Balen maar ook Blij

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Fantom

Balen maar ook Blij

Ongelezen bericht door Fantom »

Jep, ik baal maar ik ben ook weer een beetje blij.

Vandaag met de R1100RT naar Breeman geweest omdat ik nog steeds de bak niet vertrouwde. Na 1000Km ben ik er inmiddels achter dat het klakken van de bak allemaal hoort. Het zingen van de bak hoort ook. Maar je hoort niet de tandwielen over elkaar te hore schuren of dat je met terugschakelen de versnellingspook weer terugslaat onder gekraak van tandwielen. Dit gebeurd dus zowel van 2 naar 3 als van 3 naar 2.
Breeman gaf aan dat dit inderdaad niet hoorde en dat waarschijnlijk de vorken van de 2e en 3e versnelling versleten zijn. Balen dus. :evil:
Ik gelijk naar de verkopende motorzaak gegaan omdat ik nog Bovag garantie op de motor heb. E.e.a uitgelegd aan de eigenaar en de motor moet onder het mes. Het wordt een zware ingreep voor mijn beamer omdat de hele bak er achter vandaan moet en daarna de bak open.
Goede nieuws is dat de reparatie volgende week zaterdag gaat beginnen en het mindere is weer dat het ongeveer een week duurt.

Enfin het probleem wordt opgelost. :)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo

En hoe zit het met de kosten?

Succes.
Kees BMW
Fantom

Ik heb het er niet over gehad maar ik mag aannemen dat het onder de garantie regeling valt. Het is inderdaad wel een goede die je aangeeft.
Aanstaande zaterdag ga ik de motor brengen en dan zal ik dat gelijk even aan de kaak stellen. Wat mij betreft valt het onder de garantie omdat ik na aankoop er nog maar 1000km mee gereden heb. En Bovag garantie loopt tot eind december.
Henk

Ongelezen bericht door Henk »

Ja vervelend, maar goed dat dit een garantiezaak is.
Zoiets kan je zomaar 1500 euro of meer kosten.

Groet, Henk
Kees BMW

Hallo

Als ik je was zou ik de koppelingsunit ook even laten controleren.Diafragmaveer,koppelingsplaat afkeurmaat ±4,5mm en het hart van de plaat,en of de drukplaat nog vlak is.Wie reviseert deze versnellingsbak?

Succes.
Kees BMW
Fantom

Nou vandaag mijn R1100RT naar de dealer gebracht.
  • 1. Reparatie valt gewoon onder garantie, De man keek me ook echt zo aan van: Waarom vraag je dat eigenlijk :?:
    2. Koppelingsplaat wordt gecontroleerd, zouden ze zowiezo wel doen. Als de plaat meer dan 4,5mm is maar er wel tegenaan zit dan wordt ik gebeld om te vragen of ze hem moeten vervangen. Dan zijn de kosten van de plaat voor mij omdat de plaat boven de 4,5mm technisch nog goed is. Onder de 4,5mm is het een garantie kwestie.
Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten, zaterdag zou de motor klaar moeten zijn.

REIN

ik voel met je

Ongelezen bericht door REIN »

Heb in september bij Mantel in Almere een r 1100 rt gekocht en was 3 keer naar duitsland gereden en nu staat ie bij Motorcentrum Almere omdat de bak complet naar de klote is . mantel wil van niks weeten en de garantie is vorbij dus lekker met zo een wankel bedrijf als mantel in Almere, wat de kosten voor de revisie is, kom ik op ca € 1000 en dan heb ik nog mazzel omdat Marco medelijden met mij heeft. Maar ik ga het complet verhaal van de week op het forum zetten hoe mijn bak stuk was gegaan
Gr Rein :cry:
Fantom

Ik las laatst een verhaal op motor-forum van iemand die iets dergelijks was overkomen. Heel lang verhaal maar het schijnt dat je eventueel via de gerechtelijke weg toch een deel vergoeding kan eisen van mantel omdat je niet verwacht van een motor die je koopt dat binnen afzienbare tijd de bak aan gruzelementen loopt. Ik zou iig eens proberen via je rechtsbijstand verzekering of ze kunnen helpen. 1000 euro is een hoop geld.

Intussen heb ik mijn R1100RT nog niet terug. Het reparatiebedrijf had het druk. Verwachting is dat mijn beamertje in de loop van de week klaar is.
Kees BMW

Hallo

Als je bak het heeft begeven kun je beter een gereviseerdebak kopen en dan met gerantie.

Succes.
Kees BMW
Fantom

cdraaisma schreef:Hallo

Als je bak het heeft begeven kun je beter een gereviseerdebak kopen en dan met gerantie.

Succes.
Als je uit eigen zak dergelijke reparatie moet betalen ben ik het met je eens Cees. Echter als je nog met garantie te maken hebt of in het geval van REIN dan zou ik toch eerst kijken of je met de verkopende partij tot een oplossing kan komen.
Fantom

Morgen mag ik mijn beamert weer ophalen bij de motorzaak.
Ik weet nog niet wat er allemaal gedaan is maar dat zal ik vast morgenavond horen. Zodra ik morgenavond terug ben van de motorzaak zal ik jullie informeren.

Ik ben nu iig blij dat ik hem weer kan halen :lol:

Kees BMW

Hallo,

Dit antwoordt was meer voor John bedoelt,wat die gereviseerdebak betreft.

Succes.
Kees BMW
REIN

Nog steeds in Duitsland met een seat

ik ben nog in duistland en kan morgen weer naar Motorcentrum Almere, ik ben jullie het verhaal schuldig omt ie dan, heb trouwens vrijdag nog een afspraak met een jurist.
In september 2008 mijn RT gekocht bij Mantel in Almere met 120000 km op de tller, de motor was niet mooi maar technisch moest ie wel in orde zijn ik had mijn twijfel over de technische toestand derhalve kreek ik 1 maand Garantie, ik had 2950,- betaald niet al te veel voor een fiets maar voor 50 euro meer had ik 6 maanden Bovag garantie gehad. Inmiddesl was ik 4 keer bij Mantel met de volgende problemen.
maandag 29 september 2008

Piet,,

Op 4 september jl. heb ik een motor inclusief 1 maand garantie gekocht voor € 2.950,= exlusief afleveringskosten. Tijdens de proefrit is mij het navolgende opgevallen, hetgeen ik u dan ook direct mededeeelde:

• Het windscherm ging niet op en neer zoals verwacht mocht worden.

• Het ABS gaf een foutmelding

• De motor sloeg regelmatig af (hetgeen gevaarlijke situaties kan opleveren voor een stoplicht) en de choke werkt niet.

• De versnellingsbak schakelde slecht.

• De motor lekt olie

• De dekselpakkingen zijn lek.

De eerste twee punten zijn keurig opgelost voor de aflevering van de motor. Nu wij bijna vier weken verder zijn, zijn de schakelproblemen en het probleem van het plotselinge afslaan geenszins opgelost. Ik maak u daar even schriftelijk melding van voordat de garantietermijn verstrijkt en mijn communicatie hieromtrent betwijfeld wordt.

Ik vermoed dat het hele verhaal niet synchroon loopt omdat de ene uitlaat heter wordt dan de andere. Ik begrijp best dat de motor niet uit volledig nieuwe onderdelen bestaat maar een versnellingsbak hoort geen zagend geluid voort te brengen. Bovendien komt hierbij dat hij tijdens het rijden niet goed schakelt zonder dat je een krassend geluid verneemt. Mogelijk heeft dit te maken met de lagere toeren maar ik ben natuurlijk geen monteur voor wie motoronderhoud dagelijkse kost is.

Voor de rest ben ik bijzonder blij met de aankoop en de bijbehorende BOVAG-garantie. In de vijfde versnelling rijdt de motor uitstekend. Ik zou daarom graag zien dat de bovenstaande gebreken worden verholpen.

op 12 oktober was ik in Duitsland net 600 km gereden naar mijn laatste Mantel bezoek., de ANWB moest de Motor naar Almere slepen. want de versnellingsbak was defect het olie liep uit de bak en rijden was onmogelijk, inmiddels staat de Motor bij Motorcentrum in Almere , ik heb Marco het verhaal verteld wat gebeurde , voor degene die het nog niet weden. Ik reed van Rheine in richting Amsterdam en net voor de Grensovergang Gildeshausen sprong de versnelling van de 5e naar de 4e bij een snelheid van 110 /120 km/h ik heb direct de koppeling ingegeknepen en merkte direct dat ik geen koppeling meer had, hierop probeerde ik iets gas te geven om toch weer naar de 5e versnelling te komen,maar helaas kon dit niet meer ik moest de motor 20 meter over de grens duwen en het bak olie ( stinkend en verbrand) liep over de weg. Thuis aangekomen was ik en een actie gestart om de RT weer op de weg te helpen men heeft direct een ander bak gezocht en ingebouwd en helaas kan ik zelf niet mee helpen omdat ik andere verplichtingen heb in Duitsland maar ik heb het volle vertouwen dat bij mijn terug komst de motor weer rijklaar is.
Op 14 Oktober heb ik nog probeert met Mantel motoren te onderhandelen over de motor , maar hij is niet meer waard dan 1500 euro volgends hem en als ik een nieuwe bak eronder zou zetten dan was het maximaal bod 2300,- euro dan was Mantel winst 700 euro voor niks doen. Van de week heb ik mantel nog gebeld omdat de koppeling niet juist zou zijn ingebouwd maar ik kreeg een flinke discussie hij deed alsof hij geen verstand had van motoren ik dacht laat maar ik ga de reparatie uit eigen zak betalen en ben het vertrouwen complet kwijt omdat de andere punten in mijn brief ook niet geheel opgelost waren ik ben toch blij dat Motorcentrum Almere niet omheen praat maar direct met feiten komt en ook met een oplossingen waar ik als klant iets aan heb.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Ha Rein, ik had et verhaal al zo'n beetje eerder van je gehoord, het is en blijft een gehannes van niks.
Ik heb ook ooit eens horen vertellen dat P.Mantel vroeger wel een officieel BMW dealer was, maar dat na een vervelend akkefietje zijn dealerschap is afgenomen, vandaar dat MotorPort (-centrum) Almere toen daarin is gestapt. Ze hebben inmiddels veel ervaring in BMW's en ook ik ben altijd tevreden over de service van het personeel.
Maar wat aanschafprijzen betreft vind ik motorport wel vrij duur hoor.
Verder hoop ik voor je dat het opknappen van je ex-overheid beemer een beetje goed uitpakt. Kijk er al naar uit dat hij weer voor ons werk-gebouw staat.
Groeten Micha
Fantom

Wat een verhaal en wat een ellende kan een mens daar aan overhouden. Ik hoop dat het nu toch allemaal goed gaat komen zonder al te veel kosten. Tenminste ik begrijp uit je verhaal dat je de motor toch laat repareren. Ik hoop dat je met je jurist verder komt om de schade te verhalen op Mantel.

Inmiddels heb ik mijn R1100RT terug. Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. D ebak lijkt soepeler te schakelen maar ik heb nog steeds het idee dat ik tussen 2 en 3 de tandwielen over elkaar voel schuren. Enfin ik moet maar even kijken hoe het van de week loopt. De verkoper vroeg wel of ik van de week even wilde bellen om hem te informeren of het er beter op was geworden.
Kees BMW

Hallo

Het schijnt dat bij het type versnellingsbak M94 de nokken van de tandwielen die ingrijpen in het andere tandwiel rond afslijten.Hierdoor grijpen ze niet goed meer in het andere tandwiel,dan komt er spanning op de schakelvork waardoor deze krom wordt.Waardoor de bak slecht schakelt en uit de versnelling schiet.Deze schakelvork was bij dit type versnellingsbak ook tekort uitgevoerd,en volgens mij kan een M94 niet omgebouwd worden naar M97 vernellingsbak.

Succes.
Kees BMW

PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.
cdraaisma schreef:en volgens mij kan een M94 niet omgebouwd worden naar M97 vernellingsbak.
Juist wel. :D

De gemodificeerde delen in de M97 zijn juist die delen die je gebruikt om een M94 te reviseren.

Schakelvorken, tandwielen, tussenas en lagers van de M97 gaan zo in de oude.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Fantom

Hey Paul, Ik las op site http://www.largiader.com/tech/oiltrans/ dat het huis van de M97 anders is dan de M94. Maakt het verschil van de behuizing dan niet uit als je de bak wil modificeren naar een M97?
PaulRS

Hoi.

De onderdelen die juist de problemen geven in de oude bak zijn gemodificeerd en overal toepasbaar.

De ingaande as is ook veranderd, maar die geeft nooit problemen.

Verder 1 of 2 lagers die niet passen, maar daar kan je dan weer de oude types voor gebruiken.
Die geven eigenlijk ook geen problemen.

En dan nog is de M97 geen garantie dat die wel heel blijft.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

PaulRS schreef:Hoi.
cdraaisma schreef:en volgens mij kan een M94 niet omgebouwd worden naar M97 vernellingsbak.
Juist wel. :D

De gemodificeerde delen in de M97 zijn juist die delen die je gebruikt om een M94 te reviseren.

Schakelvorken, tandwielen, tussenas en lagers van de M97 gaan zo in de oude.

Groeten, Paul.
Als je een gereviseerde bak koopt bij een BMW dealer, krijg je dan ook deze M97 onderdelen? Of zitten daar 'originele' M94 onderdelen in?
Hans
PaulRS

Hoi.

Je krijgt een mix, dacht ik.

Wat er aan de M94 niet deugde is gemod en heet M97, de rest is altijd hetzelfde gebleven.

Zover ik weet, dan :roll:

Herr BMW is altijd heel geheimzinnig gebleven over het hoe en wat precies.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.

REIN

Weer terug in Nederland

gisteren ben ik terug gekomen uit der heimat met een Leenauto omdat mijn auto in Almere bij garage Image stond voor een APK helaas stond hij 3 weken omdat ze niet begreepen hoe men een reset moest uitvoerenvanwege de servicebeurd, ook daar heb ik gezeik gehad omdat ze mijn auto twee keer naar de VW daeler meosten brengen. en de kosten moest ik betalen 120 euro voor un opleiding en de politie meente pech gehad en devolgende keer een andere garage zoeken , maar de centen ben ik wel kwijt wat een shit, ,maar trots al ben ik om 15.00 uur maar snel naar Motorcentrum Almere gereden om de status van mijn bike de zien, en ik zag dat alleen de uitlaat nog eronder moest , dat naam mijn frustratie van mijn auto weg, ik heb direkt mee geholpen. Marco heeft nog de bak olie vernieuwd en dan was het moment van starten, en YESSSS hij deed het, wij moeten enkel nog de koppeling instellen en de de display van de versnelling moet ooknog gedaan worden, want ik zie alleen de 1 0 3 5 dus de 2 en de 4 zie ik niet, maar dit gaat ook nog goed komen de lawaai van die bak is weg als ik de koppeling los laat , de ventilator om de olie te koelen hebbenwij ookuitgezet want het motor olie mag best 100 grad heet worden omdat dan ook de vocht eruit gaat. nu moet ik wachten tot de spuiter de kuip deelen terug brengt en dan is het weer rijden.
Kees BMW

Hallo

Dit is misschien wel een leuke site voor mensen die versnellingsbak problemen hebben.
www.boxer-motorrad-shop.de en dan Teile und leistungen dan gangspringer 4ventiler.

Succes.
Kees BMW
HansD

Dit is misschien wel een leuke site voor mensen die versnellingsbak problemen hebben.
www.boxer-motorrad-shop.de en dan Teile und leistungen dan gangspringer 4ventiler.

Succes.
Mooie site! Die was ik nog niet tegengekomen. Heb deze toegevoegd aan post "Handige links". Goed om te weten dat een gereviseerde bak rond de Euro 980 gaat kosten...Ik hoop dat geld voorlopig nog even in mijn zak te houden/niet te hoeven lenen.
Hans
Fantom

Vandaag contact gehad met de dealer.
Blijkt dus dat er inderdaad niks is gedaan aan de bak. :evil:
Dealer zegt dat de motor incl. bak goed is. Ik zeg dat ik bij een BMW dealer ben geweest met de moter en de BMW dealer zegt dat er iets mis is met de bak met de 2e en 3e versnelling. :cry:
De dealer heeft voorgesteld om de motor terug te nemen en dat ik het volledige aankoopbedrag terug krijg. :?
Kreeg nog wel een heel verhaal voor mijn kiezen dat ik maar niet meer op een BMW moet gaan rijden omdat ik een rijder ben voor een japanner. En dat je met een BMW moet leren schakelen. Ik heb aangegeven dat wanneer je schakelt van 2 naar 3 onder de 2000RPM dat het schakelen dan meestal goed gaat. Boven de 2000RPM onherroepelijk gekraak van tandwielen.

Ik denk maar dat ik met het voorstel akkoord ga omdat ik de motor niet vertrouw. Zaterdag motor terugbrengen en dan maar op zoek naar een nieuwe fiets.
HansD

Fantom schreef:Vandaag contact gehad met de dealer.
Blijkt dus dat er inderdaad niks is gedaan aan de bak. :evil:
Dealer zegt dat de motor incl. bak goed is. Ik zeg dat ik bij een BMW dealer ben geweest met de moter en de BMW dealer zegt dat er iets mis is met de bak met de 2e en 3e versnelling. :cry:
De dealer heeft voorgesteld om de motor terug te nemen en dat ik het volledige aankoopbedrag terug krijg. :?
Kreeg nog wel een heel verhaal voor mijn kiezen dat ik maar niet meer op een BMW moet gaan rijden omdat ik een rijder ben voor een japanner. En dat je met een BMW moet leren schakelen. Ik heb aangegeven dat wanneer je schakelt van 2 naar 3 onder de 2000RPM dat het schakelen dan meestal goed gaat. Boven de 2000RPM onherroepelijk gekraak van tandwielen.

Ik denk maar dat ik met het voorstel akkoord ga omdat ik de motor niet vertrouw. Zaterdag motor terugbrengen en dan maar op zoek naar een nieuwe fiets.
Wat een afgang dat na al dat gedoe en beloftes er nog niks aan de bak gedaan is! Dit klinkt behoorlijk hopeloos. Geld terug is misschien ook een afgang (wat een gedoe allemaal), maar wel een manier om van deze dealer en dit eindeloze verhaal af te komen.
Ik hoop dat je dan daarna snel wat anders en beters vindt...kun je eindelijk lekker gaan rijden.
Hans

PaulRS

Hoi.

Dealer zegt; 'er is niks aan de hand met dat ding' en 'geef maar hier, krijg je je centen terug'

Volgens mij vertrouwd hij het zelf ook niet en doet dit voorstel om verder gezeur voor te zijn.

Ik zou het doen.

Deze tijd van het jaar is het goed boodschappen doen, zeker als je geld in je zak hebt, en niks in te ruilen.

Behalve de dealer, kijk ook eens hier; www.bmwmotor.nl/

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Fantom

Dealer zegt; 'er is niks aan de hand met dat ding' en 'geef maar hier, krijg je je centen terug'

Volgens mij vertrouwd hij het zelf ook niet en doet dit voorstel om verder gezeur voor te zijn.

Ik zou het doen.

Deze tijd van het jaar is het goed boodschappen doen, zeker als je geld in je zak hebt, en niks in te ruilen.

Groeten, Paul.
Thanks voor de tip van de website.
Had al gekeken en een R1100RT gezien en een R1150RT gezien.
Heb al een mail gestuurd met de vraag voor meer info.
We wachten het maar af.
Keep you posted :roll:
Fantom

Fantom schreef:

Ik zou het doen.

Groeten, Paul.
Thanks voor de tip van de website.
Had al gekeken en een R1100RT gezien en een R1150RT gezien.
Heb al een mail gestuurd met de vraag voor meer info.
We wachten het maar af.
Keep you posted :roll:
In het licht van bovenstaande, hebben jullie nog tips voor goede motorzaken waar ik eens kan gaan shoppen voor een R11xxRT?
Het liefst in Zuid-Holland zodat ik niet heel nederland hoef door te crossen voor een nieuwe gebruikte fiets :roll:
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Bert lanser in Dordrecht is een hele goede zaak !

Heeft een hele mooie 1150 staan.

Prima service, prima kwaliteit, prima advies.
Wat wil je nog meer!

Site: www.bertlanser.nl
HansD

Miklos schreef:Bert lanser in Dordrecht is een hele goede zaak !

Wat wil je nog meer!

Ik heb zowel bij dealers als particulier geshopt en was al gauw genezen van de dealers (wat een prijzen!). Uiteindelijk een R1100RT gekocht van een marechaussee (betrouwbaar?) via marktplaats enzo en na overleg met een dealer de knoop doorgehakt. 1 jaar later ben ik nog steeds helemaal tevreden (en dat komt niet snel voor!).
Hans

Fantom

Heren,

Nu de kruistocht/zoektocht naar een andere R11xxRT weer is begonnen viel mijn oog op een detail verschil tussen de verschillende R1150RT'S
Er zit verschil is de vorm van de cilinderkop tussen de RT1150RT's.
Je ziet ze met een doorlopende afdekkap zoals bij de R1100RT
Afbeelding
En met een afdekkap tot halverwege de cilinderkop. Zoals deze
Afbeelding
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is en eventueel de voor- en nadelen?
blittkit

Ongelezen bericht door blittkit »

Volgens mij zit het verschil in de dubbele bougie, voor een betere loop.
Ook heeft de latere versie gecombineerde remmen.

succes met zoeken

Hans
HansD

Er zijn ook veel verschillen tussen de R1100RT en de R1150RT - iets wat mij zou aanspreken: de R1150RT heeft rembekrachtiging voor. (electrisch dacht ik)
Hans
PaulRS

Hoi.

Op het bovenste plaatje de 1e serie 1150, met de normale remmerij als de 1100.
Technisch niet veel verschil met de 1100, ander smoelwerk.

2e plaatje, de 2e serie 1150 met het I-ABS, dwz alle drie de remmen gekoppeld, als je voor remt, gaat achter onbekrachtigd mee en omgekeerd.
Servoremmen, bekrachtiging door een elec pomp.
Twin-spark, dubbele bougies voor een betere motorloop, of het verdoezelen van beroerd lopen als gevolg van de steeds strengere emissie eisen.

Paar dingen, die bobine in het klepdeksel wil wel eens stuk, later verbeterd.
Bekrachtigde remmen, geeft ook soms problemen, veel achter elkaar remmen en de boel vliegt in de storing omdat de generator het niet bijhoudt en zonder bekrachtiging is er niemand thuis.

Regel een proefrit op beide en kijk wat je wel/niet bevalt.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
maRTin

Op het bovenste plaatje de 1e serie 1150, met de normale remmerij als de 1100.
Technisch niet veel verschil met de 1100, ander smoelwerk.

2e plaatje, de 2e serie 1150 met het I-ABS, dwz alle drie de remmen gekoppeld, als je voor remt, gaat achter onbekrachtigd mee en omgekeerd.
Servoremmen, bekrachtiging door een elec pomp.
Twin-spark, dubbele bougies voor een betere motorloop, of het verdoezelen van beroerd lopen als gevolg van de steeds strengere emissie eisen.

Paar dingen, die bobine in het klepdeksel wil wel eens stuk, later verbeterd.
Bekrachtigde remmen, geeft ook soms problemen, veel achter elkaar remmen en de boel vliegt in de storing omdat de generator het niet bijhoudt en zonder bekrachtiging is er niemand thuis.

Regel een proefrit op beide en kijk wat je wel/niet bevalt.

Groeten, Paul.
Ook de 1150 1e versie heeft al integraal remsysteem hoor. Heb er zelf op gereden.
Het enige verschil is idd dubbele bougies ,het zo genoemde twinspark.
Dit om het KFR te verminderen.
En wat het remmen betreft, ik heb al diverse noodstops moeten maken en dan is dit echt het meest geweldige systeem wat ze ooit hebben uitgevonden!
En nooit problemen gehad met storingen of zo.
Het enige wat jammer is dat is dat de servo pomp een zoemend geluid maakt wat bij het wachten met ingeknepen rem voor een stoplicht irritant is.

gr martin

PaulRS

Hoi.

Je hebt gelijk voor wat het I-ABS betreft, zit op elke 1150.

Ik was in de war met de 1150GS.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Kees BMW

Hallo

Ik heb het verschil al een keer vertelt tussen een R1100RT en R1150RT in de rubriek"Showen"als je een R1150RT wil kopen ga dan wel voor een Twin Spark.Deze loopt veel soepeler dan die met één bougie.

Succes.
Kees BMW
Fantom

Ik heb het verschil al een keer vertelt tussen een R1100RT en R1150RT in de rubriek"Showen"als je een R1150RT wil kopen ga dan wel voor een Twin Spark.Deze loopt veel soepeler dan die met één bougie.

Succes.
Dank allen voor de uitleg, echter is er ook nog zoiets als beschikbaar budget. Als ik zo rondkijk op het internet dan zijn de twinspark uitvoeringen teveel boven mijn beschikbare budget of ik moet een exemplaar kopen met meer dan 130Dkm op de teller. En dat vindt ik nou net ff iets te veel met de geplande 25Dkm per jaar.
Trouwens het KFR probleem ervaar ik niet bij mijn huidige RT, nou weet ik niet of mijn RT echt de maatstaf is voor een "Goede" tweedehands RT qua rijden.
Ik heb bij één zaak een R1100RT uit 2001 gezien met 62Dkm op de teller en een R1150RT uit 2002 met 97Dkm op de teller. Ik denk dat ik morgen maar even ga kijken of het wat is. Ben nu iig niet gehaast om er één te kopen maar ik ga eerst een goed rondkijken.
maRTin

Hee Fantom,

Ik weet niet hoe het met je budget zit, maar bij Korteland in Hardinxveld-Giessendam staat een prachtige blauwe 1100rt van 2000 met 55000 op de teller. Ook een hele goede zaak!

www.kortelandmotoren.nl

gr Martin
Fantom

Heren,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Ik ga jullie verlaten :(
Ik heb vandaag een Yamaha FJR1300 gekocht en ik hoop dat ik daar veel meer plezier van mag beleven dan van mijn R1100RT. Ik weet het ik ben nu aan het vloeken in de kerk :oops:

Ik wens jullie het allerbeste met de R11xxRT's want hoe dan ook het blijven mooie fietsen. Ik heb alleen het (on)geluk gehad dat ik een rottig exemplaar had en een rottige verkoper.
Ik wil jullie bedanken dat jullie me met raad bij hebben gestaan in de afgelopen weken. Het ga jullie goed. :lol:

maRTin

Je bent toch niet van de pot gepleurd ?!?!?!?!?!?!?!? :x :shock: :x
Fantom

Miklos schreef:Je bent toch niet van de pot gepleurd ?!?!?!?!?!?!?!? :x :shock: :x
Nou, Nou moet dat nou zo, snap je reactie niet helemaal :shock:
Ik heb gekozen voor de FJR omdat:
A. Ik snel weer een motor moet hebben
B. Ik geen R11xxRT kon vinden die aan mijn wensen voldeed binnen een redelijke straal van mijn woonplaats.
Enfin, ik ben niet van de pot gepleurd zoals jouw woorden zijn, ik heb gewoon een reationele beslissing genomen die uitgaat van mijn ervaring van het rijden op de RT en de FJR.
arjl
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Ongelezen bericht door arjl »

He Fantom!

Ik hoop dat je met je nieuwe fiets veel veilige en leuke kilometers gaat maken! Je kan toch altijd nog blijven meelezen op dit forum? :D

Groeten,
Arjen
maRTin

Fantom schreef:
Miklos schreef:Je bent toch niet van de pot gepleurd ?!?!?!?!?!?!?!? :x :shock: :x
B. Ik geen R11xxRT kon vinden die aan mijn wensen voldeed binnen een redelijke straal van mijn woonplaats.
Enfin, ik ben niet van de pot gepleurd zoals jouw woorden zijn, ik heb gewoon een reationele beslissing genomen die uitgaat van mijn ervaring van het rijden op de RT en de FJR.
Sorry, was bedoeld als geintje! :oops:

Een BMW rijder die overstapt op een Jap is nu eenmaal iets wat zelden voorkomt.
Andersom komt vaker voor.
Neemt niet weg dat een FJR ook een hele mooie fiets is.
Veel veilige km's ermee ,enne de gepoetste kant boven houden !
Fantom

Miklos schreef:
Fantom schreef:
Sorry, was bedoeld als geintje! :oops:

Een BMW rijder die overstapt op een Jap is nu eenmaal iets wat zelden voorkomt.
Andersom komt vaker voor.
Neemt niet weg dat een FJR ook een hele mooie fiets is.
Veel veilige km's ermee ,enne de gepoetste kant boven houden !
Ok, dan snap ik hem.
Vergeet niet dat ik voor mijn BMW twee andere jappers heb gehad. Ik heb een Suzuki SV650S en een Suzuki Bandit gehad. Ik ben overgestapt op de BMW omdat ik meer woon/werk verkeer ging rijden en ik de kofferruimte nodig had. Nou is mijn ervaring met de BMW nou niet het school voorbeeld. Ik heb gewoon een slechte ervaring gehad wat mij heeft doen besluiten weer op een Jap te stappen.

Johannetje

Ongelezen bericht door Johannetje »

Miklos schreef:Bert lanser in Dordrecht is een hele goede zaak !

Wat wil je nog meer!

Gewoon in Duitsland halen. Ik heb er al 3 gehaald bij de BMW dealer daar, veel goedkoper, goede motoren en scheelt dus een hoop pleuri's.
REIN

hi Micha
het duurt niet meer lang en mijn fiets kan ik weer voor het gebouw parkeren, dan kun je wel het verschil zien van echte kwaliteit, mijn collga heeft een nieuwe F 800 gekocht ook een mooi ding, voor jonge rijders, ik moet lekker beschermt achter de stuur zitten wil niet nat worden ook niet al te veel wind op mijn benen zodonde die rt verheug mij weer op als ie rijd, tot binnenkort Gr, Rein :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol:

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”