nieuw hier: Lange Jaap
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
nieuw hier: Lange Jaap
Hallo, ik ben dus Jaap en lang wat de keuze in motoren enigzins beperkt maar bij BMW toch een goed passende fiets gevonden; een R1100RS van 1996.
Heb met veel plezier op deze fiets gereden en het bxergevoel mogen ervaren en dat smaakt naar meer.
Ik ben bezig met een R1150RT met 157000km op de klok, wel in een prachtstaat maar ben er nog niet uit of dit nu wel zo verstandig is...
Ik sleutel zelf aan mijn motor en heb o.a. de koppeling vervangen en de hallgeverplaat.
In het dagelijks leven ben ik monteur bij een Mercedes dealer dus wel gewend aan het betere sleutelwerk.
Ik heb nu al een hoop plezier van dit forum dus denk dat je me vaker gaat tegenkomen....
Groetjes, Jaap.
Heb met veel plezier op deze fiets gereden en het bxergevoel mogen ervaren en dat smaakt naar meer.
Ik ben bezig met een R1150RT met 157000km op de klok, wel in een prachtstaat maar ben er nog niet uit of dit nu wel zo verstandig is...
Ik sleutel zelf aan mijn motor en heb o.a. de koppeling vervangen en de hallgeverplaat.
In het dagelijks leven ben ik monteur bij een Mercedes dealer dus wel gewend aan het betere sleutelwerk.
Ik heb nu al een hoop plezier van dit forum dus denk dat je me vaker gaat tegenkomen....
Groetjes, Jaap.
Re: nieuw hier: Lange Jaap
Van Harte welkom op het forum en veel veilige km toegewenst.
- boetsch1
- 2024
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Hallo Jaap, ten 1e welkom en ik heb zelf in september 2009 en 1150rt uit 2004 met 162000km op de klok gekocht, ik kon wel bij de dealer de onderhouds historie terug zien en de oude eigenaar had voornamelijk woon-werk verkeer gereden met 200 km per dag.
Ook wisten divese BMW eigenaren mij te vertellen dat de motor dan pas net ingereden is
Succes met de keuze.
Groet Peter uit Leiden
Ook wisten divese BMW eigenaren mij te vertellen dat de motor dan pas net ingereden is
Succes met de keuze.
Groet Peter uit Leiden
Geniet nu, het is later dan je denkt.
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
Hoi Jaap,
Welkom hier. Die R1150RT waar je mee bezig bent, toevallig een grijze uit Enkhuizen?
Gr Pierr
Welkom hier. Die R1150RT waar je mee bezig bent, toevallig een grijze uit Enkhuizen?
Gr Pierr
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
hoi jaap,
welkom hier !
mijn 1150 heeft nu zo'n 110dkm gedraaid en loopt goed
gr
peter
welkom hier !
mijn 1150 heeft nu zo'n 110dkm gedraaid en loopt goed
gr
peter
R1200GSA 2010
- Walter
- Erelid
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Hoi Jaap,
Welkom hier,'
Veel plezier van je RT; dat je er maar "lang" van mag genieten
Ik roep showen maar op het RT Treffen
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Welkom hier,'
Veel plezier van je RT; dat je er maar "lang" van mag genieten
Ik roep showen maar op het RT Treffen
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

Ja Pierr, die grijze uit Enkhuizen maar het is hem niet geworden..
Ga morgen mijn R1100RT uit 1996 halen met 15000km op de klok.
Kon hem niet laten staan en de prijs was een stuk lager als van de r1150.
Hij is blauw van kleur en is van een oud mannetje geweest en heeft altijd binnen gestaan.
(ik heb hem ook rechtstreeks van het oude mannetje dus geen onzin)
Ik ben er blij mee, foto volgt.
Groetjes, Jaap.
Hij is blauw van kleur en is van een oud mannetje geweest en heeft altijd binnen gestaan.
Groetjes, Jaap.
Hoi Jaap, Welkom! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet...De motor, niet dat mannetje...
Groet, J@n.
Groet, J@n.
Hoi,Jaap van harte welkom en vele veilige km gewenst door het oudste lid
karelbiker 71
karelbiker 71
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Hi Jaap
[welkom]
Gefeliciteerd met je aankoop van je
eb wellicht zien we je ook op het RT Treffen
Jos
[welkom]
Gefeliciteerd met je aankoop van je

Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Heb me idd ingeschreven voor het motortreffen, vrouwlief stond erop dat ze mee ging dus ook opgegeven.
Heb de lijst bekeken en volgens mij hoef je je standaardplaat nieteens mee te nemen, je komt toch het parkeerterein niet op!
Erg leuk en ben ook erg benieuwd.
Groetjes, Jaap en Diana
Heb de lijst bekeken en volgens mij hoef je je standaardplaat nieteens mee te nemen, je komt toch het parkeerterein niet op!
Groetjes, Jaap en Diana
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Leuk Jaap en Diana
van harte welkom en net wat je zegt; er zit niks anders op dan je motor ook thuis te laten
:lol:
Jos
van harte welkom en net wat je zegt; er zit niks anders op dan je motor ook thuis te laten

Jos
lange Jaap schreef:Heb me idd ingeschreven voor het motortreffen, vrouwlief stond erop dat ze mee ging dus ook opgegeven.
Groetjes, Jaap en Diana
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Jaap,
Natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop. Ik verkeer in een vergelijkbare situatie, een RT uit 1997 met 37000 km. Notten In Brunssum adviseerde na een aankoopcontrole het benzinefilter te vervangen, omdat deze filter heel lang ongebruikt in de tank heeft gelegen, waar altijd bezinksel voorkomt. Ook attendeerde hij me op de hoofdremcilinder die rechts op je stuur zit. Hij voorspelde me dat die, omdat hij lang ongebruikt was (of HEEL weinig gebruikt was) zou gaan lekken omdat de afdichtingsrubbers van de cilinger zouden gaan lekken omdat ze door weinig gebruik uitdrogen. En inderdaad, enkele weken later was het zover. Hij lekte. En weet, dat in de remvloeistof een soort alkohol zit, die je lakwerk van de kuip, die eronder zit, onherstelbaar kan beschadigd. Een rivisiesetje kost een tientje of 5. Moet het er wel nog ingebouwd worden.
Veel veilige kolometers.
Gr
Jos BMW
Natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop. Ik verkeer in een vergelijkbare situatie, een RT uit 1997 met 37000 km. Notten In Brunssum adviseerde na een aankoopcontrole het benzinefilter te vervangen, omdat deze filter heel lang ongebruikt in de tank heeft gelegen, waar altijd bezinksel voorkomt. Ook attendeerde hij me op de hoofdremcilinder die rechts op je stuur zit. Hij voorspelde me dat die, omdat hij lang ongebruikt was (of HEEL weinig gebruikt was) zou gaan lekken omdat de afdichtingsrubbers van de cilinger zouden gaan lekken omdat ze door weinig gebruik uitdrogen. En inderdaad, enkele weken later was het zover. Hij lekte. En weet, dat in de remvloeistof een soort alkohol zit, die je lakwerk van de kuip, die eronder zit, onherstelbaar kan beschadigd. Een rivisiesetje kost een tientje of 5. Moet het er wel nog ingebouwd worden.
Veel veilige kolometers.
Gr
Jos BMW
- Ralph Romein
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Hallo Lange Jaap, welkom op het forum. Een 1100RT, fijne fiets. Ik heb in de wandelgangen vernomen dat je uit Alphen aan de Rijn komt. Da's nou toevallig, ik ook
Mvg, Ralph

Mvg, Ralph
Mvg, Ralph Romein

-
- Type: R1200RT
- Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hallo Jaap ,
Allereerst gefeliciteerd met je goede keuze , een RT is gewoon een goede en fijne fiets , ik heb alle voorgaande RT's
gehad en met heel veel plezier bereden , in totaal heb met de huidige R1200RT en de voorgaande fietsen bij elkaar
zo'n 130.000km gereden en de grootste reparatie was een kapotte accu , buiten het normale onderhoud om .
Moet wel zeggen , dat ik bij de eerste beurten meteen volsynthetische olie ben gaan gebruiken , een 10W50 van eerst
Castrol en nu Bel Ray , wel duurder dan de minerale 20W50 , maar bij een koude start veel snellere smering en op de
lange duur minder slijtage en langere onderhoudsintervallen , nu elke 12.000km verversen .
( weinig stadsritten en veel snel-en buitenwegen ritten )
Ook ben ik overgegaan op het gebruik van de Nippon Denso U Rille irridium bougies , ook een stuk duurder maar ze
hoeven pas bij zo'n 35.000km vervangen te worden , maar de motor start vlotter , loopt stukken mooier en is nu pas echt
zuinig , moet je nagaan , een R12000RT welke moeiteloos zo'n 4.9ltr/100km verbruikt bij 120km/u , dat is beter dan 1 : 20 !
In ieder geval , heel veel rijplezier en hou de zwarte kant onder , hè ?
mvg. Randy
[welkom]

Allereerst gefeliciteerd met je goede keuze , een RT is gewoon een goede en fijne fiets , ik heb alle voorgaande RT's
gehad en met heel veel plezier bereden , in totaal heb met de huidige R1200RT en de voorgaande fietsen bij elkaar
zo'n 130.000km gereden en de grootste reparatie was een kapotte accu , buiten het normale onderhoud om .
Moet wel zeggen , dat ik bij de eerste beurten meteen volsynthetische olie ben gaan gebruiken , een 10W50 van eerst
Castrol en nu Bel Ray , wel duurder dan de minerale 20W50 , maar bij een koude start veel snellere smering en op de
lange duur minder slijtage en langere onderhoudsintervallen , nu elke 12.000km verversen .
( weinig stadsritten en veel snel-en buitenwegen ritten )
Ook ben ik overgegaan op het gebruik van de Nippon Denso U Rille irridium bougies , ook een stuk duurder maar ze
hoeven pas bij zo'n 35.000km vervangen te worden , maar de motor start vlotter , loopt stukken mooier en is nu pas echt
zuinig , moet je nagaan , een R12000RT welke moeiteloos zo'n 4.9ltr/100km verbruikt bij 120km/u , dat is beter dan 1 : 20 !
In ieder geval , heel veel rijplezier en hou de zwarte kant onder , hè ?
mvg. Randy
[welkom]

lange Jaap schreef:Ja Pierr, die grijze uit Enkhuizen maar het is hem niet geworden..
Groetjes, Jaap.
Ik hem deze motor ook bekeken en er een klein rondje op gereden. Ik maakte mij wat zorgen om de tik die ik in de motor zat. Heb hem dus laten staat.
Grappig om je verhaal te lezen. Ik heb uiteindelijk ook een blauwe R1100Rt van 1995 aangeschaft met 12000 km op de teller. Ook deze fiets was van een oude baas.
Veel veilige kilometers toegewenst.
Groet Pierr
Dat is wel heel toevallig Pierr, ik moet zeggen dat ik elke dag als ik even naar mijn motor kijk (hij staat even op mijn werk gestalt), ik gelukkiger ben met mijn keuze.
De kleur is goed en de staat valt me elke keer weer mee.
Heb al witte knipperlichten en een ander knipperlichtrelais besteld zodat ik ook contourverlichting kan instellen en makkelijk alarmlichten aan kan zetten.
Is wel een prijzig relais maar plug and play en met mooie mogelijkheden.
Staat verderop in het forum wel het e.e.a. over.
Zou het leuk vinden om je fiets te zien op het RT treffen.
Groet, Jaap
De kleur is goed en de staat valt me elke keer weer mee.
Heb al witte knipperlichten en een ander knipperlichtrelais besteld zodat ik ook contourverlichting kan instellen en makkelijk alarmlichten aan kan zetten.
Is wel een prijzig relais maar plug and play en met mooie mogelijkheden.
Staat verderop in het forum wel het e.e.a. over.
Zou het leuk vinden om je fiets te zien op het RT treffen.
Groet, Jaap
- beamer1200rt
- Bijz: R1200GS 2004
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Hallo Jaap,
Welkom en veel plezier op het forum en met je RT.
Je naam doet vermoeden dat je wat langer bent dan de "gemiddelde" medemens. Heb je al een hogere ruit? Zo niet, dan heb ik er één in de garage liggen.
Je naam doet vermoeden dat je wat langer bent dan de "gemiddelde" medemens. Heb je al een hogere ruit? Zo niet, dan heb ik er één in de garage liggen.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hallo beamer1200rt ,beamer1200rt schreef:Hallo Jaap,
als je de ruit nog hebt en er vanaf zou willen , dan heb ik evt. wel interesse .
vraagje , is ie ook wat breder behalve langer als de O.E.M. ruit en woon je in mijn buurt ? (dit gezien het ophalen)
met vriendelijke

Randy
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!