 en
  en   was het meenemen van een kettingslot (dikke ART4 ketting van 120cm van Trelock met schijfrembeugelslot eraan) niet zo'n issue, paste redelijk normaal in het kontje, het toenmalige Xenia schijfremslot kon makkelijk in het opbergkastje (er zat geen radio in).
 was het meenemen van een kettingslot (dikke ART4 ketting van 120cm van Trelock met schijfrembeugelslot eraan) niet zo'n issue, paste redelijk normaal in het kontje, het toenmalige Xenia schijfremslot kon makkelijk in het opbergkastje (er zat geen radio in). Met de
 (van 2012) werd dat al een stuk moeilijker omdat het alarm in het kontje en een radio was ingebouwd.
 (van 2012) werd dat al een stuk moeilijker omdat het alarm in het kontje en een radio was ingebouwd.   Met de
 kan ik helemáál geen ketting meer kwijt onder/achter het zadel of waar dan ook
 kan ik helemáál geen ketting meer kwijt onder/achter het zadel of waar dan ook  
 Nu heb ik natuurlijk wel koffers, maar ik wil in een zijkoffer eigenlijk geen zware ketting vanwege gewichtsverdeling (al zou de ketting en het losse slot elk apart in een zijkoffer kunnen) en in de topkoffer evenmin daar dit te hoog boven het zwaartepunt is...
Ik sjouw ook nog een zwaar Abus schijfremslot mee van een kilo...
Nu voldoet die Abus met het BMW alarm wel aan de verzekeringseisen, maar wil ik graag een kettingslot meenemen om mijn RT aan een lantaarnpaal of hek te kunnen zekeren. Dubbelgestikt houdt beter zeg maar.
Maar hoe neem ik die mee?
Ik heb alternatieven als LiteLok (ipv ketting) en Roadlok (ipv Abus) overwogen, maar die zijn òf te makkelijk te kraken, òf te prijzig (met lage WAF zeg maar), òf beide.
Ik ben benieuwd naar hoe anderen dit hebben opgelost.





 
 ![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg) 
 