
Sensoren zijn van de velg, bovenste is van achterwiel.

Voorzichtig met een scherp mes de zijkanten insnijden waar je de contouren ziet van de batterij. (niet te diep)


Nu met een kleine schroevendraaier het zwarte vulmiddel weghalen. Het ijzeren lipje op de batterij zit vastgemaakt, op 1 of andere manier
 , even de schroevendraaier schuin houden, in de lengte richting van het lipje, en met een klein hamertje los tikken. Onderste lipje loopt in dezelfde richting als de bovenste maar dan zit deze aan de andere zijde. Voorzichtig aan deze kant de batterij omhoog halen met je schroevendraaier en weer los tikken.
 , even de schroevendraaier schuin houden, in de lengte richting van het lipje, en met een klein hamertje los tikken. Onderste lipje loopt in dezelfde richting als de bovenste maar dan zit deze aan de andere zijde. Voorzichtig aan deze kant de batterij omhoog halen met je schroevendraaier en weer los tikken.Even de boel stofvrij maken en de randen ontvetten. Lipjes alvast even terug buigen ,batterijen erin, lipjes weer een keer terugbuigen als dat nodig is en vulmiddel erin. Koop wel goede batterijen anders ben je volgend jaar weer bezig.


De beste man op YouTube zei dat ze niet gestest konden worden. Wat natuurlijk jammer zou zijn omdat ze na het plaatsen van het rubber niet meer zo makkelijk bereikbaar zijn. Ik heb wel een manier gevonden. De sensoren worden namelijk geactiveerd bij een bepaalde snelheid van de wielen. Dit kan je simuleren door de sensor aan een boormachine vast te maken. Zet het contact van de motor aan en de BC druk je naar de bandendruk. Laat de boormachine draaien en als de sensor werkt zal je een druk zien van 0,0 bar. Natuurlijk wel even wachten met testen totdat het hulpmiddel is uitgehard en zet de sensor goed vast met tie wraps.
Hopelijk heb ik iemand geholpen om wat geld te besparen. Have fun.




