Paul Creemers stelt zich voor

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Paul cr

Paul Creemers stelt zich voor

Ongelezen bericht door Paul cr »

FF voorstellen:
Ik ben Paul Creemers, 42 jaar, getrouwd en 2 dochters. Ik ben een gevluchte Limburger die asiel heeft gekregen in de achterhoek ( ik weet niet wat erger is… :$ ) Afgelopen zaterdag een R850RT van ’97 gekocht die ik zaterdag a.s. wil gaan ophalen. Ik ben erg blij dit forum gevonden te hebben waar ik nu al veel info over de RT gelezen heb. De sfeer hier lijkt me ook al prima! Ik ben vooral geïnteresseerd in de technische zaken die bij de RT’s spelen. Ik hoop al het onderhoud zelf te kunnen blijven doen. Hier zal ik een schat aan ervaringen, tips, downloads e.d. kunnen vinden. Hopelijk kan ik ook weer een bijdrage leveren aan anderen, als ik meer thuis ben in de boxertechniek.
Ik heb in 2000 m’n papiertje ergens gevonden en heb toen een CBR1000 gekocht voor voornamelijk woon/werk. Een fijne motor met weinig problemen. Na zo’n 70 k verkocht en een ZZR1100 aangeschaft met weinig kms. Hierop de afgelopen 3 jaar 80 k mee gereden. Ook deze heeft me niet 1 keer in de steek gelaten. Altijd alles zelf kunnen doen. Wijsheid komt met de jaren zegt men wel eens….af en toe “close encounters” op hoge snelheid, en 2 schuivertjes die zonder problemen verliepen, wilde ik toch ‘ns gaan zoeken naar een motor met ABS, lichter en goede winterbescherming biedend voor niet al te veel geld (budget +/- 2500 euro). Ik heb ook nog een suzuki GN400 1 pitter, maar dat is weer net té om dagelijks 150 km mee te rijden. Dan kom je dus bij BMW uit. Veel naar K75 ers gekeken. Tot ik deze 850 RT tegenkwam. Voor iets meer als 2000 euro een koopje maar dus ook risicovol. Hij lijkt me technisch wel o.k. Optisch is het knudde maar dat interesseert me niet zo. Als ik hem zaterdag heb opgehaald dan plaats ik hier wel een foto van de RT, dan kunnen jullie ook ff lachen ;) .
De ZZR ga ik ´ns goed onderhanden nemen en wellicht dit voorjaar te koop aanbieden of ik hou hem er voor de "funkilometers" bij. Ik hoop hier een leuke tijd op het forum te kunnen doorbrengen en wat mede RT leden ´ns te ontmoeten tijdens een rit ofzo.
Laatst gewijzigd door Paul cr op 02 nov 2009, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Re: Paul Creemers stelt zich voor

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Welkom hier, je zult je draai wel vinden.

Qoute :Ik ben een gevluchte Limburger die asiel heeft gekregen in de achterhoek ( ik weet niet wat erger is… :$ )

Ik wel :lol: :lol: :lol: _004

Groet, Bert
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Hoi Paul,

Welkom hier en uiteraard veel lees plezier :D

Gr. Milan

(Volgens mij ben jij dan de 1000e?)
Paul cr

Nope, helaas loop ik al die cadeaus en uitnodigingen mis.Ik zag zaterdag, toen ik me aanmeldde, dat er negenhonderdnogwat leden waren. Toen dacht ik nog: " sow, bijna 1000 leden !, da's niet mis" .
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Succes met je R850RT en veel veilige km toegewenst door deze import Limbo. :D
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Hoi Paul,

Welkom hier op het forum.

Uiteraard ben je ook welkom op het treffen, moet je je even inschrijven en voor 10 euro pp mag je ook komen. :D
Zümo XT
Paul cr

Zaterdag de RT opgehaald. Direkt kunnen testen: Ruim 200 km terugrijden en enkele flinke buien gehad: De RT is werkelijk fantastisch ! De bescherming die de kuip biedt bleef me verbazen! Ook rijdt ' ie comfortabeler als ik dacht. Ik zal hem binnenkort toch wel moeten nakijken (af en toe wat knallen uit de uitlaat bij gas-dicht) maar dan leer ik de BMW ook kennen. Het stuurgedrag was wel ff wennen maar dat komt ook wel goed.
Nog een voordeel: Ik kan m'n reflekterend hesje voortaan thuislaten..... :lol:

Afbeelding
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Dat ploffen is een kwestie van afstellen. Kun je in meer of mindere mate last van hebben. Mijn 1100RT die knalde uit de uitlaat. Op zich niet erg maar als ik langs een bank reed of geldtransport wagen keken mensen toch raar op. Maar na afstellen was het weg. Het terug komen werd eigenlijk het signaal dat ie aan een beurtje toe was.
Paul cr

Paul cr schreef:Ik zal hem binnenkort toch wel moeten nakijken (af en toe wat knallen uit de uitlaat bij gas-dicht) maar dan leer ik de BMW ook kennen.
Dit weekend maar meteen aan de slag gegaan. Afgelopen week dagelijks mee gereden. Lekker gereden hoor, maar toch telkens flink knallen bij gas dicht. Ook nogal wat inhouden bij constante snelheden. Laag in toeren ook hikken zodat ik flink moest blijven terugschakelen. Het begon me al vreselijk te jeuken om hem onder handen te nemen en zien wat voor verbetering daarmee te behalen was. Ik ben tot nu toe alleen 4 cil. lijn moteren gewend, dus ik weet eigenlijk niet in hoeverre zo´n 2 cil. boxer mooi "rond loopt".
Ik heb de olieen vervangen, iridium bougies en een K&N luchtfilter gemonteerd. Kleppen gecontroleerd ( hadden bijna allemaal net te weinig speling).En als laatste de gaskleppen synchroon gesteld. Ik ben net terug van een proefrit....man man man wat een wereld van verschil ! Alle nukken zijn verdwenen. Loopt rustig stationair, pakt mooi op, gas dicht gaat ook heel geleidelijk. Maar het mooist is nog dat ik bv. 40 km/u in z'n 5 kan tuffen zonder dat ' ie moeilijk doet. Ik ga vanaf morgen nog meer genieten van zo'n 2 pitter boxer :-)
Nogmaals met dank aan dit forum !!! Dankzij de (handleiding)downloads en de vele ervaringen die hier beschreven staan heb ik het dit weekend aan durven pakken. _004
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Hoi Paul,

We hebben 2 dingen gemeen: ik ben ook Limburger (al ben ik gebleven) en ik ben ook van een zzr-1100 overgestapt naar een rt. En dat bevalt goed. Veel succes met je rt.

Grtz Marcel
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”