Super ding.
Brake flash functie gebruik ik niet en heb ook niet geprobeerd om deze te activeren.
Activeren van de alarmlichten is ok super als je veel file rijd zoals ik (dagelijks)
Apparaat is zijn geld waard!!

Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Klopt, dat is een Europese regelgeving, en aangezien de Kisan een US product is, worden zij niet bezwaard door dergelijke regeltjessanderh schreef:..... Als een van de knipperlichtjes niet goed aangesloten is (draadje zat los) gaat je knippelicht niet sneller knipperen. Dus je wordt niet gewaarschuwd ..
Hallo Menno, de SignalMinder is hooguit 2e hands in Nederland te koop. Via Amazon heb ik het destijds gedaan, betrouwbaar en traceerbaar.Moose schreef:Hallo allemaal,
Is de Signalminder ergens in NL te koop of alleen via bv Amazon te bestellen ?
Hoor graag van jullie.
Groet Moose (Menno)
Verassing! Was mij niet bekend.Mike Philippens schreef:Deze winkel heeft ze anders wel te koop.
Hoe staat jouw auto-cancel? Misschien heeft dat er wat mee te maken.Pieter schreef:Ik weet niet wat het voor gaande probleem is maar ik moet de alarm lichten ééécht zelf uitzetten.
Ik dacht ook al zoiets. Zou dan wat contactspray kunnen helpen? Of een keer die hele klomp van het stuur halen om te kijken of ik erbij kan. Zou zomaar vies kunnen zijn.Dutchmidiman schreef:Als door contact-dender (de afstand tussen de contacten is door jaren gebruik of vuiligheid, te kort waardoor "spontaan" contact gemaakt wordt zonder dat jij de schakelaars gebruikt op dat moemtn) heel even contact gemaakt wordt, is dat voor de Signal Minder module (die electronisch werkt) het signaal om de knipperlicht weer uit te schakelen?
Als je de alarm-lichten schakelaar op het dashboard gebruikt, dan moet je deze eerst uitzetten en dan op cancel drukken, althans, bij mijn SignalMinder.Mike Philippens schreef:.....Hoe staat jouw auto-cancel? Misschien heeft dat er wat mee te maken.Pieter schreef:Ik weet niet wat het voor gaande probleem is maar ik moet de alarm lichten ééécht zelf uitzetten.
Het is de vraag of contact-spray wel dicht genoeg op de contacten zelf kan komen, het zou mij niet verbazen als e.e.a. is afgeschermd.Mike Philippens schreef:.....Ik dacht ook al zoiets. Zou dan wat contactspray kunnen helpen? Of een keer die hele klomp van het stuur halen om te kijken of ik erbij kan. Zou zomaar vies kunnen zijn.Dutchmidiman schreef:Als door contact-dender ...
Ja, dat snap ik. Maar ik heb het over de specifieke Kisan functionaliteit van het activeren van de alarmlichten via de beide knoppen. Dan gaan de alarmlichten aan, en bij mij cancellen ze dan vanzelf weer na 45 seconden. Ik zal het morgen nog even timen, maar het voelde aan als dezelfde time-out die ik voor de raw heb ingesteld.dutchmidiman schreef:Als je de alarm-lichten schakelaar op het dashboard gebruikt, dan moet je deze eerst uitzetten en dan op cancel drukken, althans, bij mijn SignalMinder.
Ik gebruik zelf de alarm-lichten nooit, dus ik zou dat ook ff moeten uittesten.Mike Philippens schreef:.... ik heb het over de specifieke Kisan functionaliteit van het activeren van de alarmlichten via de beide knoppen....bij mij cancellen ze dan vanzelf weer na 45 seconden.
De versie-nummer staat op de verpakking (onderaan/onderkant van de bult) of op het gele papiertje wat er vaak bij zit.Mike Philippens schreef:.... kijken of ik een versienummer kan vinden....
Je kunt contact-dender wel proberen te meten, door middel van een ohm-meter (of piepert) en dan voorzicht met je wijsvinger op de schakelaar duwen.Mike Philippens schreef:.... Die schakelaar zal ik wel eens bekijken....
Pieter schreef:Hoi,
Voor het uitzetten van de alarm lichten moet ik gebruik maken van de bstaande cancel knop.
Ik heb dus geen auto cancel aanstaan.
groetjes
Pieter
Roelof schreef:Hoi,ksimon schreef:Veel te vaak vergeet ik mijn richtingaanwijzer uit te schakelen. Naar het verder kijken op allerlei vrij duur gadgets heb ik wat mij betreft zelf een goed en goedkopere oplossing bedacht.
Ik heb op ebay het volgende gevonden, wel iets kostbaarder dan jou oplossing ( dat is het al gauw)
http://cgi.ebay.nl/Automatischer-Blinke ... otohosting
Dit is een printplaatje wat er voor zorgt dat je niet zelf iedere keer je richting aanwijzer terug hoeft te doen.
Blijkbaar houdt ie ook rekening ermee als je stilstaat want dan blijft ie "blinken" volgens de site.
Wellicht iets om te proberen ?
Ik heb gisteren het remlicht aangekoppeld en meteen de Kisan relais verplaatst (anders ging het klepje niet meer goed dicht).Tevens heb ik nog even expliciet gekeken naar het auto-cancellen van de alarmlichten en dat doet ie toch niet. Wel raar, ik zou toch zweren dat ie laatst in de file ineens weer uit was. Zal wel de opkomende dementie zijn.dutchmidiman schreef:@ Mike;
Heb de alarmlichten aan gezet via RAW links & rechts, en geen auto-cancelling bemerkt, ze bleven maar gaan![]()
Als bij jou installatie het elke keer na 45 seconden uit gaat (dus reproduceerbaar), dan zou ik een probleem vermoeden met de Kisan module.
Alarmlichten behoren m.i. niet te auto-cancellen, en dat is in ieder geval bij mij niet het geval.
Johannetje schreef:Beste allemaal,
Enige late reactie van mij.
De signalminder aangesloten en alles ijkt perfect te werken.
Ik kan mijn knipperlichten in drie lichtintensiteiten aansluiten, autocanceling op 3 tijdblokken, alarmlichten door tegelijk de twee knipperlichten in te drukken en een snel knipperlicht signaal door iets langer de schakelaar vast te houden en als laatste dezelfde schakelaar indrukken is tevens canceling van het knipperlicht.
Ik heb mijn rem niet aangesloten...
Volgens mij werkt het zo toppie !!
groetjes
Johan
Ik vind de brakeflash juist een prettige optie wat betreft verkeersveiligheid. Je remt niet de hele tijd, en iemand die achter me reed zei dat de achterkant (en dan vooral de verlichting) op de RT met al die koffers een beetje een zwart gat is. Die koffers vallen eerder op. Dus als je remt, gaat er een pitje aan, die vooral overdag (en in de zomer helemaal) nauwelijks opvalt. Nou kom ik zelf niet vaak op de snelweg (in de spits) maar ik vind het maar wát fijn dat niemand meer kan zeggen dat ie niet in de gaten had dat ik remde. Want dan zat ie gewoon de andere kant uit te kijken.Roelof schreef:Daarom heb ik hem aangesloten, wel ff brake flash uitzetten want dat vind ik te veel "kermis"
Ik had de indruk dat als de brake flash aanstaat dat dan ook aan de voorkant de knipperlichten snel knipperen of zit ik er naastMike Philippens schreef:Ik vind de brakeflash juist een prettige optie wat betreft verkeersveiligheid. Je remt niet de hele tijd, en iemand die achter me reed zei dat de achterkant (en dan vooral de verlichting) op de RT met al die koffers een beetje een zwart gat is. Die koffers vallen eerder op. Dus als je remt, gaat er een pitje aan, die vooral overdag (en in de zomer helemaal) nauwelijks opvalt. Nou kom ik zelf niet vaak op de snelweg (in de spits) maar ik vind het maar wát fijn dat niemand meer kan zeggen dat ie niet in de gaten had dat ik remde. Want dan zat ie gewoon de andere kant uit te kijken.Roelof schreef:Daarom heb ik hem aangesloten, wel ff brake flash uitzetten want dat vind ik te veel "kermis"
Zo hou ik op de snelweg bij het wisselen van rijbaan ook even de knipperknip ingedrukt zodat ie even snel knipperd. Allemaal om het wat extra op te laten vallen.
Niet aankomen: volgens mij de aansluiting voor de computer van Herr BMW, draadje dat jij nodig hebt gewoon bij het achterlicht zelf aftakken!!wil51 schreef:Kison is binnen en na een gevecht met de steun om die te verwijderen, welke ik heb gewonnen, zit de Kison mooi op zijn plaats. Ook ruimte voor de stekker remlicht nu die steun weg is.. Deze heb ik nog niet aangesloten. Ik zie in het kontje draden lopen naar een rond stekkerblok. Is dit de aansluiting voor rem/achterlicht? Wil niet in een of ander system van de abs per ongeluk wat verknallen. Anders maar de methode van dutchmidiman om op de fitting remlicht een draad te solderen.
Ik dacht al dat dit de veiligste manier was.Baird schreef:Niet aankomen: volgens mij de aansluiting voor de computer van Herr BMW, draadje dat jij nodig hebt gewoon bij het achterlicht zelf aftakken!!wil51 schreef:Kison is binnen en na een gevecht met de steun om die te verwijderen, welke ik heb gewonnen, zit de Kison mooi op zijn plaats. Ook ruimte voor de stekker remlicht nu die steun weg is.. Deze heb ik nog niet aangesloten. Ik zie in het kontje draden lopen naar een rond stekkerblok. Is dit de aansluiting voor rem/achterlicht? Wil niet in een of ander system van de abs per ongeluk wat verknallen. Anders maar de methode van dutchmidiman om op de fitting remlicht een draad te solderen.