Clinder bescherming
Moderator: RT_Patrick
Clinder bescherming
Hoi,
Heb al op het forum zitten zoeken maar kan het niet echt vinden.
Vorig jaar heb ik mijn motor voor het eerst laten glippen _003 . Was me nog niet eerder gebeurd, maar bij het plaatsen op de middenbok kantelde een tegel en toen ging het mis. Gelukkig niet teveel beschadigd, iets op de kuip en de rechtercilinderkop. En natuurlijk nog een tijdje flink roken.
Ik wil nu zelf cilinderbeschermers monteren. Ik heb al wat diverse uitvoeringen gezien. Zijn er al "gebruikers" die mij kunnen adviseren (BMR R1100RT) welke het meest afdoende zijn en waar ik ze eventueel kan aanschaffen.
Gr.
Donic
Heb al op het forum zitten zoeken maar kan het niet echt vinden.
Vorig jaar heb ik mijn motor voor het eerst laten glippen _003 . Was me nog niet eerder gebeurd, maar bij het plaatsen op de middenbok kantelde een tegel en toen ging het mis. Gelukkig niet teveel beschadigd, iets op de kuip en de rechtercilinderkop. En natuurlijk nog een tijdje flink roken.
Ik wil nu zelf cilinderbeschermers monteren. Ik heb al wat diverse uitvoeringen gezien. Zijn er al "gebruikers" die mij kunnen adviseren (BMR R1100RT) welke het meest afdoende zijn en waar ik ze eventueel kan aanschaffen.
Gr.
Donic
- PK
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
Re: Clinder bescherming
Hoi Donic,
Ik neem aan dat je al rondgekeken hebt in het forumonderdeel: showen die R1100 RT.
Daar staat de mijne ook op (pagina 2). Ik heb de fiets ook al een keer laten vallen, maar dankzij die zwarte beschermers geen schade aan
de motor. Dus bij mij werken ze prima.
Ze zaten er al op toen ik de motor kocht, dus waar ze vandaan komen zal ik even moeten uitzoeken.
Groet,
Peter
Ik neem aan dat je al rondgekeken hebt in het forumonderdeel: showen die R1100 RT.
Daar staat de mijne ook op (pagina 2). Ik heb de fiets ook al een keer laten vallen, maar dankzij die zwarte beschermers geen schade aan
de motor. Dus bij mij werken ze prima.

Ze zaten er al op toen ik de motor kocht, dus waar ze vandaan komen zal ik even moeten uitzoeken.
Groet,
Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
Waarom vier cylinders, .....
Volgens mij kosten die kleine beschermers die rond de deksels lopen nieuw zo'n 100 euro. Jensen motoren in Nijmegen heeft ze te koop. Ik heb laatst zo'n setje bij hun gekocht. 2e hands. Hij had nog wel een paar setjes in een ton liggen. Dan ben je goedkoper uit, maar ze hebben wel allemaal gebruikersschade.
bij jenssen hebben ze deze liggen zie link
http://www.jensenmotorrijwielen.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.jensenmotorrijwielen.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

- Kees BMW
Hallo.
Je kunt ook kiezen voor deze valbeugels verkrijgbaar bij Wunderlich.

Succes.
Je kunt ook kiezen voor deze valbeugels verkrijgbaar bij Wunderlich.

Succes.
Kees BMW
aanvulling bij link naar Jensen: zoekterm "valbeugelset" intikken bij originele onderdelen. 97 euro als ik me niet vergis.
- Kees BMW
Hallo Donic.
Hier zie je dus de complete set onderdelen van de valbeugels in 2003 koste deze set ongeveer €250 meen ik.

Succes.
Hier zie je dus de complete set onderdelen van de valbeugels in 2003 koste deze set ongeveer €250 meen ik.

Succes.
Kees BMW
Mij lijkt dat de valbeugels op bovenstaande foto betere bescherming bieden als de cilinderbeschermers. De krachten worden hier opgevangen, via de beugel, door het frame. De cilinderbeschermers zitten ongeveer tegen de klepdeksels aan. Deze zullen de krachten van de klap hooguit wat verdelen zodat je minder snel een gescheurd deksel hebt ( klepdeksel per stuk al gauw 100 euro).
Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.
De valbeugelset ziet er inderdaad solide uit. Lijkt me alleen een hele klus om die te monteren? Ik ben wel iets handig maar ik vraag me af of ik dat voor elkaar krijg. Het lijkt echter wel de beste bescherming te geven.
Ik ga dit eens laten bezinken.
M.vr.gr.
Donic
De valbeugelset ziet er inderdaad solide uit. Lijkt me alleen een hele klus om die te monteren? Ik ben wel iets handig maar ik vraag me af of ik dat voor elkaar krijg. Het lijkt echter wel de beste bescherming te geven.
M.vr.gr.
Donic
- BeemerBert
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Is heel goed zelf te doen, alles op bestaande bevestigingspunten.Donic schreef:Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.
M.vr.gr.
Donic
In de kuip en onderkuip moet iets gesneden worden maar hier voor krijg je papieren mallen die je erop plakt.

Bij Wunderlich op de site staat de complete montage handleiding.
Gewoon een middag knutselen en klaar

Groet, Bert
Bert,
Bedankt.
Stelt me een stuk geruster.
Lijkt erop dat ik dit ook kan.
Gr.
Donic
Bedankt.
Stelt me een stuk geruster.
Lijkt erop dat ik dit ook kan.
Gr.
Donic
Ik ben op zoek naar deze valbeugels:
<http://www.politievoertuigengroep.nl/ht ... (theo).htm>
Voor 'n
.Weet iemand toevallig waar ze te vinden zijn?
Peter
<http://www.politievoertuigengroep.nl/ht ... (theo).htm>
Voor 'n

Peter
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
hier wellicht...
..http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=46&fg=70" onclick="window.open(this.href);return false;

Inderdaad, die bedoel ik.Berrybeer schreef:hier wellicht.....http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=46&fg=70" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen goedkoop spul! _002
Bedankt voor de info.

Peter
- beamer1200rt
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS 2004
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Vrienden,
Ik begrijp het even niet meer. (Komt wel vaker voor.)
Kan iemand mij uitleggen waarom ik lelijke valbeschermers moet aanbrengen van 100,- tot 250,- afhankelijk van de oplossing, terwijl ik ergens anders in dezelfde draad lees dat een nieuwe cylinderkop 100,- kost?
Kan iemand mij uitleggen waarom ik lelijke valbeschermers moet aanbrengen van 100,- tot 250,- afhankelijk van de oplossing, terwijl ik ergens anders in dezelfde draad lees dat een nieuwe cylinderkop 100,- kost?
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
- BeemerBert
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
Ik zou de mooiste kiezen, want als je na een schuivertje een scheurtje in je cylinderkop hebt dan wordt het afslepen.beamer1200rt schreef:Vrienden,
En een nieuwe kop is volgens mij duurder als 100 euro,, maar dat terzijde :)
Groet, Bert
- Berrybeer
- 2023
ik heb de gewone zwarte......dus mocht ik tijdens de RT-oefendag te enthousiast worden en een beetje te plat door de bocht gaan...
, dan hoef ik alleen mijn cylinderbeschermer met zwarte verf wat bij te werken. Volgens mij zijn krassen op je cylinder een stuk moeilijker te camoufleren... :)

Cylinderbeschermers zijn er in diverse soorten en maten.
Degene die overheidsdiensten gebruiken kom je soms wel eens tegen bij BMW Sloop (punt nl) anders kan je wellicht vragen of ze er naar willen zoeken.
Is dan wel 2e hands natuurlijk, maar de prijs zal daar ook naar zijn, denk ik zo.
Nadeel is wel dat je goed moet opletten dat het compleet geleverd wordt, men wil nog wel eens de basis-steun vergeten, omdat een sloop meestal de zicht-delen bij elkaar heeft.
Voordeel van deze "overheidsdiensten-beugels" is dat je er ook nog extra zaken op kunt monteren zoals brandblusser, reserve-brandstof tankje, mist-verlichting, etc. Of dat wel zo veilig/verstandig is als je een schuivert maakt is een 2e, maar gemakkelijk is het zeker wel.
Naast Wünderlich ken ik ook nog degene van Z-Technik;
http://shop.ztechnik.com/cgi-bin/ztech/ ... del=bm-052
Degene die overheidsdiensten gebruiken kom je soms wel eens tegen bij BMW Sloop (punt nl) anders kan je wellicht vragen of ze er naar willen zoeken.
Is dan wel 2e hands natuurlijk, maar de prijs zal daar ook naar zijn, denk ik zo.

Nadeel is wel dat je goed moet opletten dat het compleet geleverd wordt, men wil nog wel eens de basis-steun vergeten, omdat een sloop meestal de zicht-delen bij elkaar heeft.
Voordeel van deze "overheidsdiensten-beugels" is dat je er ook nog extra zaken op kunt monteren zoals brandblusser, reserve-brandstof tankje, mist-verlichting, etc. Of dat wel zo veilig/verstandig is als je een schuivert maakt is een 2e, maar gemakkelijk is het zeker wel.
Naast Wünderlich ken ik ook nog degene van Z-Technik;
http://shop.ztechnik.com/cgi-bin/ztech/ ... del=bm-052
Hier een set zwarte gevonden. Geen idee of het een interessante prijs is.
Grtz
Gert
http://cgi.benl.ebay.be/ZYLINDERSCHUTZ- ... 25565f9cc1" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz
Gert
http://cgi.benl.ebay.be/ZYLINDERSCHUTZ- ... 25565f9cc1" onclick="window.open(this.href);return false;
De prijs voor die 2 beschermers is zeker interessant.
Kijk maar eens bij Jensen of zo wat ze kosten.
Gr Bertus
Kijk maar eens bij Jensen of zo wat ze kosten.
Gr Bertus
Bij Quispel in Deurne zijn ze goedkoper !!!
47 euro per stuk mono
45 euro per stuk twin spark
http://www.bmwmotorenshop.nl/r-boxer.ph ... me=r1150rt" onclick="window.open(this.href);return false;
47 euro per stuk mono
45 euro per stuk twin spark
http://www.bmwmotorenshop.nl/r-boxer.ph ... me=r1150rt" onclick="window.open(this.href);return false;
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Ik heb ook naar die beugels gekeken, had de originele ook op mijn R850R en die hebben me tot twee keer toe gered toen ik bij matige snelheid onderuit ging
Maar ligt het aan mij, of beschermt de standaard beugel vooral de onderzijde, en het model voor de twinspark vooral de voorkant ? Zoals ik de plaatjes zie lijkt het daar wel op.
Is dan het 2-spark model nog wel stevig genoeg als ik mijn motor per ongeluk op de kant laat vallen ?
, Gerbert

Maar ligt het aan mij, of beschermt de standaard beugel vooral de onderzijde, en het model voor de twinspark vooral de voorkant ? Zoals ik de plaatjes zie lijkt het daar wel op.
Is dan het 2-spark model nog wel stevig genoeg als ik mijn motor per ongeluk op de kant laat vallen ?

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- Berrybeer
- 2023
....mijn linkercylinderkop was in ieder geval nog volledig krasvrij nadat ik afgelopen zomer dat vermaledijde paaltje over het hoofd zag.... 

- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Ik denk dat de cilinder beschermers met name de schade beperken wanneer de motor gaat glijden.
Heb wel eens cilinderdeksels gezien van BMW's zonder cilinderbeschermers die glijschade hadden.
de cilinderdeksel was aan de onderzijde helemaal doorgesleten.
Heb wel eens cilinderdeksels gezien van BMW's zonder cilinderbeschermers die glijschade hadden.
de cilinderdeksel was aan de onderzijde helemaal doorgesleten.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
maar heb jij een single- of twinspark machine ?
Want die beugels van Quispel (zijn dat eigenlijk de originele of after market ?) zien er toch flink verschillend uit voor de beide cilinderkoppen. Een paaltje lijkt me vooral een probleem voor de voorkant, en omvallen is meer een klap op de onderzijde van de cilinderkop.
, Gerbert
Want die beugels van Quispel (zijn dat eigenlijk de originele of after market ?) zien er toch flink verschillend uit voor de beide cilinderkoppen. Een paaltje lijkt me vooral een probleem voor de voorkant, en omvallen is meer een klap op de onderzijde van de cilinderkop.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
Idem voor mij, geen verdere schade, gelukkig!
Het gaat, volgens mij, om het beschermen van de cilinderkop, en om het service/onderhouds-vriendelijk te houden zijn er aangepaste/verschillende modellen.
Het gaat, volgens mij, om het beschermen van de cilinderkop, en om het service/onderhouds-vriendelijk te houden zijn er aangepaste/verschillende modellen.
- Berrybeer
- 2023
...kheb 'nAGVerheij schreef:maar heb jij een single- of twinspark machine ?
, Gerbert

Het was toch een paaltje dat plotseling overstak....mijn linkercylinderkop was in ieder geval nog volledig krasvrij nadat ik afgelopen zomer dat vermaledijde paaltje over het hoofd zag....

- Berrybeer
- 2023
vioma schreef:Het was toch een paaltje dat plotseling overstak....mijn linkercylinderkop was in ieder geval nog volledig krasvrij nadat ik afgelopen zomer dat vermaledijde paaltje over het hoofd zag....:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht