelezen bericht door Gert »

Ik hoop dat het hier in België ook het geval zal zijn want ik ben de trein KOTSBEUUUUUUU _003 _003 _003
Stingray

BeemerBert schreef:
Stingray schreef:Nou jongelui, afgelopen 2 weken nu al dagelijks met de motor en ik moet zeggen:

Morgenmiddag mag je naar huis met plus 5 graden, dan toch 10 graadjes warmer als vanmorgen _004
Komop nog een weekje en we gaan echt richting 10 graden.

En anders, lees mijn onderschrift eens 8)_

Groet, Bert
Je hebt wat dat betreft ook gelijk. 's middags naar huis is goed te doen. Met het zonnetje erbij is het best lekker.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”