R850RT Wat is een juiste prijs?

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Wally 42
Type: R1200RT
Bijz: Ex KLPD
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Helder

R850RT Wat is een juiste prijs?

Ongelezen bericht door Wally 42 »

Hallo allen,

Na ruim een jaar met veel plezier te hebben gereden op mijn 850 is het weer tijd voor een ander project.
Daarom wil ik mijn fiets verkopen alleen vroeg ik mij af wat is nou een redelijke prijs voor een ex KLPD machine.
Zij is inmiddels omgebouwd naar een burgeruitvoering en is in prima staat moet alleen een kleine beurt hebben.
In het afgelopen jaar is ze aardig gepimt zoals smoke knippers, rvs oliekoelerrooster, led knippers, nieuwe accu,
nieuwe voorband, topkoffer, stripping, kroonplaatsticker, rvs inbussen, alle bouten vervangen door nieuwe, ect ect.
Nu vind ik dat leuk het prutsen aan een motor en wil dan ook een schade of verwaarloosde of weer een ex KLPD machine kopen
en dan die weer opknappen.
Nu hoef je het voor het geld niet te doen we weten alllemaal dat het een dure hobby is maar het zoeken en speuren en vervolgens
weer opnieuw opbouwen vind ik nu eenmaal leuk.
Vandaar mijn vraag wat zou nu een redelijke prijs zijn voor mijn RT?.
Alvast bedankt voor julli meningen oja ze heeft inmiddels 102000KM op deze aardkloot rondgereden.
Ik plaats een paar foto's erbij zodat jullie een indruk hebben.

Mvg Peter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: R850RT Wat is een juiste prijs?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Hij ziet er in ieder geval schitterend uit Peter! _004

Ik zou zeggen kijk even op Marktplaats....daar staan er een paar.
_oo_
Wally 42

Berrybeer schreef:Hij ziet er in ieder geval schitterend uit Peter! _004

Ik zou zeggen kijk even op Marktplaats....daar staan er een paar.
_oo_
Ja dat weet ik maar die prijzen lopen zo uiteen van onrealistisch tot weeggeef als je begrijpt wat ik bedoel.

Peter
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Maar daar kun je dus juist jouw prijs uit destileren. Vergelijk jouw motor met die anderen en houdt de kwaliteit enz daarbij in de gaten. Echter, het enige wijzer wat je daaruit wordt, is eigenlijk hooguit de vraagprijs die gehanteerd wordt. Het hangt helemaal van jezelf af wat je wilt. Moet je hem snel kwijt dan zul je een relatief lage vraagprijs moeten plaatsen en dan de reaties afwachten. Dan zul je, als het op onderhandelen aankomt, ook nog moeten meegaan met de biedingen. Heb je alle tijd of hoef je er niet perse vanaf, dan vraag je gewoon de prijs wat ´ie in jouw ogen waard is, zonder veel in prijs te gaan zakken.
In ieder geval wens ik je succes met de verkoop. Hij ziet er harstikke goed uit!
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Is dat een koplamp van een 1150? Mijn 850 (ex-pliesie) heeft een andere (1100RT lamp). Van welk jaar is ie?

Probleem met prijzen is een beetje 'wat de gek ervoor geeft' natuurlijk. Jong-tweedehands motoren hebben vaak een prijs die overeen komt met de restwaarde zoals de verzekering aangeeft, maar de oudjes wordt (lijkt het) wel steeds duurder. Als je bv ziet wat men nog wil hebben voor een R80GS...soms nog wel €4000! Echt helemaal te dol natuurlijk. Ja, als je er steeds weer nieuwe dure dingen op zet, kost het je een bak met geld, maar gouden vloerbedekking maakt jouw huis ook niet meer waard. Voor jou wel, maar voor een koper niet noodzakelijkerwijs.

Ik ben mijn beestje voor €2400 gekocht, en dat was een prima prijs. Hij was al een tijdje niet gepoetst, en inmiddels heb ik wel eea eraan gedaan. Net als jij omgebouwd naar duozit, topkoffer, veren gereviseerd enzo. Laats ook een stel (2de hands) velgen (weer spaak) gekocht. Puur kostmetisch; de oude waren erg lelijk geworden en die zijn inmiddels verkocht aan een knutselaar. Maar wat dagwaarde betreft is ie momenteen nog maar iets van €1800 waard. Ik verkoop 'm niet voor dat bedrag, omdat ik inmiddels heb ervaren dat ie motorisch nog prima in orde is, dus ik kan er nog lang van gaan genieten. Ik rij 'm dan liever op, of totdat ik vind dat ik mijn investering 'eruit' heb.

Ik denk dat je inderdaad moet kijken naar wat er voor vergelijkbare motoren wordt gevraagd op MP, en dat naast je eigen lijstje houden van wat je er allemaal aan gedaan hebt. Afschrijven doe je sowieso. Jij weet zelf hoe ie motorisch is. Kmstand zegt wat dat betreft niets. Die van mij heeft 147k erop staan en lust niet eens olie. Dat blok is dus nog dik in orde. Het belangrijkste zou ik zo zeggen. De rest is plastic en luxe... ;)
Wally 42

Staat inmiddels op MP.
http://link.marktplaats.nl/316171592" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijken of het wat wordt

peter
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Een nette advertentie Peter. Het lijkt me een redelijke prijs. Zeker hier geldt: een liefhebber zal er zeker op in gaan. Zo rijdt er geen 2e rond: topkuip van een 1150 en zeer netjes onderhouden en relatief weinig kms. Iemand die goedkoop een 97' er ex overheid wil kopen kan dat, maar dan ziet ' ie er bv uit zoals op mijn avatar ...een wereld van verschil.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Waarom zet je hem ook niet op dit forum onder koop- verkoop?
Bewezen is dat het best rap gaat hier.

[groet]
Jos
Wally 42 schreef:Staat inmiddels op MP.
http://link.marktplaats.nl/316171592" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijken of het wat wordt

peter
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Wally 42

[quote="Jos WRSM"]Waarom zet je hem ook niet op dit forum onder koop- verkoop?
Bewezen is dat het best rap gaat hier.

[groet]
Jos

Je hebt gelijk Jos heb nu de knoop doorgehakt en dan moet het maar meteen goed ook.
[groet]
Peter
Mike Philippens

Paul cr schreef:Iemand die goedkoop een 97' er ex overheid wil kopen kan dat, maar dan ziet ' ie er bv uit zoals op mijn avatar ...een wereld van verschil.
Maar dat is alleen het uiterlijk, wat voor een paar honderd € is op te lossen. Dat hoeft echt geen vermogen te kosten. Het belangrijkste is de motor; die moet goed zijn. Zonder hier een prijsdiscussie te willen starten, vind ik het erg veel geld voor een motor van 12 jaar oud. De dagwaarde is nu rond de €1800, dus het dubbele is aardig hoog. Zoals ik al eerder opmerkte, zijn 'oude' motoren op MP vaak erg duur. De verhouding met motoren die tot ongeveer 6 jaar oud zijn is zoek. Tot ongeveer 6 jaar loopt de 2de handsprijs redelijk gelijk op met de restwaarde, om daarna volledig scheef te gaan. Of dat terecht is weet ik niet. Maar typisch vind ik het wel.
lange Jaap

Ongelezen bericht door lange Jaap »

Het is maar waar je voor gaat; leeftijd of km. stand, ik vind wel dat er veel gevraagd wordt voor een oude fietsen met veel km.
Zelf ben ik gelukkig in het bezit gekomen van een -1100- met maar 15000 km op de klok en vind dat ik hem voor een leuke prijs heb (E3500,-).
De motor is wel van 1996 dus dagwaarde een pijp drop.
Als ik dan weer met mijn vinger langs de remschijven voel en voel er geen randje of niks aan dan denk ik dat ik het toch niet verkeerd gedaan heb....
Mike Philippens

lange Jaap schreef:Het is maar waar je voor gaat; leeftijd of km. stand, ik vind wel dat er veel gevraagd wordt voor een oude fietsen met veel km.
Zelf ben ik gelukkig in het bezit gekomen van een -1100- met maar 15000 km op de klok en vind dat ik hem voor een leuke prijs heb (E3500,-).
Dat is inderdaad een koopje. Leeftijd en/of kmstand zeggen op zich niet veel. Het is het verband daartussen én de staat van de motor. Als ik naar die van mij kijk, is ie blijkbaar altijd goed behandeld. Hij gebruikt bijvoorbeeld nauwelijks olie en dat is niet verkeerd als ie er 147K op heeft zitten. En als ie dan nog steeds met één druk start en gewoon goed loopt, zitten er denk ik nog heel veel km's in. Maar eentje die maar 15k in 12 jaar heeft gereden is alsof je een nieuwe motor koopt natuurlijk.

Maar uiteindelijk (en daarom wilde ik geen prijsdiscussie starten over deze motor) is het een kwestie van wat de koper er voor over heeft. Ik vond wat ik voor mijn motor betaald heb een mooi bedrag en ben daar nog steeds tevreden over. En daar gaat het om. En ik denk ook dat jij met jouw RT ook veel plezier gaat beleven. De prijs doet er dan niet meer toe denk ik.
Ollie850

Ongelezen bericht door Ollie850 »

CIMG0735.jpg
Zijn die stickers op de kuip ergens te koop??
Misschien ook nog in div. kleuren??

Groetjes Martien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Ollie850 schreef:
CIMG0735.jpg
Zijn die stickers op de kuip ergens te koop??
Misschien ook nog in div. kleuren??

Groetjes Martien.

De locale signmaker kan ze vast voor je snijden (in iedere kleur die je wenst)

[groet]
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Wally 42

http://www.boxerbox.de/index.html?aufkl ... saetze.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
[groet] Peter
Ollie850

Ongelezen bericht door Ollie850 »

Dank u groet Martien.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”