Poll over het forum

Hulp, meld storingen, melding modificaties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wat vind je van het RT Forum? 1 = bar en boos 10 = uitmuntend

1
0
Geen stemmen
2
0
Geen stemmen
3
0
Geen stemmen
4
0
Geen stemmen
5
1
2%
6
0
Geen stemmen
7
6
9%
8
32
48%
9
19
29%
10
8
12%

Totaal aantal stemmen: 66

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Poll over het forum

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Het BMW RT froum is nu bijna 2 jaar jong en in die tijd heb ik veel geleerd als het gaat over het beheer van een forum. Veel hulp heb ik gehad van onze sponsor Modamus (http://www.mordamus.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Inmiddels hebben we al bijna 1300 leden die voor veel bezoek en interactie zorgen.
Maar ik ben erg benieuwd wat jullie van het forum als geheel vinden.
Breng dus even je stem uit.
Maar geef ook even kritiek in je reactie. :(
[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Inspector Gadget

Re: Poll over het forum

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

cijfer aangepast..
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 05 jan 2010, 04:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Ik vind het overzichtelijk en leest lekker weg. Ik check bijna dagelijks wel of dat er nog iets leuks is gepost om op te reageren. En de activiteiten die er uit voort vloeien vind ik geweldig.

Het enige minpuntje is dat er relatief weinig gepost wordt en veelal door dezelfde mensen. Gelukkig is dat iets wat losstaat van het forum op zich. Dit is dan weer iets van de leden zelf.
nonkel moto
Type: R1100RT
Land: B

Ongelezen bericht door nonkel moto »

Stingray schreef:Ik vind het overzichtelijk en leest lekker weg. Ik check bijna dagelijks wel of dat er nog iets leuks is gepost om op te reageren. En de activiteiten die er uit voort vloeien vind ik geweldig.

Het enige minpuntje is dat er relatief weinig gepost wordt en veelal door dezelfde mensen. Gelukkig is dat iets wat losstaat van het forum op zich. Dit is dan weer iets van de leden zelf.
heel juist gezegd + zeer hulpvaardig en correct _004 _004 _004
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Klopt, er wordt steeds minder gepost.
Maar vergeet niet dat er in de afgelopen anderhalf jaar steeds meer antwoorden op gekomen zijn. Ik heb wel eens gedacht aan een opruiming vanaf een bepaalde datum. Het risico dat hieraan kleeft is dat er dan ook waardevolle informatie verdwijnt. Wat is wijsheid?
Stingray schreef:Het enige minpuntje is dat er relatief weinig gepost wordt en veelal door dezelfde mensen.
Jos WRSM
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Jos WRSM schreef:Klopt, er wordt steeds minder gepost.
Maar vergeet niet dat er in de afgelopen anderhalf jaar steeds meer antwoorden op gekomen zijn. Ik heb wel eens gedacht aan een opruiming vanaf een bepaalde datum. Het risico dat hieraan kleeft is dat er dan ook waardevolle informatie verdwijnt. Wat is wijsheid?
Stingray schreef:Het enige minpuntje is dat er relatief weinig gepost wordt en veelal door dezelfde mensen.
Wat is wijsheid: IQ boven de 150 en ook kunnen gebruiken :lol:

Ik weet niet wat het opleverd als je oude berichten opruimd. Als het alleen overzicht opleverd zou ik het niet doen. Zoals je zelf zegt het risico dat er zo informatie verloren gaat is te groot. Als de snelheid omhoog gaat of kosten bespaart dan is het een kwestie van afwegen.
HVEI

Ongelezen bericht door HVEI »

Ha Jos,
Ja goed idee een zelfevaluatie. Van mij geen 10 omdat het dan niet meer beter kan. Er is altijd wel een verbetering mogelijk. Het is wel en heel goed forum. Sterk vind ik dat het beheer goed en accuraat is geregeld. Er zijn inderdaad vaak dezelfde mensen actief. Dat zie je op veel Fora en is ook niet erg. Sterk van dit forum is dat de reacties vaak heel steekhoudend zijn. Dat maakt een forum ook het bezoeken waard. Hiermee zeg ik tevens dat het goed is om aan de beheerskant heel goed op te letten en zo mogelijk gezwam en berichten-om-niets gewoon te verwijderen. (Dat doe je mogelijk al)
Ik zou de oude berichten zo veel mogelijk laten staan, behalve als ze echt gedateerd zijn en geen informatieve waarde meer hebben. Dan weghalen.
Sterk vind ik je actie om ordening in de chaos te scheppen. Voorbeeld hiervan is de downloadpagina. Dit kan mogelijk in andere draadjes ook helpen.

Succes met het beheer Jos, maar ga vooral zo door!

Groet,

Huub
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Hoi Jos,

Ik ben ook erg tevreden over het Forum; de informatieve waarde; anekdotes en soms gekkigheid. Veel complimenten voor het beheer. _004 Ben van mening dat je oude berichten pas zou moeten weg doen indien ze geen enkele informatieve waarde hebben _001 .Dus niet zo maar tot een bepaalde datum.
_oo_
Groet Jan
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Jos, Walter en Hans,

Gefeliciteerd met dit forum, het is al vaker gezegd... En inderdaad, het fijne van dit forum is inderdaad dat er behalve veel informatie ook een geweldige sfeer te vinden is. Diverse andere fora ben ik al op afgehaakt omdat men het licht in elkaars ogen niet gunde... Van mij ook geen tien overigens, omdat er nog wel dingen te verbeteren zijn, maar dat moet gewoon groeien, net als dat dit forum is gegroeid.

De deelname beperkt zich inderdaad tot een aantal kernachtige mensen, maar daar is niets mis mee. En bijdragen van anderen worden ook wel gewaardeerd, zeker omdat het gros van de reacties hout snijdt. Soms is het niet mogelijk serieus te blijven en ook dat mag -gelukkig- op dit forum...

Ik weet niet hoe groot de database momenteel is, maar meer dan een aantal tientallen MB's verwacht ik niet dat het zal zijn. Dat is overigens met uitzondering van de downloads die waarschijnlijk al een paar honderd MB zullen beslaan. Ik zou dus het opschonen achterwege laten als de reden de beschikbare ruimte zou zijn (Mordamus heeft daar toch zeker geen moeite mee, wel?). Het mooie van dit forum is ook juist dat er veel informatie op staat die voor derden misschien niet direct nuttig is, maar voor een vierde misschien wel ;) .

Kortom: ga zo door mijn zoon en ge zult spinazie eten! (vrij naar: Ga zo door mijn zoon en ge zult Spinoza heten).

Helemaal top!
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Bedankt voor je reactie Dave,

De database is nog geen 6Mb dus dat valt wel mee.
Er is echter wel erg veel verkeer in de maand december was dat 80Gb :idea:
Ik ben dus tzt wel van plan om de provider Mordamus hiervoor te gaan betalen en wellicht kan dat deels van de vrijwillige bijdragen van de leden. Wellicht kan ik een sponsorlid dan GOLDMEMBER maken en er iets extra's tegenover stellen. Ik ben hier nog niet helemaal uit.

Niet alleen het beheer maar ook het contact dat ik met de leden onderhoud vergt enorm veel tijd. Veel leden zijn hun inloggegevens kwijt en stellen andere vragen. Kortom ik ben gemiddeld per dag 2 uur met het forum bezig.

Ik denk wel dat er binnenkort een handmatige opschoning gaat plaatsvinden. Ofwel de nodeloze reacties worden verwijderd.

[groet]
Jos
Dave schreef:Jos, Walter en Hans,

Ik weet niet hoe groot de database momenteel is, maar meer dan een aantal tientallen MB's verwacht ik niet dat het zal zijn. Dat is overigens met uitzondering van de downloads die waarschijnlijk al een paar honderd MB zullen beslaan. Ik zou dus het opschonen achterwege laten als de reden de beschikbare ruimte zou zijn (Mordamus heeft daar toch zeker geen moeite mee, wel?). Het mooie van dit forum is ook juist dat er veel informatie op staat die voor derden misschien niet direct nuttig is, maar voor een vierde misschien wel ;) .

Kortom: ga zo door mijn zoon en ge zult spinazie eten! (vrij naar: Ga zo door mijn zoon en ge zult Spinoza heten).

Helemaal top!
Jos WRSM
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Ik ben geen regelmatige forumbezoeker. Het is voor mij dus nog wel eens zoeken.

[groet]
-1200-
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Heb mijn cijfer aaangepast en "kritiek"/argumentatie gegeven...
boetsch1
2024
2024
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiden

Ongelezen bericht door boetsch1 »

Ik ben een zeer regelmatig bezoeker en haal veel nuttige informatie van dit forum, ik geef overigens niet veel reacties maar ik vind het forum zeker een 8 waard en ga vooral zo door en voor een ieder een gezond en mooi 2010 toegewenst. 8)_

Groeten uit Leiden van Peter den Hollander.
Geniet nu, het is later dan je denkt.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Groet Peter den Hollander
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Zo aan 't begin van 'n nieuw jaar mag je best eens vissen naar complimentjes... ;)
En als je die verdient moet je ze ook gewoon krijgen... Bij deze dus :!: _004

Dit forum is goed, gezellig, duidelijk, hulpvaardig en humoristisch, eigenlijk dus gewoon de digitale stamkroeg.
Helemaal goed dus.

Eric
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Jos WRSM schreef: Ik denk wel dat er binnenkort een handmatige opschoning gaat plaatsvinden. Ofwel de nodeloze reacties worden verwijderd.

[groet]
Jos

Ik ben met veel verschillende fora bekend...
echter kan ik er nog geen een ontdekken die zo overzichtelijk en structureel is samengesteld als de ''onze".

Natuurlijk zijn er altijd hier en daar puntjes voor verbetering vatbaar, maar vergeet niet; grotendeels wordt e.e.a. ook gevormd door de gebruiker van het forum.
Heb al menig geplaatste link werkzaam gemaakt, menig taalfoutje gecorrigeerd en in sommige gevallen een berichtje verandert naar een leesbaarder en duidelijker geheel.
Ben er zeker van dat Jos nog veel meer van deze bewerkingen doet.

Ik zou willen zeggen c.q. vragen aan de gebruikers; heren/dames plaats naar hartelust uw berichtjes, maar lees ze wel even na.
Pas er ook op dat in een topic ook niet teveel wordt afgeweken van het inhoudelijk oorspronkelijke onderwerp (off-topic)

[groet]
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Bob The Builder

Ongelezen bericht door Bob The Builder »

Een 8 voor mij.

Ik heb ook al heel wat fora gezien en ben blij met de orde die hier heerst. _004 Zelfs zonder de 'zoek' functie te gebruiken kan een nieuwe gebruiker met relatief gemak door de draadjes heen pluizen om z'n antwoord te vinden! Proficiat daarvoor!

Ik probeer zoveel als mogelijk mijn klep te houden hier, gezien ik weinig informatiefs te bieden heb. Op andere fora (meestal games die ik speel) ben ik nogal vlug gebombardeerd tot 'spammingmotherf*****'. Maar dat spammen doe ik alleen maar omdat het kan. Dus als je me er hier ooit op betrapt: Deleten die handel :-) Ik beloof plechtig m'n klep verder te houden zoals ik nu al doe!
Als ik iets te melden heb (mss mijn reisverslag na 18 juni 2010) dan zet ik het hier wel even op, hoewel we met onze groep ook hopen om in de vakliteratuur ons ei kwijt te kunnen :-). Dus ik doe m'n best om hier dan een (kleine) bijdrage te leveren. Inhoeverre die bijdrage informatief zal zijn dan wel een leuk tijdverdrijfje valt nog te bezien.

Doe zo voort! Mooi dat je even polst bij de populatie hier! Zo voelt de doorsnee forum bezoeker zich nog eens op de schouder geklopt!

Bob Out
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Jos WRSM schreef:Klopt, er wordt steeds minder gepost.
Dat zou ik idd niet doen. Misschien dat een aantal zaken gebundeld zouden kunnen worden omdat ze nu versnipperd zijn over een aantal topics. Dat is altijd een nadeel van een forum. Niet iedereen zoekt eerst, en sommige topics verzanden ook in andere discussies, topics worden gekaapt, en sommige onverlaten posten hun (zeer belangrijke) vraag in 3 topics en daar wordt in het ergste geval door 3 verschillende mensen op gereageerd. Daarmee is de kennis dus ook verspreid.

Dus opruimen is niet handig denk ik. In feite wil je de gezamelijke kennis die opgeslagen is in dit forum op een andere manier ontsluiten. De toegang tot die kennis is nu best lastig. Als je handig bent ik zoeken is het niet zo'n punt, maar er blijft toch een hoop kennis liggen en/of moeten zaken herhaald worden. Voor de kennis over de RT zou je eigenlijk meer naar een Wiki moeten kijken. Misschien is het wel een leuke toevoeging voor het forum. Er zijn een aantal redelijk bezoekers die best wat kennis hebben die ze graag delen. De Wiki zou gevuld kunnen worden met zaken die nu reeds verspreid in het forum staan en in feite kan iedereen dan bijdragen aan de artikelen. Net als WikiPedia dus. En wijzigingen kunnen altijd ongedaan gemaakt worden, dus als er iets staat wat niet klopt, is dat zo gecorrigeerd. Dat is de kracht van een Wiki. Alleen is het wel zaak dat er aan bepaalde conventies wordt vastgehouden. Het moet overzichtelijk blijven en je moet ook even de juiste manier aanleren om een goed Wiki artikel te schrijven. Het is niet zomaar tikken en bewaren. De kracht van een Wiki zit 'm ook in de verbanden tussen artikelen onderling, zodat je niet steeds dingen hoeft te herhalen die een ander al beschreven heeft. Een link ernaar is voldoende. Er moeten dus wel weer redacteuren zijn die de boel een beetje in de gaten houden. Ik heb zelf een WikiPedia artikeltje geschreven en dat was best leerzaam. Elke bijdrage heeft een 'overleg' pagina waarin anderen (redacteuren) hun mening kunnen geven over de inhoud/vorm/layout e.d. (geen inhoudelijke discussie zoals op het forum!).
Misschien is de drempel voor een Wiki over het algemeen nét ietsje te hoog voor de gemiddelde internet gebruiker, maar toch...als kennisbank is het bijzonder geschikt zou ik zeggen.

Voorbeelden van BMW Wiki's (auto's dan) zijn BMWWiki en BMW2002Wiki.

Zou er animo voor zijn om dit op te zetten én te onderhouden?
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hallo Mike

Dank voor je reactie.
Opruimen zal, indien haalbaar, handmatig gaan gebeuren. "Nodeloze" polls en reacties zullen dan worden worden verwijderd.
Ook ik ben auteur op WikipediA en heb verantwoordelijk voor vele artikelen binnen binnen mij interesses vallen. Tijd om naast al mijn activiteiten ook nog een RT Wiki op te gaan zetten is er gewoonweg niet.

HansD is een tijdje geleden begonnen met de opzet van een BMW RT Wiki, zie: http://bmwrtwiki.wiki-site.com/index.php/Hoofdpagina
Wellicht voel je er iets voor om dit samen met hem te gaan doen :idea:
Ik zal Hans eens benaderen of hij dit project nog wil gaan voortzetten.
[groet]
Jos
Jos WRSM
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

Buiten BMW RT's heb ik nog enkele andere hobby's. Ook voor m'n andere hobby's zit ik frequent op diverse fora. Wat mij daarbij opvalt is dat de fora door de diversiteit van onderwerpen niet meer overzichtelijk zijn. Je zoekt je vaak suf. Het RT Forum is m.i. duidelijk en overzichtelijk. Zowel in de layout (leuk avatar-grote-plaatjes welke het thema van de inhoud al weergeven) als ook in de zoekfunctie. Dankzij item's als het RT Cafe voorkom je dat je het (kei leuke) slappe geouwehoer tussen de serieuse vragen / onderwerpen krijgt. Je ziet dat het forum met veel liefde en kennis opgezet is. V.w.b. de inhoud: dat is natuurlijk afhankelijk van de leden. Al met al : Succes en ga zo door !
PK
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar

Ongelezen bericht door PK »

Ik vind dit een prima forum, ga zo door Jos en andere moderators! _004

Veel informatie te vinden en vrijwel altijd normale reacties op vragen en opmerkingen.
Geen scheldpartijen of verwensingen en dat is op sommige fora/forums wel anders.
Misschien hebben de mensen op het RT-forum wat minder lange tenen :lol:

Veel reacties plaats ik niet, maar lezen doe ik bijna dagelijks.

Nogmaals: ga zo door!

Groeten
Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
bertus

Ongelezen bericht door bertus »

Zit bijna dagelijks even het forum te bekijken.
November pas lid geworden maar heb er al vele dingen van opgestoken en ook vele bericht gelezen.
Met \diverse onderwerpen ook al een duidelijke uitleg gehad en al div. dingen geleerd en op idee gebracht.
Laten we met z'n allen zo door gaan.

Groeten Bertus.
DVR1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Een 8 wat mij betreft.
Met een welgemeend compliment voor de commitment om dit forum zo goed gaande te houden.
Mijn feedback;
Ik vind de 'tussenstap' die gemaakt moet worden niet handig, zou liever na het inloggen direct op het Forumoverzicht terechtkomen.
Verder vind ik de afbeeldingen die bij alle rubrieken zijn toegevoegd, ten koste gaan van de overzichtelijkheid.

Qua 'toon' van communiceren vind ik 't altijd fijn hier, ik denk dat dat komt omdat 'ie goed gezet is, gehoord en begrepen wordt.
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

@DVR1200RT............

Als je je link in de favorieten aanpast naar index.php kom je gewoon op de forumindex uit.
Of bedoelde je dat niet?

Groeten,

Wout -850-
DVR1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Wout, dank voor de tip. Eens een digibeet, altijd een digibeet... :oops:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over het forum”