Wie rijdt er in de winter door?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Rijd jij deze winter door?

Peiling eindigde op 02 jan 2009, 13:31

Ja, altijd (alleen ijzel kan mij stoppen)
25
69%
Ja, maar alleen bij goed weer.
8
22%
Nee, ik rijd niet in de winter.
1
3%
Nee, ik rijd maar af en toe
2
6%

Totaal aantal stemmen: 36

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

sanderh

Re: Wie rijdt er in de winter door?

Ongelezen bericht door sanderh »

Ja, afgezien van het feit dat hij soms bij het starten wel in storing valt, dus wellicht de ABS modificatie maar uitvoeren.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Jeroen1969
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Iemand ervaringen met die Wunderlich handvat"moffen"?? Gaat dat niet enorm klapperen?
Zelf hoop ik op mijn R1150RS handkappen te kunnen zetten... Iemand tips??

Edit 10-10-2012: Barkbusters Storm S7 handkappen zitten er op (voor degenen die dit zouden overwegen: geen locktight gebruiken!). Voering zit weer in mijn jas. Laat maar komen die lagere temperaturen!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Teunis
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Re:

Ongelezen bericht door Teunis »

Jos schreef:Hoi Rein

De Brocken ligt in de Harz. Mijn geliefde omgeving. Het plaatsje Sankt Andreasberg met de steilste dorpsstraat van Duitsland. Nee, die wil je in de winter niet met je RT beklimmen. 18% de hoogte in !!
Je houdt zeker ook van stoomlocs, en de natuur is prachtig en motorrijden kun je er volop. Een aanrader voor wie ook eens wat anders wil zien dan de Eifel.

Grtz Jos

EIGEN FILMPJE UIT DE HARZ . . . .

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8936&hl=nl[/GVideo]
REIN schreef:Hi Hans
dit is echt wel humor, is wel goed voor de bergen , in de buurt waar ik in duitsland kom hebben wij de Brokken, en daar hebben wij 2 weken geleden sneeuw gehad, maar ik ben niet van plan om daarheen te rijden,
Ik hoorde vandaag dat mijn fiets bijna klaar is, en ik keek al op de weerkaart en zag dat tot 20.11.08 nog geen ijs te verwachten is, overdag is het 7 graden nachts 3 grade, ik heb geen ervaaring rijden onder 10 graden 4 uur lang, ben benieuwd hoe het voelt
Gr, rein :roll: :roll:
Bedoel je deze?
[groet]
Teunis
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Re:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Helemaal . . .
[media]iLxVfLWH25o[/media]
Teunis schreef:
Jos schreef:Hoi Rein

De Brocken ligt in de Harz. Mijn geliefde omgeving. Het plaatsje Sankt Andreasberg met de steilste dorpsstraat van Duitsland. Nee, die wil je in de winter niet met je RT beklimmen. 18% de hoogte in !!
Je houdt zeker ook van stoomlocs, en de natuur is prachtig en motorrijden kun je er volop. Een aanrader voor wie ook eens wat anders wil zien dan de Eifel.

Grtz Jos

EIGEN FILMPJE UIT DE HARZ . . . .

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8936&hl=nl[/GVideo]
REIN schreef:Hi Hans
dit is echt wel humor, is wel goed voor de bergen , in de buurt waar ik in duitsland kom hebben wij de Brokken, en daar hebben wij 2 weken geleden sneeuw gehad, maar ik ben niet van plan om daarheen te rijden,
Ik hoorde vandaag dat mijn fiets bijna klaar is, en ik keek al op de weerkaart en zag dat tot 20.11.08 nog geen ijs te verwachten is, overdag is het 7 graden nachts 3 grade, ik heb geen ervaaring rijden onder 10 graden 4 uur lang, ben benieuwd hoe het voelt
Gr, rein :roll: :roll:
Bedoel je deze?
[groet]
Teunis
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Teunis
Bijz: R1150R
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Ongelezen bericht door Teunis »

Mooi [welkom]
[groet]
Teunis
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
R1nus
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.

Ongelezen bericht door R1nus »

Zelf ben ik met mijn motor (zodra er zout gestrooid wordt, dan met de pekelfiets) ook de hele winter op de motor te zien. :shock:

Nu kwam ik onderstaan stuk tegen: :D

http://www.motor.nl/nieuws/waar-zitten-die-doorrijders/
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.

Jeroen1969
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Afbeelding

Met de Dunlop Road Smart 3 heb je geen winterbanden nodig. Was ff dubben vanmorgen, wel of niet per motor naar huis (was woensdag naar Schiphol gereden). Uiteindelijk wat collegae gevraagd die net waren aangekomen, snelwegen vonden ze goed te doen. Binnen door hier en daar voor de zekerheid "de voetjes aan de vloer" gehad, maar eigenlijk was het niet nodig. Zelfs dit laatste stukje niet.

Afbeelding

Uiteindelijk bleek de ijzel ook iets serieuzer dan ik vooraf dacht: die druppels op mijn fiets . . . die hebben een vaste vorm . . .
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Adam
Type: R1150RT
Bijz: Mooi zadel
Woonplaats of omgeving: Weerdinge
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adam »

Knap gedaan Jeroen...ook een mooi reclame voor Dunlop _004
Goed om te horen dat het toch mogelijk was vandaag....je bent waarschijnlijk geen andere motorrijders tegengekomen :O
Heb gisteren wel gereden, heel goed te doen maar vandaag...ben ik thuis gebleven. Rij al vele kilometers op PR3/4 maar gezien jouwe ervaring wellicht een idee om Dunlops te proberen.
Rij voorzichtig.
gr
pieter.
Bijz: K75 RT
Land: nl.
Woonplaats of omgeving: Bollenstreek

Ongelezen bericht door pieter. »

De grens tussen stoer en levensmoe is m.i. niet zo groot.
Ook ik probeer door te rijden in de winter, maar je kan zomaar een glad stukje (brug, op- afrit, in de schaduw, ander type bestrating) tegenkomen en je
licht op je plaat. Behalve een bekraste koffer, een gebroken koppelingshandel en een deuk in mijn ego Big RT Smile heb ik weinig schade opgelopen.
Maar er is maar weinig voor nodig om minder fortuinlijk te eindigen.
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Tja als je een auto hebt dan zie ik nu geen reden om de motor te pakken. Een schuiver van een ander kan ook een eind van je leven zijn. Ik denk voort wat meer na over degene die achter me zit. Teveel mensen die wel in het verkeer zitten maar er niet echt mee bezig zijn. Het stelt niet veel voor om op die motor te stappen maar waarom zou ik het doen.
WaltzingMatilda
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Respect Jeroen dat je het gedurfd hebt
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..

Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Je moet toch wel een fantastische Arbeids Ongeschiktheids Verzekering hebben, om er voor te kiezen om onder die omstandigheden op de motor te stappen.... _001

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Is in essentie heel erg onverstandig.
Tenzij je moet en echt niet anders kan. En dan nog.
Het is het risico echt niet waard.

De beroepsridders stoppen met rijden zodra "winterse omstandigheden" voorspeld zijn.
(de exacte details & temperaturen heb ik niet)
En die laten zich echt niet tegenhouden door modder, regen of wind e.d, normaal gesproken.
foto-1-L.jpg
En het is niet alleen de kans op gladheid door opvriezing, het strooizout, of het risico op onderkoeling e.d, maar medeweggebruikers hebben vaak hun verwarming ook enkele graden hoger gezet waardoor ze minder alert kunnen zijn. Maar ook een motorrijder reageert aantoonbaar minder goed bij koudere temperaturen. In extreme gevallen zelfs vergelijkbaar alsof je aangeschoten c.q dronken bent.

Ik ben zeker niet Roomser dan de Paus, heb zelf sneeuwkettingen voor de motor en doorgereden onder extreme omstandigheden, en het leek stoer maar eigenlijk erg dom, het had heel erg mis kunnen gaan.

Maar een ieder z'n eigen overwegingen natuurlijk!
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Op kou kun je je kleden (ik ben zo blij met mijn Gerbing vest en handschoenen :D
Aan (voorspelde) gladheid kun je weinig doen en je wilt je niet laten verrassen. Dat is mij wel eens gebeurd, maar dat durf ik dan hier niet te posten :oops:
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Het beetje zout kan mijn motor niet meer deren, uit Engeland geïmporteerd ooit dus reeds verknald :cry: .

Maar als je al eens je rug gebroken hebt op een mooie zomerse dag dan ga ik dat niet nog eens uitlokken in de winter bij gladheid: ik werk thuis of ga na de files heen en voor de files weer terug en in het ergste geval met de auto, gelukkig kan dat met mijn werk.

Stoer doen heeft mij nooit aangesproken en respect voor deze ondernemingen is van mij niet te verwachten: kunnen we weer bosjes bloemen en fruitmanden gaan sturen in het gunstigste geval, en anders weer een kist begeleiden.
Het leven is een sequentiële bezigheid: indien vandaag 'einde oefening' dan komende zomer niet op motorvakantie :evil:
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Dat is een heldere en ware conclusie Bert . . .

[groet] Eilert
Baird schreef:Het leven is een sequentiële bezigheid: indien vandaag 'einde oefening' dan komende zomer niet op motorvakantie.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ha, eergisteren nog ff een lekker stukje gereden. Daarna grondig afspoelen om de pekel te verwijderen . . . en weer aan het stroominfuus.
Met een besneeuwd wegdek zal je me niet snel zien rijden. Voordat je het weet ben je hem kwijt . . .
Jos WRSM
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Je hebt gelijk Jos. Als het niet glad is door sneeuw of ijzel maak ik ook in de winter een motorrit. Zeker op een mooie zonnige winterdag . . . goed voor de motor en z'n baasje! _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Dingeman
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Ongelezen bericht door Dingeman »

WaltzingMatilda schreef:Respect Jeroen dat je het gedurfd hebt
Respect,,,,,?????

Niks respect, niks stoer, niks knap gedaan.
Ik vind het dom.

Ik sta overigs achter alle andere reactie,s die het gevaar en de risico,s en de mogelijke gevolgen beschrijven van deze "actie".
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
PaPinkelman
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij doet met winters weer! Als Jeroen de keuze maakt om te gaan rijden is dat niets meer of minder dan zijn keuze. Wil wel een opmerking maken over "voetjes aan de grond". Als het echt glad is, is dat natuurlijk alleen maar schijnveiligheid. Als het zaakje gaat glijden, zal een voet op de (gladde!) weg dit echt niet tegenhouden....
Overigens is vers gevallen sneeuw relatief stroef en dus veel minder 'gevaarlijk' dan ijzel of vastgereden en opgevroren sneeuw. Dat het laatste stukje prima ging, kan ik me dus heel goed voorstellen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Ton1959

PaPinkelman schreef:Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij doet met winters weer! Als Jeroen de keuze maakt om te gaan rijden is dat niets meer of minder dan zijn keuze. Wil wel een opmerking maken over "voetjes aan de grond". Als het echt glad is, is dat natuurlijk alleen maar schijnveiligheid. Als het zaakje gaat glijden, zal een voet op de (gladde!) weg dit echt niet tegenhouden....
Overigens is vers gevallen sneeuw relatief stroef en dus veel minder 'gevaarlijk' dan ijzel of vastgereden en opgevroren sneeuw. Dat het laatste stukje prima ging, kan ik me dus heel goed voorstellen.
Je hebt zeker niet vaak in de sneeuw gereden? Het voetje aan de grond is niet om het schuiven te verhinderen maar werkt als de zijwieltjes en voorkomt het omvallen. Maar het zal iets minder goed werken bij een zwaardere motor. Mij lukte het goed om mijn Honda CBX 550 recht te houden met voeten zo dicht bij de grond dat je op tijd je voeten op de grond had indien nodig.
Iedereen kan inderdaad de kiezen om wel of niet te rijden of niet maar dat maakt het wel rijden nog geen slimme keuze.

Dingeman
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ton1959 schreef:,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, knip,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Het voetje aan de grond is niet om het schuiven te verhinderen maar werkt als de zijwieltjes en voorkomt het omvallen. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, knip,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ben niet erg technisch aangelegd, maar deze stelling (voetjes aan de grond werken als zijwieltjes) kan natuurlijk niet juist zijn.

Een goede degelijke constructie van goed gemonteerde zijwielen zorgt voor een zekere VASTE stabiliteit van het voertuig t.o.v. de weg.

Met alleen je zitvlak als "contactpunt" met het voertuig en dan op een GLAD wegdek je benen strekken met je voeten aan de grond, zorgt niet voor stabiliteit en voorkomt het omvallen of wegglijden niet.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Ton1959

Dingeman schreef:
Ton1959 schreef:,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, knip,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Het voetje aan de grond is niet om het schuiven te verhinderen maar werkt als de zijwieltjes en voorkomt het omvallen. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, knip,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ben niet erg technisch aangelegd, maar deze stelling (voetjes aan de grond werken als zijwieltjes) kan natuurlijk niet juist zijn.

Een goede degelijke constructie van goed gemonteerde zijwielen zorgt voor een zekere VASTE stabiliteit van het voertuig t.o.v. de weg.

Met alleen je zitvlak als "contactpunt" met het voertuig en dan op een GLAD wegdek je benen strekken met je voeten aan de grond, zorgt niet voor stabiliteit en voorkomt het omvallen of wegglijden niet.
Dit gaat ook alleen maar op bij zeer langzaam rijden bij iets harder rijden is mijn gewicht niet voldoende dat besef ik zelf ook. Maar ik kan het desnoods wel laten zien dan mag jij er naast rijden met je voeten op de voetsteunen. Ik ging regelmatig met een motor zonder ABS systeem naar het werk en met de voeten op de voetsteunen was het tot stilstand komen zeer link. Stapvoets rijden lukt maar met de voeten vlak boven het wegdek zodat de voeten meteen aanwezig zijn als de motor dreigt om te gaan. Het werkt dus wel maar het gewicht van de motor en bestuurder en de snelheid speelt hierin wel een grote rol. En schijnbaar ben ik niet de enige http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... eid-4.html

Nog een voorbeeld. Doe dit maar eens zonder voetjes aan de grond https://www.google.nl/search?q=met+de+m ... 9vZ4DWM%3A
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Toen ik in de US woonde, had ik geen andere keuzes dan motor te rijden. Ook in de sneeuw, op mijn H0nda XL250.
Inderdaad gingen soms de voetjes ff aan de grond, en afkloppende op blank hout, nooit mis gegaan in de sneeuw. (en trommelremmen :shock: )
Ok, slechts 140kg gewicht en nobbie banden. (Of ik een 1100RT of 1200RT met voeten aan de grond zou kunnen opvangen, ik twijfel daar ernstig aan)
Maar zodra ik een verwarmde omgeving binnenging, dat was als "..de dood door duizend naalden.." voor de handen, vingers en andere uit stekende delen. Bijzonder onprettig. :$
Want we praten over de jaren 1980's en toen was er nog geen Goretex, dus als de kleding, schoeisel, handschoenen e.d eenmaal nat waren, sloeg de koude door.
(De thermische onderkleding van die tijd heb ik nog steeds, onverwoestbaar)

Ook al had ik geen keuzes, ik woonde ver van het werk en de universiteit vandaan, ik moest wel.
Maar desondanks onverstandig en eigenlijk heel erg dom, maar als een 17-jarige had ik schijnbaar grotere b.llen dan verstand, toentertijd.
Ikzelf zag en zie het niet als stoer, het was een jammerlijke noodzaak.
Heb er zeker wel van genoten, de wereld & natuur is heel erg stil als er een dikke pak sneeuw ligt.
De mogelijke gevaarzetting kwam niet echt bij mij op, wist ik veel, ik zag het als een veredelde brommeRT toentertijd.
Gewoon gaan. Wel voorzichtig, altijd.

Vandaag (of beter: gisteren) zag ik ook een 3-tal motorrijders file-rijden nabij (A28) Utrecht in de avondspits. Het leek wel of het overige verkeer ze wat meer ruimte gaven dan te doen gebruikelijk.
Kortom, er zijn dus wel meer, mogelijk met noodzaak en/of niet anders kunnen, die dan op de motor rijden.
Ik kan er wel een zekere mate van begrip voor hebben, maar echt verstandig of stoer lijkt mij dat ook weer niet.
Maar nogmaals, iedereen maakt daarin zijn eigen keuzes natuurlijk.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

MAAR HET KAN BEST HOOR . . . .
rijden in de sneeuw met m'n zware R1200RT voorzichtig met m'n voetjes aan de grond en met lage snelheid . . . gebeurt echt niets . . . hooguit zo'n € 300,= schade . . . . so what . . .
[media]kAaNzHGPfFY[/media]
Jos WRSM
Harro
Bijz: linksrijder
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Harro »

Mijn keuze zal het niet zijn, rijden bij gladheid. Maar ja, je wordt wel eens verrast zoals wat ik in een ander draadje al beschreef over 2 januari. Eigenlijk was ik blij dat ik mijn voeten op de pedalen heb gehouden. Toen ik op mijn zij lag en koffers en cylinder er voor zorgden dat ik nergens klem zat, vroeg ik me af of dat ook gelukt was als ik mijn voeten op de weg had gehouden.
R 75/5 (1973) - R75/6 (1976 met kuip)- K75RT (1992) -R1100RT (1997) -R1200RT (2006) - R1200RT lc (2014)
Mazda 323 (1977)- Lada 1200S (1981) - Saab 900 (1979) - Saab 900GL (1982) - Fiat Croma (1992) - Saab 9000 (1990) - Saab 900 2.3i (1994) -Saab 900 Turbo (1987) - Lancia Thema (1988) - Citroën XM V6 (1992) - Saab 9-3 HPTurbo (1998) - Porsche 911/964 (1992) - Porsche 911/993 (1995) - Porsche Boxter S (2001) - Volvo 850 Estate T5 (1994) - BMW 530D Touring (2001) - Peugeot 407SW (2007)

Ton1959

Bij black ice ofwel ijzel helpt niks. Wat je ook doet het zal niet helpen. Ik reed vroeger ook alleen maar door omdat ik geen keus had. Iemand die een auto heeft en nog steeds op de motor stapt die vraagt er eigenlijk om.
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Ton1959 schreef:Bij black ice ofwel ijzel helpt niks. Wat je ook doet het zal niet helpen. Ik reed vroeger ook alleen maar door omdat ik geen keus had. Iemand die een auto heeft en nog steeds op de motor stapt die vraagt er eigenlijk om.
Er zijn tegenwoordig zelfs momenten dat ik ook niet meer in de auto stap, als de weersomstandigheden riskant zijn. Ik heb een stevige gebouwde Land Rover met permanente vierwielaandrijving en winter/terreinbanden en daarnaast heb ik een gedegen voortgezette rijopleiding voor dit type auto genoten. Maar ik weet ook dat de meeste van mijn medeweggebruikers dat allemaal niet hebben... en zoals de filosoof/schrijver Sartre dat al haarfijn wist uit te drukken: "l'enfer, c'est l'autre.." (vrij vertaald: het is altijd de ander die er een potje van bakt). Ik ga mezelf niet voor een paar rotcenten op een hoop laten rijden...

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Ton1959

Bert M schreef:
Ton1959 schreef:Bij black ice ofwel ijzel helpt niks. Wat je ook doet het zal niet helpen. Ik reed vroeger ook alleen maar door omdat ik geen keus had. Iemand die een auto heeft en nog steeds op de motor stapt die vraagt er eigenlijk om.
Er zijn tegenwoordig zelfs momenten dat ik ook niet meer in de auto stap, als de weersomstandigheden riskant zijn. Ik heb een stevige gebouwde Land Rover met permanente vierwielaandrijving en winter/terreinbanden en daarnaast heb ik een gedegen voortgezette rijopleiding voor dit type auto genoten. Maar ik weet ook dat de meeste van mijn medeweggebruikers dat allemaal niet hebben... en zoals de filosoof/schrijver Sartre dat al haarfijn wist uit te drukken: "l'enfer, c'est l'autre.." (vrij vertaald: het is altijd de ander die er een potje van bakt). Ik ga mezelf niet voor een paar rotcenten op een hoop laten rijden...

[groet]

Bert M
Groot gelijk heb je Bert. Veel hangt toch af van degene die achter je zit. En zoals ik pas heb ondervonden is het niet leuk als die met zijn gedachte ergens anders is. En vooral op de Engelse snelwegen wat het toch telkens een beetje omlaag en weer omhoog gaat kan het toch behoorlijk fout gaan. Zeker met vrachtverkeer wat ook behoorlijk doorduwt. Of een andere 4 wheel drive in a hurry. Er rijden steeds meer sukkels op de weg die met hun gedachte bij hun mobieltje zijn. En dat is zou dat in combinatie met gladheid toch echt verkeerd af kunnen lopen. Als ze dan te laat afremmen is het gewoon boem is ho.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Tijdens mijn periode bij de Amsterdamse Motordienst (1982/1990) werd de R80/EML ingevoerd. We kregen er 21.
Reden: deels om weer te kunnen deelnemen aan ME optreden maar ook om tijdens sneeuw en gladheid te kunnen surveilleren.
Het berijden van een combinatie in een pak sneeuw vereiste wel wat bijzondere vaardigheid. Maar leuk was het wel . . . en effectief.
Overigens sta ik niet op deze foto.
Jos WRSM
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Prachtig, zeker met dat pak sneeuw erbij en de stoere houding van de agenten.
Die EML zijspannen kwamen uit Varsseveld, in de Achterhoek, waar ook Guus Hiddink vandaan komt, en niet ver van waar ik vandaan kom.

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Bijna goed, Hans. Het was (is nog steeds) Neede.
HansD schreef:Prachtig, zeker met dat pak sneeuw erbij en de stoere houding van de agenten.
Die EML zijspannen kwamen uit Varsseveld, in de Achterhoek, waar ook Guus Hiddink vandaan komt, en niet ver van waar ik vandaan kom.
Jos WRSM

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”