koppeling zumo en nokia 5800

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
pitbullronnie

koppeling zumo en nokia 5800

Ongelezen bericht door pitbullronnie »

ls,
ik heb een zumo 550 die het prima doet met mijn vorige nokia. nu een nokia 5800 gekocht. dit is wel al een lange bestaand model, maar ik heb problemen met de verbinding: het koppelen gaat goed, maar als ik ga bellen zijn er met regelmaat problemen met de koppeling en wordt zelfs de verbinding met de zumo verbroken. ook het geluid is niet zo goed.
zijn er meer mensen die problemen hebben gehad?

gruts van nuts
PK
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar

Re: koppeling zumo en nokia 5800

Ongelezen bericht door PK »

Hallo Nuts,

Ik heb zelf geen ervaring met verbindingsproblemen van mijn Zumo, maar
misschien is het handig om te zoeken op het http://forum.gps.nl/
Daar vind je vast wel iets over verbindings problemen.

Groet,
Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb noch de Zumo 550 noch de Nokia 5800, dus geen gebruikers-hulp als zodanig ;)

Bij Bluetooth komt altijd de "smaak" van de bluetooth zoals een fabrikant deze geimplementeerd heeft.

Bluetooth is een formele standaard, maar in de praktijk blijkt dat fabrikanten nog wel eens de standaard naar eigen "inzicht" losjes implementeerde, met alle gevolgen van dien;
Apparaat x werkt perfect met apparaat y, maar apparaat z werkt helemaal niet/slecht met apparaat y.

De Bluetooth SIG (degene die de standaard behartigd, verdedigt en ook nog verder (helpt) ontwikkelen) heeft enkele jaren geleden aangegeven dat ze er strenger op zouden toezien dat degene die het (c) Bluetooth symbool op hun producten voerde, ook daadwerkelijk de bluetooth als (juiste/volledige/correcte) standaard implementeerde.

Daarnaast is ook de standaard Bluetooth aan wijzigingen, verbeteringen en zelfs bugs onderhevig.