Stotteren/inhouden?
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- arjl
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Den Haag
Stotteren/inhouden?
Ik heb soms het idee, wanneer ik langer in de 2e, 3e of 4e versnelling rijdt, zo tussen de 2000 en 3500 toeren, dat de motor wat stottert of hapert.
Ik kan het niet echt thuis brengen, maar weet ook niet of het echt zo is of dat het wat anders is.
Hebben meer mensen daar last van of is dat niet helemaal goed?
Groeten,
Arjen
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Ik rij sinds kort BMW, overgetapt van een Transalp, en heb me bij mijn nieuwe motor ook flink aangestoord. Schijnt een BMW kwaal te zijn, ze (BMW dealer) hebben er zelfs een speciale term voor. De afstelling goed nalopen schijnt iets te helpen maar het zal altijd merkbaar te blijven.
Stoffel
Het komt door de arme afstelling en het feit dat de motor dan gaat "zoeken" naar nog net blijven rijden en zo min mogelijk brandstof verbruiken. Er zijn ook ideeen en theorieen over het verbeteren van dit fenomeen, maar dat vind je vanzelf met de zoekfunctie en google.
Succes
Stotteren / inhouden
ik ben ook net overgestapt van een Transalp naar de R1100RT. Ik ervaar hetzelfde gevoel op de snelweg. Zit zelfs elke keer naar mijn snelheidsmeter te kijken en durf te zweren dat ik zelfs de wijzer af en toe zie haperen. In het begin zat ik te twijfelen of ik er wel goed aan had gedaan om een R1100RT te kopen. Maar zoals iemand hiervoor opmerkte, als er een naam voor bestaat dan zal het wel kloppen.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
KFR
grtz
Jos
Jos WRSM

succes
Hallo Jos
Toch bedankt voor je tip.
Groet
Han
- BarthoD
- Type: R1200RT
- Bijz: 2007
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Maarsbergen
Re: Stotteren/inhouden?
Toch ineens gisteren dit fenomeen. Bij dealer geweest, geen tip, wel "maak afspraak" ...tot ik later bedacht dat ik bij een goedkope tank Normaal 95 had getankt. Vanmiddag weer eens V-Power (maar dan de BP-versie) erin geknikkerd: geen enkele stottter meer in de file; de machine loopt als een zonnetje. Helaas gaat dit wat centen kosten

Bartho
Re: Stotteren/inhouden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht