Kisan SignalMinder SM-5

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Inspector Gadget

Re: 12v piezo piepers

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Er zijn binnen het forum er niet veel Kisan gebruikers, heb ik het idee, dus je opties cq ervaringen van andere gebruikers zijn beperkt, denk ik.

Mijn Kisan; CSP-03/04/08

Het is in US-datum formaat, dus maand-dag-jaar.

Ik bied het aan, je hoeft er geen gebruik van te maken natuurlijk.
Maar het installeren van de Kisan module zal geen schade veroorzaken, noch de instellingen veranderen.
Dat geeft Kisan zelf ook aan, het staat immers in EEPROM. 8)_

Ik ga niet in herhalingen treden maar het is of de software (firmware) in de Kisan of het (verschil in) ABS circuit.

Maar goed, ik begrijp je. :roll:

Laat a.u.b. nog wel even weten of je stealer middels de door Kisan aangegeven methode van het los-halen van de massa het probleem voor je heeft opgelost, of niet.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Yobotje
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Yobotje »

peijsj schreef:Bij God, waar hebben jullie het in hemelsnaam over..............

groet
Jan
Jan, in een notedop:

Dit gaat over de Kisan SignalMind:
1) knipperlichten continu zwak laten branden (2 mogelijkheden) tijdens het rijden "running lights",
2) het na een instelbare tijd automatisch uit laten schakelen van het knipperlicht (voor het geval je dat zelf eens vergeet),
3) het snel knipperen gedurende een seconde van je knipperlichten als je de drukknop even iets langer vast houdt "lane change"
4) het verlengen van de automatisch uitschakeltijd van je knipperlicht door de aansluiting te maken met je remlicht. Deze laatste functie is gecombineerd met "BrakeFash" ofwel de eerste paar seconden tijdens het remmen knipperen je knipperlichten en je remlicht heel snel . Het uitschakelen van deze laatste Brakeflash is het probleem op de BMW. Dat lukt niet.
De Kisan SignalMind is een klein apparaatje welke eenvoudig zelf is uit te wisselen met een knipperrelais in de motor.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Inspector Gadget

De Kisan SignalMinder is een electronische vervanger van je clignoteur, ookwel knipperlicht-relais genaamd.

PS: Lane-change is waar het knipperlicht 5x snel en daarna normaal gaat knipperen.

En de tijd dat het knipperlicht weer automatisch uit gaat is programmeerbaar in 8 seconden, 30 seconden of 45 seconden.

Het voordeel tov andere auto-cancelling oplossingen in de markt is het feit dat KisanTech een plug-and-play optie is, geen verder soldeer werk noodzakelijk is.

https://www.kisantech.com/index.php?cat_id=4
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 25 aug 2009, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Beste Rob en Theo,

Dat is voor mij nu in ieder geval duidelijk.
Ik heb overigens nooit begrepen dat onze Rt's niet uitgerust zijn met dat automatisch uitschakelen van het knipperlicht. Mijn (oudere) K 75 had dat nl. wel. Een andere veiligheidsmaatregel overigens die de K had en de R niet (waarom is mij een raadsel ook) was dat de jiffy automatisch inklapte bij intrekken koppeling.Maar dat is weer een ander verhaal.
Dank voor jullie uitleg
Groet
Jan
Inspector Gadget

Ondertussen ook een reactie van Kisan Support ontvangen;

---- knip ----
There are a couple of issues with the way BMW powers the 12-pin connector of the signalMInder and the way it delays the 12V voltage rise for the brakes for BMW models up to 2004 and with ABS brakes.

In order to successfully turn the Brake Flash option on/off, you can follow the step by step procedure below. Essentially the whole system has to boot-up all at once.

1) SM-5 should be plugged-in with the Red wire of the brake input option connected to the Gray/Yellow wire of the bike.

2) Loosen the ground wire at the battery terminal and disconnect it.

3) Now, with ignition key in the ON position and BRAKES APPLIED, touch and HOLD the ground cable to the battery terminal. (You will see that with this boot-up sequence, the turn signals will be OFF). Immediately start pumping the brakes until the turn signals come back ON as running lights.

4) You should check to make sure that the Brake Flash feature is turned off by applying the brakes once more.

5) Now you can turn the ignition off and re-attach the ground cable properly.
The setting is stored in EEPROM memory so it will not change even if the battery is disconnected. Unless you do the same procedure again once more.

Let me know if how the reprogramming works out for you. Remember we can always program it for you here, if you find it too difficult.

---- knip ----

Kortom, dezelfde instructies met hier-en-daar wat toelichting.

Nu wil ik een nieuwe accu in mijn dame plaatsen dus de massa gaat er dan sowieso al af.

Nu alleen eerst ff uitzoeken hoe teen en tander gedemonteerd moet worden.

Jammer dat dit gedeelte juist niet (meer) on-the-fly te programmeren is en redelijk drastische stappen doorlopen moeten worden om dit (hopelijk) opgelost te krijgen.
Maar ik ga het zeker bij een eerst volgende mogelijkheid proberen.

"Gelukkig" staat bij mij BrakeFlash al uit, dan is er geen noodzaak om het ff snel te doen.
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

Ik ben hem even kwijt, gaat dit nog ergens over. 12V piezo piepers ofzo?

motorpappa

Re: Kisan SignalMinder SM-5

Ongelezen bericht door motorpappa »

De discussie is overgegaan naar de -on-mogelijkheden van de Kisan signal minder.
Ik heb ook zo'n ding en krijg de brake-flash functie ook niet aan. De door kisan beschreven procedure nog niet uitgevoerd, hoor graag van iemand of dit inderdaad werkt.
Want ik zou het graag aan hebben.
Gr Micha
Inspector Gadget

In overleg met de MODs de topic laten aanpassen en verplaatsen;
viewtopic.php?f=45&t=165

Het topic ansich is nog compleet gelaten, dus de discussie start nog wel met initieel "12v piezo piepers", auto-cancelling, en ultimo over de Kisan SM-5 module.

Goed, terug naar de discussie.

Laat ik eens een inventarisatie-rondje doen;
1. Gebruikers-naam
2. Type fiets
3. Of BrakeFlash aan of uit staat (al dan niet door je zelf aangezet)
4. Of de methode (van het aan- en uitzetten van de BrakeFlask-feature) zoals omschreven staat in de handleiding (pagina 32) van Kisan werkt
5. Of je module nieuw gekocht hebt, of overgenomen (2e hands).
6. Of je de ABS-mod gedaan hebt. (ik vermoed als je de ABS-mod gedaan hebt, het in- en uitschakelen wel goed zal functioneren)
7. Lukt de door Kisan Support aangegeven methode van het tijdelijk loshalen van de min-aansluiting van de accu wel de programmeer-modus in te schakelen?

DutchMidiMan, R1100RT, uit, nee, 2ehands, (nog) geen ABS-mod, nog niet geprobeerd.
Yobotje, R1150RT, aan, nee, nieuw, geen ABS-mod, nog niet geprobeerd.
Motorpapa, R1100RT, uit, nee, nieuw, (nog) geen ABS-mod, nog niet geprobeerd.

Ik zie graag de reacties tegemoet.

Ondertussen ben ik aan het uitzoeken hoe ik de linker-zijpaneel kan verwijderen om de verbreek-massa-aansluiting zoals Kisan support aangeeft uit te voeren.
(als iemand daar tips of suggesties over heeft, hoor ik dat graag)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 16 aug 2009, 02:36, 4 keer totaal gewijzigd.
Yobotje

Instelling Kissan SignalMind SM-5

1. Gebruikers-naam: Yobotje
2. Type fiets: R1150RT
3. Of BrakeFlash aan of uit staat: Aan sinds 15-08-'09
4. Of de "reguliere" methode zoals omschreven in de handleiding van Kisan werkt: Nee
5. Of je module nieuw gekocht hebt, of overgenomen (2e hands): Nieuw
6. Of je de ABS-mod gedaan hebt. (ik vermoed als je de ABS-mod gedaan hebt, het in- en uitschakelen wel goed zal functioneren): nvt
Laatst gewijzigd door Yobotje op 15 aug 2009, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Inspector Gadget

@Yobotje; antwoord op vraag 4 is volgens mij toch wel nee. (ik heb het ondertussen ietwat verduidelijkt in de vraagstelling)
motorpappa

aanvulling motorpappa :
5.Ja, nieuw gekocht
6.Nee, abs modificatie -nog- niet gedaan
graag vraag 7: lukt het dan wel met de procedure achteraf door kisan-support aangegeven? (ik heb nog geen tijd gehad om dit te proberen )

En @dutchmidiman, beide zijpanelen verwijderen door alle boutjes rondom los te halen, ook die onder beide spiegelhuizen. Bout van de tank loshalen en tank iets optillen. Dan kun je bij de aansluitingen van de accu.

Yobotje

dutchmidiman schreef:@Yobotje; antwoord op vraag 4 is volgens mij toch wel nee. (ik heb het ondertussen ietwat verduidelijkt in de vraagstelling)
Inmiddels gewijzigd. ;)
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Inspector Gadget

@ Yobotje; bedankt!

@ MotorPapa; hmm, ok, dat gaat mij dus niet zomaar lukken dus, jammer. Bedankt voor de info!
Inspector Gadget

Ondertussen uitgebreid contact met Kisan;

Ik heb geopperd dat ze de overige pinnen van de remlicht-aansluiting wellicht kunnen gebruiken om de BrakeFlash in- en uit te schakelen.
Normaal zijn dit twee extra uitgangen op de Molex-aansluiting welke gebruikt wordt om microcontroler (zeg maar een cpu met klein geheugen waarin een programmatje kan draaien) te programmeren.

Kisan's ontwikkelaars geven aan dat ze (wellicht zonder nieuwe software) een manier aan het onderzoeken zijn om 1 van deze "ongebruikte" pinnen als input-pin aan te wijzen en via een jumper door de gebruiker zelf (!) te kunnen laten kiezen om BrakeFlash aan of uit te zetten.

Ook wordt er druk onderzocht of het "regulier" programmeren (lees: aan- en uitzetten) van de BrakeFlash toch via de rem-bediening (zoals beschreven in de handleiding) toch op één of andere manier gedaan kan worden, rekening houdende met het ABS-probleem.

Dus zonder het lostrekken van de min-aansluiting van de accu, wat Kisan ondertussen heel goed begrijpt als zijnde een redelijk heftige actie voor de gemiddelde gebruiker.

Kortom, binnenkort meer nieuws in dit theater!

PS: Voor de mee-lezers: Als dit opgelost gaat worden, is een groepsinkoop van de Kisan wellicht een idee :idea:
Inspector Gadget

En soms moet je wat harder drukken, dan krijg je ook een reactie ! :lol:

Heb net weer contact gehad met Kisan;

Er is een succes geboekt!

De software in de SM-5 is dusdanig aangepast (patch) dat er geen noodzaak meer is voor boot-up.
Momenteel lopen er nog interne testen bij KisanTech, maar zodra deze klaar zijn (in een paar dagen, wordt aangegeven) zullen er beta-units gemaakt worden.

En blijkbaar krijg ik zo'n beta-unit toegestuurd :O 8)_
(ik verwacht niet dat het gratis zal zijn, Douane zal ongetwijfeld aan de bel trekken)

Naar het schijnt komt er ook wellicht een "solid-on" functie voor de remmen, maar dat is nog niet 100% zeker, dat weet ik pas als ik de unit met de addendum-pagina ontvang.

Uiteraard heb ik aangegeven (had ik al reeds in het begin aan KisanTech gedaan, maar herhaling kan geen kwaad) dat er meer personen alhier problemen hebben met deze BrakeFlash-functie, en de vraag hoe het voor die personen opgelost kan gaan worden. Daar moet ik nog een reactie op krijgen.
Net als het verzoek een groeps-inkoop aan te vangen. (lees: prijzen, etc)

Kortom, geduld en af-en-toe een beetje drukken, geeft schijnbaar resultaat :!:

Wordt vervolgd :-)
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Dmm,
Bedankt voor alle moeite die je hier in stopt. Ik hoop dat de problemen daarmee opgelost worden en een groepsinkoop volgt.
Hans

Inspector Gadget

Voor wat betreft de groepsinkoop zie navolgende link;
viewtopic.php?f=7&t=1070&p=11247#p11247" onclick="window.open(this.href);return false;
"Forumoverzicht ‹ Koop en verkoop ‹ UW GRATIS ADVERTENTIE KOOP/VERKOOP", "Groepsinkoop: Kisan SM-5 clignoteur"

Ik probeer on-topic te blijven, en vandaar de splitsing van/in de verschillende onderwerpen. :oops:
Inspector Gadget

Kietel, kietel en er gebeurt wat ! :D

Naar aanleiding van mijn adviezen heeft KisanTech de software in de SM-5 aangepast.

Het is vooralsnog een beta-versie, en een complete unit met deze beta-software is onderweg naar mij. :O

Helaas is de software niet field-upgradeable, oftewel niet door de gebruiker zelf (of moi) aan te passen, daar is een SOIC-14pin adapter voor noodzakelijk.
Tevens test KisanTech altijd de geinstalleerde software of deze onder wisselende omstandigheden (zoals belasting e.d.) en de diverse timings perfect blijft functioneren.

De beta-unit die onderweg is naar mij geeft de mogelijkheid de instelbare programmering te doen met het contact-slot aan, en zonder dat de accu aansluiting losgenomen behoeft te worden (score one for the Dutchies :lol: )

KisanTech's doelstelling is de navolgende mogelijke opties te bieden met het rem-gedeelte cq hun BrakeFlash-functionaliteiten:

1) Brake Flash Aan
2) Brake Flash Uit
3) RemLicht ON (geen knipper-functie)

Echter, de 3e optie zit nog niet in de versie die ik ontvang. Dat zal nog een paar maanden in beslag nemen omdat de ontwikkel/engineering-tijd bij KisanTech momenteel even hier voor niet beschikbaar is, wat ik mij zo kan voorstellen.

De versie die ik zal ontvangen heeft de mogelijkheid op eenvoudige wijze te kiezen tussen optie 1 en optie 2.
De bijbehorende data-sheet heb ik reeds ontvangen, welke ook bij de unit zal zitten.

Afbeelding

Uiteraard heb ik gevraagd voor de overige BMW-vrienden (en vooral vriendinnen :twisted: grapje!) die een SM-5 bezitten hoe dit opgelost kan worden.
KisanTech geeft aan dat je unit naar hen kan terugsturen en zij zullen de herprogrammering/laden nieuwe software regelen.
Daaraan zijn geen kosten verbonden (anders dan het naar hen opsturen, en qua invoerrechten moet ik het ook nog bezien, tenzij je expliciet heel duidelijk “gift”, “repaired item” of “ commercial sample” er op kan laten zetten)

Kortom, hopelijk binnenkort nog meer goed nieuws in dit theater!
motorpappa

Misschien is het dan een optie om alle SM-5's van de forumleden te verzamelen en in een keer op te sturen naar amerika?
Bespaart kosten en we kunnen aan de douane makkelijker aantonen dat het een reparatiezending is en dat er al eerder invoerrechten over de artikelen betaald zijn?
is maar een idee.....
Inspector Gadget

Goede suggestie :idea:
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik las ergens dat de Kisan lastonafhankelijk werkt, wat betekent dat als ik LED verlichting zou monteren in de knippers, ze gewoon zouden werken zonder extra weerstand oid. Klopt dat?
Dat zou dus een extra argument zijn voor de Kisan ipv de RA module (zie andere running lights topic).

Inspector Gadget

Mike Philippens schreef:Ik las ergens dat de Kisan lastonafhankelijk werkt, ...
Klopt, 100%;

Volgens mij is er een "Europese" wetgeving die aangeeft dat een bestuurder moet gesignaleerd worden dat er een knipperlicht defect is door de "reguliere" knipper-frequentie te verhogen/versnellen.
Of, bij sommige fietsen, het knipperlicht constant te laten branden (dus niet knipperen) als een lamp defect is :lol:

Dit veranderen van de knipperfrequenties wordt in de praktijk gerealiseerd door de (stroom)belasting die wegvalt als er 1 of meerdere lampen van een zijde van de knipperlichten defect is, of door een thermisch contact (bi-metaal), of een deels-electronisch circuit, sneller te laten schakelen.

Een clignoteur is in principe een relays, die gevoelig is voor storingen (bewegende delen, trillen, inbranden contacten, vocht, roest, etc)

De Kisan SignalMinder is volledig electronica (met microcode-software!) en kent dus al die nadelen niet, ook niet de hogere knipperfrequentie die de (te) lage belasting van LED's veroorzaken.
Inspector Gadget

En de beta-unit ontvangen, zo net.

Ga vanavond of anders morgen installeren en laten weten aan Kisan wat mijn bevindingen zijn (en hier natuurlijk ook).

Helaas heb ik vooralsnog alleen een R1100RT, en kan dus alleen het "niet-aan-kunnen-krijgen" van BrakeFlash testen.

Op de R1150RT heb ik alhier begrepen is "het-niet-uit-kunnen-krijgen", dus als er iemand is met een Kisan SM-5 en een R1150RT, en inderdaad dit probleem heeft, meld je en dan kunnen we iets afspreken om deze beta-unit ook in jou fiets/configuratie te testen (voorwaarden is natuurlijk wel dat je het rem-signaal op de Kisan hebt aangesloten)
Inspector Gadget

Goed nieuws!

Na zeer uitgebreide testen in de afgelopen paar dagen kan ik stellen dat het nu perfect werkt op de R1100RT.

Ook het in- en uitschakelen van de zgn. BrakeFlash functie werkt perfect;
contact aan, en 6x snel achter elkaar de rem bedienen schakelt de functie in als deze uit stond, en uit als deze aan stond.

Als er zich nog een R1150RT eigenaar met een SM-5 zou melden die de functie BrakeFlash niet uit krijgt, dan kunnen we deze beta-unit (productie-model met beta-software is meer accuraat) daarop ook nog testen. (please :?: )

Als dat ook goed functioneerd kan wat mij betreft de Groepsinkoop aanvangen.
Inspector Gadget

@ Johannetje;

(vervolg van technische discussie op het draadje "Groepsinkoop Kisan SM-5")

Voordat je kramp in je fingers gaat krijgen, doe eerst even een controle of het rem-signaal goed is aangesloten en de SM-5 er (nog) mee werkt;

1. Stel de time-out van de SM-5 op 8 seconden. (zie handleiding, pagina 21, CANCEL van je knipperlichten ingedrukt houden en contact aan zetten)
2. Zet de knipperlicht naar links of rechts aan.
3. Controleer of het knipperlicht daadwerkelijk na 8 seconden uit gaat;
Ja: perfect, volgende stap 4.
4. De Auto-cancelling werkt, nu dus nog in combinatie met het remlicht-signaal;
Zet weer het knipperlicht aan, maar bedien dan de handrem en hou deze ten minste 10 of 12 seconden ingedrukt, voorbij de tijd die je in stap 3 gecontroleerd hebt.
De Auto-Cancelling zou dan niet moeten inschakelen (lees: knipperlicht blijft werken, TOTDAT je de rem los laat PLUS de ingestelde tijd (8 seconden in dit specifieke geval).

Als dat allemaal werkt, is het rem-signaal goed aangesloten wat dat betreft, en kan je de BrakeFlash programmering gaan instellen.

Ik ben benieuwd 8-)
Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

dutchmidiman[size=85] schreef:@ Johannetje;

(vervolg van technische discussie op het draadje "Groepsinkoop Kisan SM-5")

Voordat je kramp in je fingers gaat krijgen, doe eerst even een controle of het rem-signaal goed is aangesloten en de SM-5 er (nog) mee werkt;

1. Stel de time-out van de SM-5 op 8 seconden. (zie handleiding, pagina 21, CANCEL van je knipperlichten ingedrukt houden en contact aan zetten)
2. Zet de knipperlicht naar links of rechts aan.
3. Controleer of het knipperlicht daadwerkelijk na 8 seconden uit gaat;
Ja: perfect, volgende stap 4.
4. De Auto-cancelling werkt, nu dus nog in combinatie met het remlicht-signaal;
Zet weer het knipperlicht aan, maar bedien dan de handrem en hou deze ten minste 10 of 12 seconden ingedrukt, voorbij de tijd die je in stap 3 gecontroleerd hebt.
De Auto-Cancelling zou dan niet moeten inschakelen (lees: knipperlicht blijft werken, TOTDAT je de rem los laat PLUS de ingestelde tijd (8 seconden in dit specifieke geval).

Als dat allemaal werkt, is het rem-signaal goed aangesloten wat dat betreft, en kan je de BrakeFlash programmering gaan instellen.

Ik ben benieuwd 8-)[/size]
Hoi Rob,

Dat ga ik doen, met de handleiding erbij...
Mijn unit is trouwens ge-update op 21 oktober 2009 zag ik zojuist.
Ik houd dit draadje op de hoogte van de ontwikkelingen a.s. weekeinde.

De groenten

Johan(netje)

Johannetje

Johannetje schreef: Hoi Rob,

Dat ga ik doen, met de handleiding erbij...
Mijn unit is trouwens ge-update op 21 oktober 2009 zag ik zojuist.
Ik houd dit draadje op de hoogte van de ontwikkelingen a.s. weekeinde.

De groenten

Johan(netje)
Hoi Rob,

Ik heb helaas nog niets uitgeprobeerd. Het gaat wel niet over motoren, maar heb mijn hond afgelopen zondag moeten laten inslapen.
Dat ging me niet in de kouwe kleren zitten en had even geen oren naar "motordingetjes"
Als ik nieuws heb zal ik dat zeker hier melden. Voor nu ff "sorry".

Groetjes
Johan
Inspector Gadget

Geen probleem, daar heb ik het volste begrip voor, natuurlijk!

Wij zijn met z'n allen zo'n beetje vrienden, kennissen en wellicht een "familie", en dan hoeft het niet altijd over een gezamenlijk hobby te gaan, wat mij betreft.

Sterkte met dit verlies, en respect dat je dit even laat weten, vind ik heel dapper en moedig.

Weet dat hoe vergankelijk het leven ook mag zijn, herinneringen zijn voor eeuwig, en de gedachtes zijn eindeloos.
Johannetje

dutchmidiman schreef:Geen probleem, daar heb ik het volste begrip voor, natuurlijk!

Wij zijn met z'n allen zo'n beetje vrienden, kennissen en wellicht een "familie", en dan hoeft het niet altijd over een gezamenlijk hobby te gaan, wat mij betreft.

Sterkte met dit verlies, en respect dat je dit even laat weten, vind ik heel dapper en moedig.

Weet dat hoe vergankelijk het leven ook mag zijn, herinneringen zijn voor eeuwig, en de gedachtes zijn eindeloos.
Hoi Rob,

Bedankt man. _004
Ik laat nog iets van me horen.

Greetz

Johan
HenkvanR
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hallo allemaal
eergisteren mijn SM-5 binnengekregen en vandaag even er in( -1100- ) geplaatst (fluitje van een cent). :D
Werkt meteen _004 en niet moeilijk nu van de week even de draad voor de remlichtfunctie monteren want het was zojuist verdraaid koud in de garage zelfs met de deur dicht.
[groet]
HenkvanR -1200-
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Heb nog even een vraagje over de Kisan.

Kan je de autocanceling ook uitzetten? Ik blijf nl die knipperlichten inschakelen. _001
Zümo XT

Inspector Gadget

@WildRipper;
Heb je het remlicht-signaal wel aangesloten op de Kisan module :?:
Dat remlicht-signaal gebruikt de Kisan module namelijk om de ingestelde time-out uit te stellen zolang je de rem bedient. :!:

En anders dan de instelbare time-out van 8, 30 of 45 seconden, kan je volgens mijn informatie die "auto-cancelling" niet uitschakelen.

:idea: De langste time-out instellen (45 seconden) en evt. een audio-indicator aansluiten? :idea:
Ik heb een piepert in de behuizing van beide spiegels geplaatst, parallel over de knipperlichten.
Wildripper

Tanx Dutchi, _004

Remmodule inderdaad niet aangesloten, die kerstverlichting(lees brakeflash) hoef ik niet.

De time out moet ik dan even op max zetten, moet wel even kijken hoe dat moet.
Ik heb het volgens mij in het boekje niet gelezen. Ga hem weer ff te voorschijn halen.
Zümo XT
Inspector Gadget

- Knipperlicht-knop LINKS indrukken en dan contact aan: 45 seconden
- Knipperlicht-knop RECHTS indrukken en dan contact aan: 30 seconden
- Knipperlicht-knop UIT indrukken en dan contact aan: 8 seconden

(pagina 21 van de handleiding ;) )

Ik raad je aan het remlicht signaal toch aan te sluiten op de Kisan SignalMinder, ook al gebruik je BrakeFlash niet, dan werkt de time-out functie veel beter samen met je rem-bediening.
Inspector Gadget

ehm, misschien dat het werkt; _001

(alleen) 12 volt permanent aansluiten op de remlicht-ingang van de Kisan module? :idea:
Dus géén remlicht-signaal, alleen 12 volt (wel ff eerst goed meten met een universeelmeter!)
Dan "denkt" de Kisan dat het remlicht aan is, en dus geen auto-cancelling doen.

Maar, dat zal je moeten uittesten.
(op eigen risico natuurlijk, hoewel ik denk dat er weinig kan misgaan)
Zou er wel een zekering tussen plaatsen voor de zekerheid, en 1 die je gemakkelijk los kunt halen.
Want, als je met de Kisan module aan de slag gaat (los halen, en later weer plaatsen), moet je die permanente 12 volt éérst loshalen voordat je de Kisan module los neemt of plaatst!
Wildripper

Hoi dutchi,

Ik ga het ff overdenken, en het een en ander ff proberen.

Grtn,

Jack
Zümo XT

Inspector Gadget

Heb het net ff getest, en lijkt prima te werken, geen time-outs meer.
Maar te langzaam om het hier neer te kalken ;)
Wildripper

Heb de autocanceling nu op max gezet, hier kan ik wel mee leven. Kijk het nog even verder aan. tanx voor de tips.
Zümo XT
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Ook ik heb me laten verleiden door Kisan en een SM 5 gekocht. Vandaag gekregen en ik moet zeggen super apparaatje, plug and play en een paar leuke features.
Ik deed het in eerste instantie voor de alarmlichten zodat ik niet elke keer die knop op het dashboard moet zoeken, maar de overige functies zijn ook top _004
HenkvanR
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Misschien een late reactie maar heb de SM-5 pas en zelf eerst wat uitgeprobeerd. Ik heb bij mij de remmodule gewoon aangesloten en eerst ook geactiveerd maar vind het niet prettig dat de richtingaanwijzers voor ook branden tijdens het remmen en daarom weer gedeactiveerd en de aansluiting gewoon laten zitten als ik nu rem gaan de richtingaanwijzers niet uit zolang ik de rem vasthoud. Dus gewoon aansluiten.
[groet]
HenkvanR -1200-
Mike Philippens

Ik heb er ook een besteld. Ik laat mijn ervaringen wel horen.

Hoe ziet de 'escort mode' er eigenlijk uit? Ik las iets dat als je de linker-knipperknop 4x achter elkaar indrukt, de alarmlichten in een ander patroon gaan knipperen. Werkt dat een beetje? Lijkt me wel handy voor het inhalen van een file; je valt dan meer op denk ik.

Inspector Gadget

Mike,

Waarschijnlijk doel je op pagina 31 :?:
https://www.kisantech.com/brochures/SM-inst-manual.pdf

Die escort-flash mode is helaas alleen beschikbaar voor de fietsen waarbij de knipperlicht-schakelaar een combinatie-schakelaar, oftewel aan 1 kant van het stuur.

Onze fietsen zijn de "dual handlebar", dus pagina 32, en helaas geen escort-flash.
(vier keer kort achter elkaar links heeft geen functie)

Maar, ik heb wel goed nieuws voor je;
Als je de alarm-lichten aanzet met links-rechts en dan de schakelaar op het dashboard krijg je wel een mode die erg sterk lijkt op escort-flash, de aan-tijd is langer dan "reguliere" alarm-lichten.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

dutchmidiman schreef:
Maar, ik heb wel goed nieuws voor je;
Als je de alarm-lichten aanzet met links-rechts en dan de schakelaar op het dashboard krijg je wel een mode die erg sterk lijkt op escort-flash, de aan-tijd is langer dan "reguliere" alarm-lichten.

Hoeveel handen heb je daar voor nodig.........................?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Inspector Gadget

Twee duimen voor het gelijktijdig indrukken van links-en-rechts, daarna 1 vinger voor de alarmlichten-schakelaar op het dashboard. (vrij keuze welke vinger dat mag zijn ;) )
Mike Philippens

dutchmidiman schreef:Twee duimen voor het gelijktijdig indrukken van links-en-rechts, daarna 1 vinger voor de alarmlichten-schakelaar op het dashboard. (vrij keuze welke vinger dat mag zijn ;) )
Kan toch ook 2 duimen en dan met je neus de dash-schakelaar? :lol:
Inspector Gadget

Niet verstandig, want dan loop ik het risico bij jou "klant" te worden als ik je handtekening zo lees, en ik ben juist zo blij dat ik al weer heel wat jaren ongeluk-vrij verblijf op deze aarbol :lol:

Pepper

Ongelezen bericht door Pepper »

Vorige week is de SM-5 van Kisan door de TNT bij mij afgeleverd. Ik hoopte dat ik een module met de nieuwste firmware zou hebben waardoor het probleem met het instellen van de remlicht-flash verholpen zou zijn. Helaas bleek dit niet het geval. Ook ik kreeg deze functie dus niet ingesteld. Althans, op mijn -1150- gaat hij dus standaard aan en moet je die functie dus uit zien te zetten.

In de procedure zoals aangegeven door Kisan (min van accu halen) om dit probleem te omzeilen had ik niet veel zin (reset instellingen, en alarm zien uit te krijgen). Daarop heb ik de normale procedure gewoon nagebootst met een contact vanaf de accu. Dit werkte perfect, en was dus zo gebeurd. Waarschijnlijk werkt dit ook voor de -1100-.

De procedure:
- Zorg dat de SM-5 goed geïnstalleerd is in zijn connector. Sluit de remlichtconnector nog niet aan.
- Zorg dat je een verbinding kunt gaan maken tussen de plus (+12v) van je accu en de remlichtconnector van de SM-5 d.m.v. een los elek. kabeltje.
- Let op: gebruik in de remlichtconnector van de SM enkel de middelste van de drie kleine contactjes. Scherm de buitenste twee in het contactje even af.
- Maak de verbinding tussen accu en de remlichtconnector.
- Zet het contact aan van de motor.
- Verbreek de verbinding tussen accu en de remlichtconnector.
- Maak en verbreek direct weer een verbinding tussen accu en de remlichtconnector. Herhaal dit 7 keer snel.
- Sluit de remlichtconnector van de SM-5 weer aan.
Yobotje

Pepper schreef:Vorige week is de SM-5 van Kisan door de TNT bij mij afgeleverd. Ik hoopte dat ik een module met de nieuwste firmware zou hebben waardoor het probleem met het instellen van de remlicht-flash verholpen zou zijn. Helaas bleek dit niet het geval. Ook ik kreeg deze functie dus niet ingesteld. Althans, op mijn -1150- gaat hij dus standaard aan en moet je die functie dus uit zien te zetten.

In de procedure zoals aangegeven door Kisan (min van accu halen) om dit probleem te omzeilen had ik niet veel zin (reset instellingen, en alarm zien uit te krijgen). Daarop heb ik de normale procedure gewoon nagebootst met een contact vanaf de accu. Dit werkte perfect, en was dus zo gebeurd. Waarschijnlijk werkt dit ook voor de -1100-.

De procedure:
- Zorg dat de SM-5 goed geïnstalleerd is in zijn connector. Sluit de remlichtconnector nog niet aan.
- Zorg dat je een verbinding kunt gaan maken tussen de plus (+12v) van je accu en de remlichtconnector van de SM-5 d.m.v. een los elek. kabeltje.
- Let op: gebruik in de remlichtconnector van de SM enkel de middelste van de drie kleine contactjes. Scherm de buitenste twee in het contactje even af.
- Maak de verbinding tussen accu en de remlichtconnector.
- Zet het contact aan van de motor.
- Verbreek de verbinding tussen accu en de remlichtconnector.
- Maak en verbreek direct weer een verbinding tussen accu en de remlichtconnector. Herhaal dit 7 keer snel.
- Sluit de remlichtconnector van de SM-5 weer aan.
Pepper, je bent een kanjer. Bedankt.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
Mike Philippens

dutchmidiman schreef:Niet verstandig, want dan loop ik het risico bij jou "klant" te worden als ik je handtekening zo lees
[offtopic]Nou...ik ben geen arts hoor...ik kan niet tegen bloed. De naam is meer een grap en slaat op het overheidsverleden van de RT en is een knipoog naar Rossi, The Doctor. Een Duitse doctor is een Artzt en als ie van de overheid is, een Notartzt. Door mij wil je niet geholpen worden als je in de kreukels ligt... ;) [/offtopic]
Inspector Gadget

[OffTopic] @Mike; Duidelijk _004 , weer een mysterie opgelost ;) [/OffTopic]

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”