Lidmaatschap wegenwacht
Moderator: RT_Patrick
Lidmaatschap wegenwacht
Beste RT-liefhebbers,
Ik ben op het gebied van techniek een leek en kan slechts heel oppervlakkige zaken zelf doen aan mijn motor.
Ik dacht erover om me lid te maken van de wegenwacht, met Europaservice, voor als ik een verder uitstapje ga maken.
Ik vraag me af in hoeverre een wegenwacht-monteur verstand heeft van motoren. Zal hij je terplekke met je motor achterlaten als hij het euvel niet kan oplossen of is er dan vervoer naar de garage die je zelf kiest.
Wie heeft ervaring met dit soort zaken en is het wel noodzakelijk om een lidmaatschap af te sluiten.
Dank voor jullie reacties
Ik ben op het gebied van techniek een leek en kan slechts heel oppervlakkige zaken zelf doen aan mijn motor.
Ik dacht erover om me lid te maken van de wegenwacht, met Europaservice, voor als ik een verder uitstapje ga maken.
Ik vraag me af in hoeverre een wegenwacht-monteur verstand heeft van motoren. Zal hij je terplekke met je motor achterlaten als hij het euvel niet kan oplossen of is er dan vervoer naar de garage die je zelf kiest.
Wie heeft ervaring met dit soort zaken en is het wel noodzakelijk om een lidmaatschap af te sluiten.
Dank voor jullie reacties
Re: Lidmaatschap wegenwacht
Jos,
Je zou ook het lidmaatschap van de KNMV kunnen overwegen. Kost zo'n vijf tientjes en omvat ook pechservice voor auto en motor.
Tom.
Je zou ook het lidmaatschap van de KNMV kunnen overwegen. Kost zo'n vijf tientjes en omvat ook pechservice voor auto en motor.
Tom.
In de ruim 30 jaar dat ik motor rij heb ik totaal 4 maal met pech gestaan, 2 maal lekke band, de zijn ter plekke door ANWB uit de motor gehaald en naar een dealer gebracht, 1 maal vervangen en 1 maal gerepareerd. Verder 1 maal elektrische storing, ben toen door ANWB met motor en al op tranporten terug naar Zeeland gebracht vanaf Amsterdam, en verder hebben ze ter plekke een losgeschoten uitlaat gerepareerd. Heb volgens mij nooit echt lang moeten wachten.
Ben ook KNMV lid maar heb daar geen ervaring mee.
Banden moet je uiteraard wel afrekenen, denk dat je tegnwoordig ook wel met pin of creditkaart kan betalen
Ben ook KNMV lid maar heb daar geen ervaring mee.
Banden moet je uiteraard wel afrekenen, denk dat je tegnwoordig ook wel met pin of creditkaart kan betalen
- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Heb, helaas, een aantal malen de hulp van de WW in moeten schakelen waarvan 2 x in Frankrijk. Zonder deze hulp en vervangend vervoer waren mijn vakanties een stuk minder prettig verlopen. Elke keer was de verleende hulp van top kwaliteit. Ik heb WW-Europa met vervangend vervoer incl. aanhanger aanhangsel.
Ben

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
2 keer stil gestaan, 1 keer met een kapotte spanningsregelaar van een vfr. WW begon niet te sleutelen (kappen eraf halen enzo) en besloot vrij snel transport te regelen.
2de keer was oudjaarsdag, versnellingsbak problemen. WW startte de motor en zei toen direct dat hij hem op transport zou zetten.
Ik denk ook wel dat het een beetje te maken heeft met hoe druk het op dat moment is en of ze er dus naar gaan kijken of niet.
Ben wel heel blij met een dergelijk lidmaatschap anders sta je en zie dan maar weer thuis te komen met motor en al.
2de keer was oudjaarsdag, versnellingsbak problemen. WW startte de motor en zei toen direct dat hij hem op transport zou zetten.
Ik denk ook wel dat het een beetje te maken heeft met hoe druk het op dat moment is en of ze er dus naar gaan kijken of niet.
Ben wel heel blij met een dergelijk lidmaatschap anders sta je en zie dan maar weer thuis te komen met motor en al.
Ik ben geen WW lid (leaseauto) maar omdat ik een oude RT rijd, heb ik wel een KNMV lidmaatschap met Europahulp. Dat scheelt iig weer wat kopzorgen. De kans dat mijn 12 jaar oude RT een keer stilvalt is natuurlijk nihil, maar ja...je weet nooit 

Spijtig genoeg heb ik 3 vakanties achter elkaar pech met de motor ( 2x VFR, 1x 1100RT) en iedere keer prima geholpen door de ANWB. Ik hoop trouwens wel dat komende vakantie eens een keer zonder problemen mag verlopen.
Jos,
In het algemeen krijgen de mobiele monteurs van de ANWB in NL een degelijk opleiding om pech gevallen langs de weg te kunnen hulpen. In het buitenland wordt je in het algemeen direct naar de garage gebracht. Zelf heb ik deze via mijn eigen auto/ motor verzekering geregeld waarbij een vervangende MOTOR of andere transport inbegrepen is.
Gr,
Kenny
In het algemeen krijgen de mobiele monteurs van de ANWB in NL een degelijk opleiding om pech gevallen langs de weg te kunnen hulpen. In het buitenland wordt je in het algemeen direct naar de garage gebracht. Zelf heb ik deze via mijn eigen auto/ motor verzekering geregeld waarbij een vervangende MOTOR of andere transport inbegrepen is.
Gr,
Kenny
Ik kreeg vorige de tip dat een lidmaatschap bij de ADAC (Duitsland) goedkoper was van die van de ANWB. Ook voor Europa service...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht