In deze POLL heb ik aangeven dat mijn ABS module de geest heeft gegeven. Sinds de aankoop van mijn RT in 2012 laat ik de motor jaarlijks onderhouden (en dus ook het gehele ABS remsysteem spoelen) bij MSA. In 2014 kwam het defect aan het ABS.
Echter, toen ik de motor kocht van een particulier had deze in vier jaar geen onderhoud gehad. De RT had zeer weinig gereden en had bij aankoop een zeer lage kilometerstand (22K). Ik heb deze particulier 1000 euro minder geboden dan de vraagprijs vanwege de storing aan het ABS. Dat heeft hij geaccepteerd. Na aankoop heb ik bij MSA de motor een zgn. 0-beurt laten geven, nieuwe banden, VStream ruit en Hyperpro vering. Gelukkig kon het ABS toen "gereset" worden en was de module (nog) niet defect en deze heeft het dus nog twee jaren gedaan.
Conclusie:
De motor heeft bij de vorige eigenaar te lang stilgestaan en in vier jaar geen enkel onderhoud gehad. De schade aan de module is toen ontstaan. Dit is ook de mening van Kenny Simon van MSA. Het is terecht dat ik 1000 euro minder heb betaald dan gevraagd en uiteindelijk was de betaalde prijs voor mijn RT, een redelijke prijs. Die bijna 1000 euro heb ik dus geinvesteerd in de revisie.
Eilert
white schreef:Naast hetgeen Baird noemt lijkt het me interessant te weten van de personen waarvan de unit wel gefaalt heeft, of die units wel volgens voorschrift onderhouden zijn.
En dan bedoel ik echt volgens voorschrift, ik wil niet weten hoeveel mensen denken dat onderhoud volgens voorschrift gebeurd is, terwijl er niks aan gedaan is...