Niet nieuw, maar nu met R 1100 RT
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- joepbord
- Type: R1100RT
- Bijz: zilver blauw en in originele staat
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Den Haag
Niet nieuw, maar nu met R 1100 RT
Beste leden,
Ik had mij al aangemeld en voorgesteld op dit forum maar inmiddels ben ik ook echt in bezit van een bmw R 1100 RT uit 1997 (toelating 1998 eerste inschrijving in Nederland. Wat is het verschil?)
Natuurlijk ben ik ongelofelijk blij met deze prachtige motor die uiterlijk gewoonweg nieuw lijkt te zijn maar toch al 19 jaar oud is en 78.000 km heeft afgelegd.
Hartelijke groet
Joepbord
Ik had mij al aangemeld en voorgesteld op dit forum maar inmiddels ben ik ook echt in bezit van een bmw R 1100 RT uit 1997 (toelating 1998 eerste inschrijving in Nederland. Wat is het verschil?)
Natuurlijk ben ik ongelofelijk blij met deze prachtige motor die uiterlijk gewoonweg nieuw lijkt te zijn maar toch al 19 jaar oud is en 78.000 km heeft afgelegd.
Hartelijke groet
Joepbord
- siebke
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Re: Niet nieuw, maar nu met R 1100 RT
Dan nogmaals welkom en proficiat met je 1997 (bouwjaar?) / 1998 (RDW-registratie?)
.
Met de lader van de Lidl is niks mis (die van €17,95). Ik meen een 3,8 A 3-traps lader, dus een échte- en geen druppellader. Zodra de accu vol is valt'ie in de standby-modus wat dan wel druppelladen betekent. Wel uit de nattigheid houden is mijn ervaring. Je kunt 'm ook op de accesoireaansluitingen op het dashboard of linkerzijkant bij de kap met handvat steken. Er zijn verloopjes te koop van universele stekker (gewone sigarettenaansteker) naar BMW/Mercedes- stekker.
Voor de hendels zou je wat WD-40 of siliconenspray kunnen gebruiken om het spul weer op gang te krijgen, voordat je zwaardere ingrepen gaat toepassen.

Met de lader van de Lidl is niks mis (die van €17,95). Ik meen een 3,8 A 3-traps lader, dus een échte- en geen druppellader. Zodra de accu vol is valt'ie in de standby-modus wat dan wel druppelladen betekent. Wel uit de nattigheid houden is mijn ervaring. Je kunt 'm ook op de accesoireaansluitingen op het dashboard of linkerzijkant bij de kap met handvat steken. Er zijn verloopjes te koop van universele stekker (gewone sigarettenaansteker) naar BMW/Mercedes- stekker.
Voor de hendels zou je wat WD-40 of siliconenspray kunnen gebruiken om het spul weer op gang te krijgen, voordat je zwaardere ingrepen gaat toepassen.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Eerste toelating in 1997 en eerste registratie in NL in 1998 betekent dat de motor in 1997 zijn eerste registratie heeft gekregen, normaliter is dat ook het bouwjaar, en in 1998 in Nederland is ingevoerd.
Als een nieuwe accu nu al leeg is, heb je dan een stroomverbruiker aan gelaten? Normaliter moet een goed volgeladen nieuwe accu het toch wel een hele tijd volhouden! En inderdaad, aansluiten op een permanente aansluiting naar de accu lijkt het slimste. Ik weet niet of de Lidl lader zo'n aansluiting heeft, anders er zelf eentje aan maken.
Wat betreft zithoogte: je weet dan het zadel in hoogte verstelbaar is (drie standen)? Als die al niet in de hoogste stand staat, probeer dat eerst eens! Houd er wel rekening mee dat je bij de 1100 en 1150RT alijd een beetje 'in de motor' zit en niet ' erop'.....
Met mijn 1100RT raakte ik regelmatig met mijn laarzen de grond in snel genomen bochten. Als je ook zo'n vlotte rijder bent, zou ik voetsteunverlagers niet aanraden.
Als een nieuwe accu nu al leeg is, heb je dan een stroomverbruiker aan gelaten? Normaliter moet een goed volgeladen nieuwe accu het toch wel een hele tijd volhouden! En inderdaad, aansluiten op een permanente aansluiting naar de accu lijkt het slimste. Ik weet niet of de Lidl lader zo'n aansluiting heeft, anders er zelf eentje aan maken.
Wat betreft zithoogte: je weet dan het zadel in hoogte verstelbaar is (drie standen)? Als die al niet in de hoogste stand staat, probeer dat eerst eens! Houd er wel rekening mee dat je bij de 1100 en 1150RT alijd een beetje 'in de motor' zit en niet ' erop'.....
Met mijn 1100RT raakte ik regelmatig met mijn laarzen de grond in snel genomen bochten. Als je ook zo'n vlotte rijder bent, zou ik voetsteunverlagers niet aanraden.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
-
- 2023
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Wissenkerke
Beste
Advies is om zo wie zo de remvloeistof te verversen, even zoeken op t forum en zeker weten dat ook de abs verse vloeistof heeft. Ook achter niet vergeten. Mogelijk is er een beetje lucht in je systeem, bij mij ging daardoor mn handel ook niet 100% terug en bleef het remlicht aan. Het kan geen kwaad om je ganse remsysteem grondig na te lopen , lees even in op het forum.
Je "choke" springt pas terug als je gas geeft, en het is geen choke als dusdanig het is een handel om het stationair toerental hoger te zetten. Het motormanagement bepaalt of er "gechoked" moet worden en doet dat al dan niet, zonder actie van de berijder.
Hopelijk ben je iets wijzer geworden.
Tom
Advies is om zo wie zo de remvloeistof te verversen, even zoeken op t forum en zeker weten dat ook de abs verse vloeistof heeft. Ook achter niet vergeten. Mogelijk is er een beetje lucht in je systeem, bij mij ging daardoor mn handel ook niet 100% terug en bleef het remlicht aan. Het kan geen kwaad om je ganse remsysteem grondig na te lopen , lees even in op het forum.
Je "choke" springt pas terug als je gas geeft, en het is geen choke als dusdanig het is een handel om het stationair toerental hoger te zetten. Het motormanagement bepaalt of er "gechoked" moet worden en doet dat al dan niet, zonder actie van de berijder.
Hopelijk ben je iets wijzer geworden.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Tom
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
welkom op het
en bedankt voor je intro.
ivm met je vragen die je hier hebt geplaatst heb je ik je een PB gestuurd.

ivm met je vragen die je hier hebt geplaatst heb je ik je een PB gestuurd.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- joepbord
- Bijz: zilver blauw en in originele staat
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Den Haag
Beste forumleden,
Hartelijk dank voor de uitgebreide antwoorden. Erg nuttig en ik voel me meteen volledig lid.
Ik heb de tip gekregen om de vragen over verschillende groepen te verdelen
Dat ga ik doen.
Hartelijk dank voor de uitgebreide antwoorden. Erg nuttig en ik voel me meteen volledig lid.
Ik heb de tip gekregen om de vragen over verschillende groepen te verdelen
Dat ga ik doen.
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Van harte welkom op ons mooie
! Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!