Kisan SignalMinder SM-5

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Kisan SignalMinder SM-5

Ongelezen bericht door wil51 »

In de handleiding staat geen datum. Maar op sticker verpakking staat Mfg date Code: CSP- 01/01/05.
Hij zal toch niet van 2005 zijn????? Of Amerikaanse datumnotering 5 januari 2001. :roll:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In plaats dat ik (ook) ga lopen gokken, vraag ik het ff bij Kisan voor je na hoe het zit met de datum-code en BrakeFlash functie....
wil51

De handleiding die je kan downloaden heeft 36 pagina's waar de brake flash ook wordt beschreven hoe je die moet programmeren. Mijn handleiding is 24 pagina's.
Toch vreemd dat ik een oud type gekregen heb. Artowest had geen voorraad meer en ik moest wachten op de nieuwe voorraad.

ArtoWest heeft gelijk gereageerd op mijn e-mail. Ze gaan vragen stellen bij de importeur hoe het kan dat ze een oud type gekregen hebben.
Inspector Gadget

Ik gok er voorlopig op dat het 2005 is, want de Kisan SM-5 is volgens mij ooit in 2002 op de markt gebracht.
wil51

Je post gelijk met mijn edit van bericht. ArtoWest heeft meteen gereageerd. Dat is hoopvol.
Inspector Gadget

Je kunt, anders dan de productiedatum, verders weinig aan de buitenkant zien.
Bij de Kisan SM-5's wordt vaak ook een los velletje papier geleverd die, naast de handleiding, ook aangeeft welke software cq functies er in zit.

En de verpakking is volgens mij normaal gesproken verzegeld. Je hebt een schaar nodig om deze open te maken. ;)

Ik denk dat alleen Kisantech dit kan verbeteren, maar aan de andere kant, de verpakking is universeel, op het stickertje na, dus ik denk dat dit een feitelijkheid is, en pas echt "zichtbaar" wordt door het voorgenoemde papiertje danwel de handleiding.

En zelfs dan is het geen punt, Kisan heeft aangegeven dat als men problemen heeft met een SM-5, je deze kunt opsturen en dat zij dan er andere software voor je kunnen inzetten.

In hoeverre je dan iets kan zeggen over "oude" voorraad is maar hoe de doorverkopers kijken naar welke units ze hebben, hoe lang deze al weer op de plank liggen, of ze de oude voorraad goed bijhouden, etc, etc.

Kortom, geen punt.

Wel vervelend natuurlijk, als het jou unit betreft. ;)

Inspector Gadget

En de reactie van Kisan (meep, meep, dat is snel _004)

De datum op de verpakking is inderdaad in US-formaat, oftewel maand/dag/jaar, wanneer de unit geprogrammeerd is.
De bewuste unit heeft dus de software van 1 januari 2005, en toen bestond BrakeFlash nog niet, geeft Kisan aan.
Maar daar waren we ondertussen ook al achter. ;)
wil51

Ik kreeg ook de mail van Kisan. Ik had ook even contactformulier ingevuld. Gelijk doorgestuurd naar ArtoWest. Ik vind dat ik recht heb op een nieuwe. Anders gewoon volgens de wet, kopen via internet, binnen 7 dagen retour en geld terug.
wil51

Artowest reclameert bij de importeur en de importeur weer bij Kisan. Importeur vraagt zich waarom Kisan 6 jaar oude signalminders aan hun heeft gelevert. Vraag mij af wie de importeur is? Op website Kisan kan ik niet vinden. Als Dutchmidiman het niet weet, weet niemand het. :lol:
ArtoWest reageert wel steeds zeer snel op e-mail, meestal binnen een uur al. Deze ervaring ben ik niet gewend. Goed teken. Ze willen het graag oplossen is mijn indruk.
Inspector Gadget

Je kunt het Kisan altijd het beste zelf vragen wie hun distri is.

De "distributeur" cq. officiële dealer is voor de Benelux ene Moto 2000. (hmm, die naam met een jaartal, is dat een hint over de productie-data van hun verkochte produkten? geintje!)
https://www.kisantech.com/dealer_locator.php

Op de keeper beschouwt, een dealer zal een partij kopen, niet 1 stuks.
De R11xx serie is een al wat oudere motor, dus zo'n niet-OEM product zal niet gaan als de spreekwoordelijke warme broodjes, schat ik zelf in.
De kans dat een dealeRT per ongeluk een oudere versie van onderin de grote doos verkocht heeft, acht ik niet onwaarschijnlijk.
Vergeet niet, Kisan heeft enkele tientallen producten, en alleen al van de SignalMinder zijn er welgeteld (ff kijken....) 10 verschillende uitvoeringen.
En elke motormerk zo z'n onhebbelijkheden hebbende (tis net een mensch :lol:) kan ik mij voorstellen dat Kisan ene hele uitdaging heeft om al die modules tijdig van de laatste updates te voorzien (bijvoorbeeld via stock-rotatie, met alle kosten, etc, etc, van dien).
Want alleen Kisan kan de software van de SignalMinder updaten, ik heb het toentertijd specifiek gevraagd, omdat ik een aantal briljante ideeën voor ze had, maar hen het aan tijd en resources ontbrak.

Anyhoe, ik weet niet of er in dit specifieke geval iets te verwijten aan deze of gene.
Ultimo heeft een verkoper, dealer en distributeur een verantwoordelijkheid dit proberen in de gaten te houden, maar in de praktijk, met zoveel toeleveranciers, producten, merken, etc, bestaat er altijd een zeker risico.

Daarnaast, hoe ben je er achter gekomen over productie-datum, software-versie, etc?
Juist, (o.a.) via dit RT-forum.
Ik vraag mij af of de wederverkopers danwel de dealers danwel de distributeurs dit überhaupt wisten.

Maar, ik spreek liever geen waardeoordeel uit, alleen over en naar mijzelf.
Want vergissen is menselijk, per ongeluk is kwalijk, en opzettelijk is verwijtbaar, denk ik zo althans.

En belangrijker is dat het voor je wordt opgelost.
wil51

Moto 2000 verkoopt alleen nog de volgende types SM-1 , SM-3S , SM-3SV , SM-6 die voor speciale prijs van 109 euro nu verkocht worden. Dus is misschien de SM-5 als restpartij uit een donker hoekje van magazijn gekomen.
Als dit de leverancier van ArtoWest zou zijn.

Inspector Gadget

Voorheen verkocht Moto 2000 ook de SM-5, denk dat ze die niet meer op voorraad willen nemen, of zo. _001
Kisan apprecieert het niet, schat ik zo in, als een officiële dealeRT niet hun hele productengamma wilt gaan verkopen. ;)

Denk dat je met het donker hoekje redelijk dicht bij de waarheid zal zitten. _001

Je moet het maar zo zien, je hebt een speciale prijs, en daarvoor ietwat extra zorgen gekregen. :$

Hopelijk wordt het snel voor je opgelost.
wil51

Importeur reageert niet op de diverse e-mails die ArtoWest aan ze gestuurd heeft met de klacht. Ik heb inmiddels de signalminder naar ArtoWest retour gezonden.
ArtoWest vindt het heel vervelend dat importeur niet reageert op klachten.
Inspector Gadget

Slechte service van die importeur, zo te lezen! :O

Je mag verwachten van een importeur dat ze "tot het gaatje gaan" om een klant tevreden te stellen danwel om een klacht serieus aandacht te geven en oplossen.

Ik weet uit eigen ervaring dat als je zo'n module hebt en er problemen zijn, je zondermeer direct contact met Kisan kunt opnemen, en ze het altijd proberen tot jou tevredenheid op te lossen.

Wat ik probeer duidelijk te maken dat het merk KisanTech staat voor hun kwaliteit, en ik denk dat als Kisan verneemt van deze case, ze er serieus aandacht aan zouden geven.
Zo had Kisantech zeer waarschijnlijk voorgesteld hebben dat of de bewuste module teruggestuurd kon worden aan Kisantech zelf om de nieuwste software te laden, of dat ze een omruil voorstellen. (lees: ze sturen je een nieuwe module toe, met het verzoek om na ontvangst de oude module terug te sturen)
Hebben ze bij mij ook al eens gedaan in verband met de BrakeFlash herprogrammering.

Sterker nog, de eerder aangehaalde headlight modulator in een ander draadje zal door Kisan aangepast worden op mijn aanwijzingen.

Maar goed, daar ben jij ondertussen allemaal niet mee geholpen, en vindt ik het persoonlijk als "Kisan-voorstander", heel erg jammer!
wil51

Importeur heeft eindelijk gereageerd. Ze hebben ontdekt dat er inderdaad een nieuw type is. jaja die is er al een paar jaar hoor.
Die willen ze wel leveren maar daar moet ik een meerprijs voor gaan betalen. Wat mij betreft kan die importeur die Signalminder in zijn Oia steken. Ik zet de richtingaanwijzers nu weer zelf wel uit. :oops:
Wel, ik moet bekennen dat ik het vanmorgen weer eens vergeten was.
Inspector Gadget

Ik begrijp je reactie.

Een alternatieve oplossing is zgn. piëzo-piepers parallel over je knipperlichtlampen te plaatsen, dan hoor je dat je knipperlichten aan staan.

Heb ik ook gedaan omdat er vooralsnog geen Kisan knipperlicht oplossing bestaat voor de -1200-.
Nu is dat ook weer niet nodig, mits de knipperlichtautomaat van de -1200- goed is afgesteld op je persoonlijke voorkeur. :roll: ;)

wil51

Kisan SignalMinder SM-5

Ik heb wel Kisan ook een mail gestuurd. Benieuwd hoe zij reageren.
wil51

En de reactie van Kisan: _003

Wil,

We don't have any control over what a dealer stocks and ships to customer. I am sorry that you had to pay extra.

Andy
Inspector Gadget

Daarin heeft Kisan wel gelijk;
Kijk maar eens wat je bij (bijvoorbeeld)Wunderlich voor een Kisan betaald;
http://www.wunderlich.de/shopart/860022 ... echter.htm
(en er zijn wel meer voorbeelden te benoemen waar prijzen nogal, ehm, verschillen)

Het is de verantwoordelijkheid van de dealer om zijn voorraad actueel te houden, en daarin heeft een distributeur ook een verantwoordelijkheid.
Maar prijzen en dienstverlening kan een fabrikant niet afdwingen anders dan een ernstig gesprek met de beklaagde aan te gaan als er veel klachten geconstateerd worden.

M.i. valt Kisan in dit specifieke geval weinig te verwijten, anders dan dat ze zouden kunnen aanbieden om te bemiddelen (bij de distributeur) als het gaat om dienstverlening en service.

Het enige wat een fabrikant kan doen is een adviesverkoopprijs afgeven, elke andere bemoeienis met prijs e.d. is onwetmatig.

Prijs jezelf gelukkig dat je er nu achter gekomen bent, tijdig je geld terug krijgt, en niet na x-aantal maanden, dan is het vaak een moeizamere exercitie.

Maar ik begrijp je teleurstellingen volledig.
wil51

Net bericht van de leverancier. Importeur levert toch, na bemiddeling van ArtoWest, zonder meerprijs een nieuwe Kisan signalminder. Wachten tot Kisan Engeland het aan hun levert. Kan ongeveer 1,5 week duren. _004
Inspector Gadget

Nja, toch nog een redelijk uitkomst, hoewel het niet de schoonheidsprijs verdient. :(
PS: Waarschijnlijk bedoelen zij KisanTech US, want er is geen Kisan Engeland. ;)

wil51

Kisan SignalMinder SM-5

dutchmidiman schreef:Nja, toch nog een redelijk uitkomst, hoewel het niet de schoonheidsprijs verdient. :(
PS: Waarschijnlijk bedoelen zij KisanTech US, want er is geen Kisan Engeland. ;)
Mijn fout even in de war met de pyramid plastics uit Engeland. Net de Fenda met de post gekregen.
wil51

Weken lang aan het lijntje gehouden. Nu bericht van ArtoWest. Importeur kan Kisan niet meer leveren. Krijg dus mijn geld terug. :x
De importeur heeft er geen vertrouwen meer in dat de SM-5 geleverd gaat worden door Kisan.
De SM-5 staat ook niet meer op de website van de importeur Moto 2000. Vreemd omdat je de SM-5 nog wel bij Kisan zelf kan bestellen.
Als dealer wordt ook Wunderlich genoemd op de website van Kisan. Maar op website Wunderlich levert zoekopdracht Kisan niets op.
Inspector Gadget

Da's niet fraai! :(

Bij Wunderlich's website zal je niet zo snel merknamen vinden, maar dit is de Kisan;
wil51

dutchmidiman schreef:Da's niet fraai! :(

Bij Wunderlich's website zal je niet zo snel merknamen vinden, maar dit is de Kisan;
Dank je, mijn duits is niet zo geweldig. Op blinkerwaechter was ik nooit gekomen. ;)
Nog wel een e-mail naar Kisan gestuurd of de SM-5 echt niet meer gemaakt wordt. SM-5 staat nog steeds in webshop.
Inspector Gadget

Volgens mij wordt de gehele Signal Minder-reeks (zo'n 14 verschillende modellen) nog gewoon geproduceerd en is leverbaar. _001

Ik persoonlijk zou gaan twijfelen aan het woord van Moto 2000, een bedrijf waar meer mensen, ehm. variërende ervaringen mee hebben, om het netjes uit te drukken. :(
Aangezien ikzelf met hen geen enkele ervaring heb, zal ik dat hier verder ook niet aanhalen.

Met enige regelmaat bestel ik spullen direct bij Kisan, en ik krijg sterk de indruk dat Kisan niet snel stopt met een product.
Zo wordt hun headlight modulators ook al heel wat jaren gemaakt.
De SM-5 volgens mij al sinds 2002 of zo.

Ik schat in dat je bepaalde reacties kreeg om geheel anderen redenen. ;)

wil51

dutchmidiman schreef:Volgens mij wordt de gehele Signal Minder-reeks (zo'n 14 verschillende modellen) nog gewoon geproduceerd en is leverbaar. _001

Ik persoonlijk zou gaan twijfelen aan het woord van Moto 2000, een bedrijf waar meer mensen, ehm. variërende ervaringen mee hebben, om het netjes uit te drukken. :(
Aangezien ikzelf met hen geen enkele ervaring heb, zal ik dat hier verder ook niet aanhalen.

Met enige regelmaat bestel ik spullen direct bij Kisan, en ik krijg sterk de indruk dat Kisan niet snel stopt met een product.
Zo wordt hun headlight modulators ook al heel wat jaren gemaakt.
De SM-5 volgens mij al sinds 2002 of zo.

Ik schat in dat je bepaalde reacties kreeg om geheel anderen redenen. ;)
Ik ben net aan het bestellen bij Kisan. :D Toch nog wat goedkoper dan bij Wunderlich, tenzij ik pech heb dat de douane pakje er uit pikt. :shock: En ik weet dan zeker geen oud model te krijgen.
Volgens mij heeft Moto 2000 er gewoon geen zin meer in om de belofte na te komen met omruilen zonder bij betalen. Aan ArtoWest lag het niet. Zij hebben mij de mail doorgestuurd die zij van moto2000 kregen. Order wordt gecrediteerd aan ArtoWest omdat Kisan niet levert.
Inspector Gadget

Als je een oud model hebt, kan je die gewoon opsturen naar Kisan en zetten zij er nieuwste software in, dat doen ze graag voor je.
En vaak nog kosteloos ook, behalve de verzending, die moet je natuurlijk zelf betalen. ;)

Kisan niet levert is de grootste Oia die ik ooit vernomen heb.
Sorry hoor, ik heb moeite met bedrijven die weer naar andere bedrijven wijzen, dan is dat in mijn optiek zeer onprofessioneel en onbekwaam.

Maar goed, ik denk dat we wederom een les kunnen leren;
Als het er te goed uitziet, is het ook vaak zo.

En als je niet oppast, wordt het uiteindelijk wél een dure oplossing. ;)
wil51 schreef:
dutchmidiman schreef:....

Dank je, mijn duits is niet zo geweldig. Op blinkerwaechter was ik nooit gekomen. ;)
Een paar berichtjes eerder had ik deze link ook al aangehaald... _001

Maar, laten we vooral weer terug gaan naar het nut en de functies van deze oplossing. ;)
wil51

Het nut is wel duidelijk. Weer paar keer vergeten richtingaanwijzer uit te doen. :roll:
Hoe ik toch verwend werdt door mijn oude K75 dat dat vanzelf uitgaat. :lol:
Gelukkig nu al bericht van Kisan dat status is changed to awaiting shipping. Bestelling is dus geaccepteerd. Twijfel nog over gebruik running lights. Heb altijd idee dat niet alerte weggebruiker denkt dat ik toch van richting wil veranderen. Ik heb het vroeger wel gebruikt (van safety lights) maar toch weer uitgezet. Maar ik rij in de spits op drukke weg. Ik wil toch wel goed zichtbaar zijn.
Inspector Gadget

Ikzelf heb nimmer met runninglights gereden omdat ik dat iets te G.ldwing-achting vindt, maar dat is mijn mening natuurlijk. ;)
Naast het feit dat mijn piëzo-pieperts constant mee gingen "tikken", aangezien die runninglights via modulatie gedaan wordt.
En het feit dat ik achter hele goed led-lampen gebruikte, dat scheelt ook een hoop in je profiel. (aan de achterzijde)

Maar bij een standaard 850 ~ 11xxRT is het achterlicht in mijn optiek ruim onvoldoende, het is een gloeiende spijker, serieus.
En in zo'n situatie zou ik runninglights wellicht wel overwegen.

Bij jou 850RT heb je een goede koplamp met H7's (a la R1150RT) zo te zien, dus jou profiel aan de voorzijde zal goed zijn, verwacht ik.

Aan de andere kant, de runninglights helpen ook (enigszins) je zij-profiel te verbeteren.

De meeste vierwielige zijn onderhand wel gewend aan runninglights, me dunkt.
Je ziet het wel vaker, al dan niet op geïmporteerde voertuigen.

Je moet maar zo denken, het zit er op, en is een kwestie van in- of uitschakelen, met 2 verschillende intensiteiten.
Sommige mensen moeten betalen voor een aparte module voor alleen puur die ene functie, bij de Kisan zit het standaard ingebouwd en heb je de mogelijkheid het naar eigen inzicht (en smaak) te gebruiken.

De beste test in mijn optiek is het kijken naar de motor in wisselende omstandigheden, zoals terwijl de zon pal in je gezicht staat;
Soms zie je echt verschil (pas) in de zichtbaarheid op grotere afstanden.
Of 's avonds en dan ook afstand nemen en naar de motor kijken, valt het genoeg op in het donker en bij "reguliere" straatverlichting en/of het overige verkeer? _001

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”