Alarm dwa6 r1200rt
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Noord-Limburg
Alarm dwa6 r1200rt
De inkt van het voorstellen is nog niet droog, maar ik heb al een vraag.
De rt heeft een dwa6 alarm, twee kastjes allemaal origineel met boekje in het Nederlands. Echter het lijkt alsof het alarm er niet op gaat als ik op het kastje druk de led brand wel op het kastje. Op de motor zie ik verder niks ook geen knipperende knipperlichten. Eenmaal drukte ik wat te vaak toen piepte de motor een keer dus er is wel verbinding. Iemand een idee?
De rt heeft een dwa6 alarm, twee kastjes allemaal origineel met boekje in het Nederlands. Echter het lijkt alsof het alarm er niet op gaat als ik op het kastje druk de led brand wel op het kastje. Op de motor zie ik verder niks ook geen knipperende knipperlichten. Eenmaal drukte ik wat te vaak toen piepte de motor een keer dus er is wel verbinding. Iemand een idee?
Re: Alarm dwa6 r1200rt
Waarschijnlijk bedoel je met "kastje" de afstandsbediening?
Je geeft aan "..het ledje op de afstandsbediening brandt.." bedoel je permanent of knippert deze led een paar keer als je 1 van de 2 knoppen van de afstandsbediening indrukt?
En is dat bij beide(!) afstandsbedieningen zo?
Als de led op een afstandsbediening "permanent" aan is (lees: niet knippert als je een drukknop op de afstandsbediening bedient) dan is er iets mis met de synchronisatie van die afstandsbediening.
Het al dan niet laten branden van de knipperlichten en eventuele geluid dat als het alarm aan (of uit) gezet wordt, kán via programmering bij jou motor (helemaal) uitgezet zijn.
Ik neem dat je ook een Gebruikershandleiding van de motor erbij gekregen hebt?
Daarin staat (ook) aangegeven dat op je dashboard bij het inschakelen van het alarm een led gaat knipperen (#5 op de navolgende afbeelding, rode pijl); Zie je die led inderdaad na verloop van tijd knipperen na het bedienen (1x) van de afstandsbediening?
Het inschakelen van het alarm is een cyclus, en duurt circa 30 seconden voordat deze echt actief is.
Van welk bouwjaar is jou motor?
Ik gok van 2005 en dan zullen de batterijen in de alarm-kast zelf mogelijk te leeg zijn en dienen dan vervangen te worden.
Ik weet niet hoe technisch je bent maar ga nooit "zomaar ff klooien" met het alarm, onnodig vaak op de knoppen van de afstandsbediening drukken etc, want voor je het weet zijn je problemen erger.
Als iets niet werkt zoals het hoort, direct stoppen en hulp vragen.

Je geeft aan "..het ledje op de afstandsbediening brandt.." bedoel je permanent of knippert deze led een paar keer als je 1 van de 2 knoppen van de afstandsbediening indrukt?
En is dat bij beide(!) afstandsbedieningen zo?
Als de led op een afstandsbediening "permanent" aan is (lees: niet knippert als je een drukknop op de afstandsbediening bedient) dan is er iets mis met de synchronisatie van die afstandsbediening.
Het al dan niet laten branden van de knipperlichten en eventuele geluid dat als het alarm aan (of uit) gezet wordt, kán via programmering bij jou motor (helemaal) uitgezet zijn.
Ik neem dat je ook een Gebruikershandleiding van de motor erbij gekregen hebt?
Daarin staat (ook) aangegeven dat op je dashboard bij het inschakelen van het alarm een led gaat knipperen (#5 op de navolgende afbeelding, rode pijl); Zie je die led inderdaad na verloop van tijd knipperen na het bedienen (1x) van de afstandsbediening?

Het inschakelen van het alarm is een cyclus, en duurt circa 30 seconden voordat deze echt actief is.
Van welk bouwjaar is jou motor?
Ik gok van 2005 en dan zullen de batterijen in de alarm-kast zelf mogelijk te leeg zijn en dienen dan vervangen te worden.
Ik weet niet hoe technisch je bent maar ga nooit "zomaar ff klooien" met het alarm, onnodig vaak op de knoppen van de afstandsbediening drukken etc, want voor je het weet zijn je problemen erger.
Als iets niet werkt zoals het hoort, direct stoppen en hulp vragen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
De led op de afstandsbediening van beide kastjes knippert. Op het dashboard knippert echter geen led. Hij is uit 2005. Boekje alarm zit erbij maar geen probleemoplosser. Blijkbaar is de piep een toevalstreffer door teveel geduw. Is dat te doen voor de doe het zelver die batterij vervangen. Ben van het niveau dat ik bij de 1100rt de startmotor kon verwisselen. 

Je kunt de batterijen zelf vervangen;
viewtopic.php?f=45&t=11494&p=123717&p123719#p123719
De aangegeven link naar het K-forum heeft er ook nog foto's bij.
viewtopic.php?f=45&t=11494&p=123717&p123719#p123719
De aangegeven link naar het K-forum heeft er ook nog foto's bij.

-
Dank ik ga er morgen mee aan de slag. Naar aanleiding van de links zie ik nu inderdaad dat tijdens de pre check een halflege batterij met de melding dwa wordt weergegeven.
https://touron2wheels.wordpress.com/201 ... ion-alarm/
Met plaatjes.
https://touron2wheels.wordpress.com/201 ... ion-alarm/
Met plaatjes.
-
Batterijwissel doorgevoerd. Het werkt weer. Wat betreft het alarm moet ik wel goed richten op de module, ik denk dat de batterij van het de afstandsbediening ook bijna leeg is. Dat wordt de volgende klus.
Lees de handleiding van de DWA heel goed door over de exacte procedure voor/na het vervangen van de batterijen van afstandsbediening.
(pagina 15)
(pagina 15)
(...vervang batterij afstandsbediening...)
De LED van de afstandsbediening brandt; dit betekent dat de afstandsbediening gesynchroniseerd moet worden.
Om de afstandsbediening te synchroniseren tweemaal toets 1 van de afstandsbediening indrukken terwijl deze zich binnen het bereik van de ontvanger bevindt.
LED begint te knipperen en dooft na enkele seconden. De afstandsbediening is nu weer klaar voor gebruik.
PS: Als je 2x afstandsbedieningen hebt, zou ik a) van beide de batterij vervangen (& opnieuw synchroniseren, zoals hierboven omschreven).
En b) beide AB's regelmatig gebruiken, dus afwisselend.
De AB's & alarm doen aan code-wisselingen om "afluisteren-en-terugspelen" zoveel mogelijk tegen te gaan. (zie het ongeveer als het synchroniseren van de tijd, ongeveer.)
Als je een AB te lange tijd helemaal niet (meer) gebruikt, zal het alarm op een gegeven moment niet (meer) reageren op die AB.
En het is verstandig 2x AB's te hebben. Net zoals sleutels, naast 1x plastic reserve-sleutel.
En b) beide AB's regelmatig gebruiken, dus afwisselend.
De AB's & alarm doen aan code-wisselingen om "afluisteren-en-terugspelen" zoveel mogelijk tegen te gaan. (zie het ongeveer als het synchroniseren van de tijd, ongeveer.)
Als je een AB te lange tijd helemaal niet (meer) gebruikt, zal het alarm op een gegeven moment niet (meer) reageren op die AB.
En het is verstandig 2x AB's te hebben. Net zoals sleutels, naast 1x plastic reserve-sleutel.

-
Zal ik doen, heb inderdaad ook beide sleutels en de plastic sleutel.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1122 Weergaves
-
Laatste bericht door beemer-is-ok
-
- 1 Reacties