Even voorstellen....

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

sander1200RT
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dronten

Even voorstellen....

Ongelezen bericht door sander1200RT »

Goedendag, mijn naam is Sander van Rijn en sinds vandaag lid van dit forum. Mijn echte motorliefde is zeer recentelijk, maar is feitelijk begonnen op 16e jarige leeftijd met brommer rijden. De eerst brommer was een kleine Tomas, maar al snel overgestapt naar een Honda SS50 4 stroke. De lol was niet alleen het rijden en het mooie 4 takt geluid, maar ook het uit- en weer in elkaar zetten van de motor en even de cylinder ombouwen van een 50 CC naar 70 CC :-)

De liefde voor 4 stroke bleef met de aanschaf van een Honda Dax, die we aan het restaureren zijn naar oorspronkelijke staat. Ik heb jaren getwijfelt of ik mijn motor rijbewijs zou halen of niet. Een ernstige aanrijding op een polderweg met motorrijder en auto, waar ik als eerst bij was heeft een soort motor angst opgeleverd, die maar langzaam sleet..."Op zo'n motor ben wel heel kwetsbaar, dacht ik altijd.

Mijn vader reed altijd motor en kocht een BMW 1200RT en na een keertje achterop, was ik om....het moet en zal....Begin van de zomer van 2016 begonnen en in November 2016 mijn rijbewijs gehaald. Rond die tijd wilde mijn vader van zijn "zware" 1200 af en overstappen naar een lichtere motor qua gewicht ivm leeftijd. Toen ik dat hoorde zei ik, in een vlaag van verstandsbijstering; "dan neem ik hem wel over" Het was er uit voordat ik het wist. De lol van het BMW rijden is groot. Ik rij de 1200 af en toe naar mijn werk en ik neem af en toe mijn vrouw of dochter mee achter op voor een tourtje. Begin April ga een VRO doen in Lelystad en er ligt zelfs een plan om eind Mei naar de Noordkaap te sturen samen met vaders. Tot zo ver. Ik hoop hier veel te leren qua BMW techniek en ik zag al dat er toertochten georganiseerd worden, daar ga ik zeker bij zijn. MvG. Sander van Rijn.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen....

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Sander,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie! _004

Ik kan mij goed voorstellen dat de kwetsbaarheid van de motorrijd(st)er je aanvankelijk reden gaf om destijds niet op de motor te willen stappen. Zeker als je een ernstig ongeluk hebt gezien waarbij een motor betrokken is. Toch doet het velen, waaronder ook mijzelf, besluiten om motor te rijden. Het geeft je een fantastisch gevoel. Een gevoel van vrijheid. Het volgen van een VRO bij Lelystad ga ik dit jaar ook doen en maakt je natuurlijk nog meer vertrouwd met de motor. Hoe dan ook, jij hebt net als wij, het motorvirus en je geniet van je RT!

Er worden met regelmaat door forumleden toertochten georganiseerd en je bent van harte uitgenodigd! Tot ziens! _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Even voorstellen....

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”