Voorstelrondje
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R1100RT
- Bijz: Ik heb 'm nog niet
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Almere
Voorstelrondje
Goedenavond aan éénieder,
Voorstellen wordt op elk forum op prijs gesteld, zo ook hier. Mijn naam is Hans en heb (nog) geen R1100RT. Want dat zou het moeten worden. Waarom? Ik vind het gewoon een mooie motor. En ik heb iets met BMW motoren. Niet met de auto's overigens. Ik ben (klassieke) Alfa liefhebber (geen meer in bezit).
Ik keer een beetje terug bij de bron. In het grijze verleden een BMW R51/3 gehad uit 1951 (meen ik). Ik zal niet zeggen wat ik daar mee gedaan heb, maar ook mooie toertochten mee gereden (o.a. naar Kiel). Een hele tijd geen motor meer gehad, maar op een gegeven moment weer kriebels gekregen en regelmatig één gehuurd (elk jaar naar de TT). Ook BMW's trouwens.
Nu ik wat meer vrije tijd ter beschikking heb (en budget) slaan de kriebels weer toe en ben ik me op een R1100RT aan het oriënteren. Ik heb me al een beetje ingelezen hier op het forum en ben al een schat aan informatie tegengekomen. Dus mijn eerste indrukken zijn meer dan goed.
Voorstellen wordt op elk forum op prijs gesteld, zo ook hier. Mijn naam is Hans en heb (nog) geen R1100RT. Want dat zou het moeten worden. Waarom? Ik vind het gewoon een mooie motor. En ik heb iets met BMW motoren. Niet met de auto's overigens. Ik ben (klassieke) Alfa liefhebber (geen meer in bezit).
Ik keer een beetje terug bij de bron. In het grijze verleden een BMW R51/3 gehad uit 1951 (meen ik). Ik zal niet zeggen wat ik daar mee gedaan heb, maar ook mooie toertochten mee gereden (o.a. naar Kiel). Een hele tijd geen motor meer gehad, maar op een gegeven moment weer kriebels gekregen en regelmatig één gehuurd (elk jaar naar de TT). Ook BMW's trouwens.
Nu ik wat meer vrije tijd ter beschikking heb (en budget) slaan de kriebels weer toe en ben ik me op een R1100RT aan het oriënteren. Ik heb me al een beetje ingelezen hier op het forum en ben al een schat aan informatie tegengekomen. Dus mijn eerste indrukken zijn meer dan goed.
- EileRT
- Erelid
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Voorstelrondje
Hallo Hans,
Van harte welkom op ons mooie
en bedankt voor je intro. Top dat je een
wilt gaan rijden. Tweedehands zijn ze vergeleken met de latere modellen over het algemeen goedkoper. Let vooral op de staat van onderhoud. Kilometerstand zegt in dat opzicht niet alles. Wellicht heb je dit draadje: viewtopic.php?f=63&t=5366 ook al doorgelezen en zo niet doe er je voordeel mee. Er staan goede tips in.
Veel succes met je zoektocht naar een mooie RT en laat vooral weten welke het geworden is!
Eilert

Veel succes met je zoektocht naar een mooie RT en laat vooral weten welke het geworden is!

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
-
Dank voor het welkom en de leestip. Heb de zaak grondig doorgenomen en ben weer heel wat wijzer. Morgen ga ik de eerste R1100RT bekijken samen met mijn zoon. Hij zoekt ook een motor (geen BMW) en hij is ook mede de reden dat ik weer motor wil gaan rijden. Ik hou jullie op de hoogte.
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
! Veel leesplezier toegewenst en natuurlijk veel veilige en plezierige kilometers op jouw RT 

Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
-
Ondertussen een paar RT's gezien en één geprobeerd. En ik kan zeggen dat het 'm niet wordt. Ik ben te kort van stuk (korte benen) om comfortabel met een RT te manoeuvreren op lage snelheden. Ik kom niet fatsoenlijk met m'n voeten aan de grond om bij stilstand het ding een beetje "in bedwang" te houden. Het is jammer, maar een RT, hoe mooi ik 'm ook vind, is niet mijn motorfiets.
- EileRT
- Erelid
Dat is jammer Hans. Je kunt wellicht kijken naar verlaagde veren en je zadel plaatsen in de laagste stand. Ja, je merkt wel aan mijn antwoord, denk en kijk nog even voordat je de RT definitief links laat liggen . . . of beter gezegd laat staan.
Eilert
Eilert
- Ben1200RT
- 2024
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Divers
- Land: Zweden
- Woonplaats of omgeving: Smalland
Hallo Hans, heb je wel de stand van het zadel nagekeken? Deze heeft 3 standen en als hij toevallig in de hoogste stand heeft gestaan toe jij ging proefrijden heb je toch iets gemist. In de laagste stand scheelt het toch een cm of 8 wat je zakt. Ter info ik ben 188 cm lang en heb het zadel helemaal bovenin staan.
Groeten Ben 1100RT
Groeten Ben 1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
- EileRT
- Erelid
Bovenstaande heb ik mij ook al afgevraagd in mijn reactie. We horen vast wel of Hans en de RT vrienden worden . . .
Eilert
Eilert
-
Mannen,
Dank voor de reacties, maar mijn benen zijn gewoon te kort. Ik ben 1m 72 met een vrij lang bovenlichaam. Bij de R1100RT' die ik "gepast" heb stond het zadel in de laagste stand (door aardige meneer van de motorzaak gedaan) en ook de achtervering stond in de laagste stand (volgens diezelfde aardige meneer). Dus ik ben nog op zoek naar een "passende" motor. Suggesties stel ik op prijs. Het liefste zou ik een toerfiets willen, maar ik ben bang dat ik, gegeven de maximale zithoogte, aangewezen ben op iets custom-/chopper-achtigs. Maar of ik daar nu blij van wordt ..............
Dank voor de reacties, maar mijn benen zijn gewoon te kort. Ik ben 1m 72 met een vrij lang bovenlichaam. Bij de R1100RT' die ik "gepast" heb stond het zadel in de laagste stand (door aardige meneer van de motorzaak gedaan) en ook de achtervering stond in de laagste stand (volgens diezelfde aardige meneer). Dus ik ben nog op zoek naar een "passende" motor. Suggesties stel ik op prijs. Het liefste zou ik een toerfiets willen, maar ik ben bang dat ik, gegeven de maximale zithoogte, aangewezen ben op iets custom-/chopper-achtigs. Maar of ik daar nu blij van wordt ..............
- EileRT
- Erelid
Ik begrijp je wel Hans. Het is vooral belangrijk om een motor te vinden die ook echt bij je past en waar je je vertrouwd mee voelt.
Succes met je zoektocht . . .
Eilert
Succes met je zoektocht . . .
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Eilert
Eilert
Eilert
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!